Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?  (gelezen 2754 keer)

Offline John K

  • Lid
Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Gepost op: 2014/08/09, 16:42:12 »
Kan ik een Linksys WRT54GL gebruiken om wifi signaal van buiten op te vangen en te versterken?

John K


Offline John K

  • Lid
Re: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/11, 10:33:46 »
Thx. Ik heb al Tomato er op staan, kijken of de instellingen een beetje overeen komen.

Toch is dit niet wat ik bedoel. Ik wil op de camping (dmv een de Linksys of andere manier) een zwak KPN Fon signaal uit de lucht plukken om te kunnen 'surfen'. Heeft iemand hier ervaring mee en is het zo ie zo mogelijk?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2014/08/11, 10:37:03 door John K »

Offline siegi

  • Lid
Re: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/16, 12:02:42 »
Ik zie eigenlijk het verschil niet direct. Een fon netwerk is een open netwerk waarop je moet inloggen om toegang tot internet te krijgen.

Offline John K

  • Lid
Re: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/21, 17:21:23 »
Maar het gaat om iemand anders zijn Fon (ik heb een fon gebruikersnaam etc). Ik heb zelf geen internet op de lokatie en ik probeer een bestaand Fon signaal via mijn router (als access point) op te vangen en door te geven (zodat dit bestaande zwakke Fon signaal wordt versterkt) om vervolgens met mijn laptop te gebruiken. Is dit mogelijk?

Offline siegi

  • Lid
Re: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/23, 11:11:36 »
Dit begrijp ik volledig.:)

Fon is opzich toch gewoon een open netwerk waarop je kan verbinden zonder WEP/WPA etc.
Wanneer je uiteindelijk wil surfen moet je inloggen op een browser. (zover ik kan zien gebeurt dit op een andere netwerklaag)
En zou het repeaten van het wireless signaal gewoon moeten werken.

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Linksys WRT54GL als wifi signaal ontvanger?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/02, 15:10:18 »
Ik weet niet of dit topic inmiddels als opgelost zou moeten staan maar lees mijn laatste reactie eens in deze post:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85967.0
De Wireless Ethernet Bridge mode is mijns inziens ook op de Linksys in te stellen met de Tomato software.
De Linksys plug je daarna met een korte kabel in je internetcontactje op de laptop, en gaat dan werken als een internetkaart met een goede ontvangst vanwege de grotere antennes. Zoeken met Systeeninstellingen moet dan het Fon netwerk laten zien, met het juiste ww kun je dan daarop inloggen.
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3