Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Banshee niet aan de praat  (gelezen 1144 keer)

Banshee niet aan de praat
« Gepost op: 2014/10/28, 14:04:11 »
Hallo,   al een tijd gebruik ik Banshee als mijn media-player met tevredenheid, nu heb ik laatst via dit Forum wat Cd'tjes geript met Sound Juicer en dat ging prima.    Tot ik zag op dit Forum dat Banshee dit ook kan, meteen kijken en in de instellingen een vinkje gezet voor dat rippen.      Echter sindsdien krijg ik Banshee niet meer aan de praat, klik ik op het picto , dan komt er een seconde een schermpje en dat vliegt meteen weer weg.   Dan maar naar een muziekje en dan rechtsklikken / eigenschappen / openen met /  en Banshee selecteren / even een leeg schermpje maar geen afspelen, ( wel met een andere player ) .    Ik heb Banshee al een paar maal eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft,  mijn vraag is dus,  is er nog een drastischer  manier om Banshee te verwijderen, blijft er soms nog wat achter ?     Uiteraard blijf ik nu af en toe wel Sound Juicer gebruiken en als ik Banshee weer terug krijg alleen  voor de muziek.    Iemand een tip ?,  dan graag tikken.          Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/10/28, 14:07:06 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/29, 01:01:03 »
Wellicht dat er iets niet meer lekker zit in de configuratie van Banshee? Kijk eens in je Home-map of je een configuratiemap vindt van Banshee. Dat doe je zo:

1. Open je bestandsbeheerder, waarbij je naar je Home-map gaat
2. Druk, nu je in je Home zit, op de CTRL-toets, en druk tegelijk de "H" in (de "H" staat voor "hide", en maakt verborgen mappen zichtbaar of weer onzichtbaar na wederom op CTRL+H te hebben gedrukt). Verborgen mappen herken je aan het feit dat ze beginnen met een punt  (ja, echt een ".")
3. Kijk of je een mapje ziet die dus begint met een punt en de naam "Banshee" heeft. Zie je die niet, klik dan de map ".config" open. Kijk of je dat mapje wellicht dáárin ziet staan.
4. Heb je 'm gevonden? Gooi dat mapje met de volledige inhoud weg. Gewoon erop gaan staan en "del" drukken op je toetsenbord moet voldoende zijn
5. Start nu eens Banshee opnieuw op, en kijk of 'tie nu wel weer werkt?

Wat je met deze handeling doet is Banshee helemaal met een schone lei te laten beginnen: je gooit namelijk hiermee alle gemaakte instellingen weg. Zodra je het programma na verwijdering weer opstart zal Banshee een nieuw en schoon mapje aanmaken.

Ik garandeer je niet dat dát de oplossing biedt, maar vaak biedt dit wèl soelaas zonder al te ingewikkeld te hoeven doen. Probeer het eens...

Succes ermee! ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/29, 11:34:10 »
Marqeaux,  precies je tip opgevolgd,   verborgen mappen en dan de configuratie map en daarin de Banshee map verwijderd.      Dan Banshee starten en ziedaar, alles weer zoals het was, dus werkend, geweldig, ook deze tip gaat weer in mijn Help-archief.     Bedankt voor je reactie, weer wat geleerd.       Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/29, 17:29:39 »
Graag gedaan hoor! Enne... dit werkt met vele programma's die zich plots "afwijkend" gaan gedragen. De methode is precies hetzelfde, alleen moet je dan uiteraard het mapje selecteren die voor dat specifieke programma van toepassing is.

Wèl een kanttekening is dat als je dit doet met bijvoorbeeld je browser of e-mailprogramma (bijvoorbeeld Firefox of Thunderbird), je alles kwijt bent. Bij Thunderbird verlies je hiermee al je mailtjes en e-mailinstellingen, en met Firefox al je instellingen, bladwijzers en extensies. Het is dus wel uitkijken bij welk programmaatje je dat doet. Bij de één is zo'n handeling namelijk ingrijpender dan de andere. Dat wilde ik je nog even meegeven. Regelmatig backups maken van je Homemap kan je een hoop ellende besparen, mocht er zich een situatie voordoen waarbij een applicatie niet meer lekker (mee)werkt.  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/30, 13:07:44 »
Nog even een reactie  Marqeaux,   op mijn Externe Back-up schijf staat een Back-up van mijn gehele  Persoonlijke map.  Ook op die schijf heb ik altijd ( na een tip van dit Forum ) de .Mozilla en de .Thunderbird mappen staan die ik geregeld ververs.      Als ik op die Externe schijf klik op verborgen bestanden tonen, dan krijg ik die Mozilla en Thunderbird te zien maar niet die andere punt mapjes.    Is een back-up van de Persoonlijke map dan iets anders dan een back-up van de Home map of moet je die verborgen bestanden apart back-uppen ?      Eigenlijk is dat mijn vraag.       Vr.  gr.    Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/06, 12:58:16 »
Hoi Oldtimer,

Ik lees je berichtje nu pas, want vanwege de drukte kom ik niet dagelijks (meer) op dit forum. Maar als antwoord op je vraag: met "Home-map" en "persoonlijke map" wordt door de bank genomen hetzelfde bedoeld, maar het is een kwestie hoe de lezer dat opvat. Maar systeemtechnisch gezien zijn beide termen hetzelfde.

Als je een backup maakt van je persoonlijke map, zorg er dan voor dat je met de toetsencombinatie "CTRL+H" alle verborgen mappen zichtbaar maakt. Als je dat niet doet, en je maakt een selectie van alle te backuppen mappen, dan zul je - als de verborgen mappen niet zichtbaar zijn - deze ook niet mee kopiëren. De oplossing zou dan kunnen zijn om inderdaad eerst je verborgen mappen zichtbaar te maken, om dan vervolgens alle mappen te selecteren.

Een andere methode is om met je bestandsbeheerder één niveau naar boven te gaan en dan de hele home-map in één keer te kopiëren. Dan heb je in één keer de hele inhoud van de map te pakken. Maar.... (er zit een "maar" aan): kopieer bij een nieuwe installatie alleen die configuratiemapjes die je nodig hebt voor je programma's, en niet de gehele home-map van je oude installatie. Want daar kunnen namelijk ook bestandjes mee worden genomen die vreemde storingen kunnen veroorzaken. 

Heb ik het zó begrijpelijk uitgelegd?
« Laatst bewerkt op: 2014/11/06, 23:05:59 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/06, 15:47:32 »
Marqeaux,  dat is precies wat ik wilde weten over die Home-back-up, dus een duidelijke en practische uitleg, ook deze gaat in mijn Help archief.    Bedankt voor de reactie, weer wat geleerd.        Vr.  gr.   Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Banshee niet aan de praat
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/06, 23:07:12 »
Graag gedaan!   ^-^
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?