Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 14.04 lts server met gui blijft rebooten  (gelezen 599 keer)

14.04 lts server met gui blijft rebooten
« Gepost op: 2014/10/06, 14:07:46 »
Goedendag,

ik probeer nu al meerdere dagen (met zoeken en proberen) een thuisserver te installeren, maar loop continue vast op het feit dat zodra ik een gui toevoeg de pc opnieuw blijft opstarten, veel verder dan inloggen kom ik niet (en als ik op die pagina iets te lang wacht dan reboot ie ook alweer).

ik heb de volgende hardware:
MoBo: MSI Mb a88xm-e45
processor: AMD A4-5300
geheugen: Kingston Technology HyperX black 4GB DDR3-1600MHz
1x 250gb HD, 3x 3tb HD

ik heb in 1ste instantie Ubuntu 14.04 lts server geinstalleerd, toen liep ik tegen het probleem aan dat ik geen enkele gui geinstalleerd kreeg (via internet codes gevonden) (verder volgens mij geen foutmeldingen gezien en zeker niet gehad bij het installatieproces)
vervolgens een nieuwe installatie gedaan en door een onoplettend foutje (bij software kiezen voor installatie per ongeluk op enter gedrukt zonder iets aangevinkt te hebben) heb ik gebruik gemaakt van de optie terug en toen stonden er opeens veel meer software mogelijkheden in de lijst waaronder ook verschillende desktops. vervolgens ubuntu gekozen en de installatie afgerond.

Bij de automatische reboot die plaatsvond, verschijnt het inlogscherm en hoor je gelijk een soort van "ping" en hij start weer opnieuw op. en dit blijft zich herhalen.
ik heb deze tut gevolgd https://tuxplace.nl/tutorials/linux-installeren-tutorials/25-zet-een-ubuntu-homeserver-op

mijn gewone desktop pc loopt fantastisch op 14.04 (update van 12.04), dus dacht ik laat ik mij ook eens aan een thuisserver wagen.

Vervolgens heb ik mij ook aan 12.04 lts server installatie gewaagd, maar daar kreeg ik de melding dat een niet opensource software miste firmware realtek (en dan de preciese variant, die ik niet meer weet) en dat ik die via usb kon laden of overslaan. ik koos voor overslaan omdat ik het niet kon vinden online.
vervolgens ging de installatie zonder problemen verder tot het automatisch rebooten....en ook dit bleef hij herhalen.

dus ik denk dat het probleem aan mijn hardware/drivers ligt (firmware realtek), welke ik helaas niet zo gemakkelijk zelf kan fixen aangezien mijn kennis daar toch zeer beperkt is. pc demonteren/uitbreiden: geen grote moeite, pc installeren en onderhouden normaliter ook geen probleem maar een probleem oplossen VOORDAT je een werkend besturingssysteem hebt MET GUI, kan ik blijkbaar (nog) niet...

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik wil graag dat thuisservertje werkend hebben met raid5 (op de 3 aparte schijven), desnoods dat ik bij iemand langs kan (Amsterdam) of dat iemand hier langs komt, als het voor mij te ingewikkeld blijkt via internet (meekijken pik ik sneller op).

Alvast mijn dank voor de genomen tijd om dit door te lezen
Schemering

Re: 14.04 lts server met gui blijft rebooten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/23, 14:34:55 »
Kan niemand hier mij verder helpen om dit probleem op te lossen?
Zijn er misschien aanvullende gegevens nodig?

gr Schemering


ps ik kreeg een vreemde melding  toen ik deze reactie wilde plaatsen; is het een bekende error?;

Waarschuwing: er is al ten minste 30 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.