Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader  (gelezen 1563 keer)

Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Gepost op: 2014/10/01, 20:04:49 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/10/adobe-reader-linux-download-pulled-website

Nu gebruikte ik dat toch niet, maar gewoon even om door te geven... ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/01, 20:45:24 »
Waarschijnlijk omdat geen hond 'm wou gebruiken....  =D

Evince en voor bijzondere gevallen xpdf, zijn veruit superieur. Veel lichter. Evince is zelfs beschikbaar in een Windowsversie, trouwens. Aanrader.

Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/01, 21:11:52 »
Evince is inderdaad ontzettend fijn :) En de nieuwe Evince 3.14 heeft zelfs ondersteuning voor knijpen-om-in-te-zoomen op aanraakschermen :)

Offline wowo

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/01, 21:23:05 »
Ik ben een aanhanger van Okular. 8-)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Henkp

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/01, 21:50:05 »
Waarschijnlijk omdat geen hond 'm wou gebruiken....  =D

Evince en voor bijzondere gevallen xpdf, zijn veruit superieur. Veel lichter. Evince is zelfs beschikbaar in een Windowsversie, trouwens. Aanrader.

Deze heb ik tegelijk op mijn Laptop die dua-boot is geïnstalleerd op Win7 daar ik hem mooier vind als de Nitro die er ook op staat, maar die kan weer andere dingen heel goed.

Vriendelijk bedankt voor deze goede tip.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/01, 23:02:28 »
Waarschijnlijk omdat geen hond 'm wou gebruiken....  =D

Evince en voor bijzondere gevallen xpdf, zijn veruit superieur. Veel lichter. Evince is zelfs beschikbaar in een Windowsversie, trouwens. Aanrader.

Deze heb ik tegelijk op mijn Laptop die dua-boot is geïnstalleerd op Win7 daar ik hem mooier vind als de Nitro die er ook op staat, maar die kan weer andere dingen heel goed.

Vriendelijk bedankt voor deze goede tip.
Graag gedaan.  :)

Ook superlichtgewicht xpdf  heeft trouwens een Windowsversie:
http://www.foolabs.com/xpdf/download.html

Ik zou 'm erbij installeren, zowel in Linux als in Windows. Evince heeft een enkele keer moeite met bijzonder grote pdf-documenten; xpdf nooit. In *buntu en Mint installeer je xpdf simpelweg via: sudo apt-get install xpdf
« Laatst bewerkt op: 2014/10/01, 23:04:22 door Pjotr »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/02, 00:01:06 »
Die xpdf had ik al in Ubuntu en Mint en in Xubuntu, ik zal hem voor de zekerheid ook nog in Win7 er bij plaatsen.  =D

Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/02, 09:56:10 »
Normaal gebruik ik de standaard pdf viewer van Mint (Evince fork?), maar voor één ding gebruikte ik Adobe Reader: booklets.
Daarvoor heb ik nog geen goede vervanger gevonden (ok dan, via LibreOffice kan het ook).

Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/02, 12:01:43 »
Normaal gebruik ik de standaard pdf viewer van Mint (Evince fork?), maar voor één ding gebruikte ik Adobe Reader: booklets.
Daarvoor heb ik nog geen goede vervanger gevonden (ok dan, via LibreOffice kan het ook).

Volgens mij kan dat met Master PDF Editor (te installeren via het Softwarecentrum).

Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #9 Gepost op: 2014/10/02, 13:05:46 »
Die heb ik, maar booklet zie ik nergens als optie.
Komt ook niet voor in het manual.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/02, 19:07:10 »
Ik heb hier een paar pdf's liggen die niet met Evince, niet met xpdf, niet met epdfview of met eender welke andere pdf-viewer voor Linux die ik onderzocht op. Met acroread:i386 versie 9.5.5: geen enkel probleem. Met elke andere viewer: lege pagina of soms twee lege pagina's. Het document is in feite twee pagina's lang mét inhoud en zeker niet blanco.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/03, 18:38:22 »
Master PDF Editor heb ik nog niet geprobeerd, maar die vereist libc6 versie 2.14 terwijl Debian 7 'Wheezy' (die ik gebruik) versie 2.13 aan boord heeft...

De betrokken pdf files bevatten content van een bedrijf en die mag ik niet zomaar verdergeven en zeker niet publiceren, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Het bedrijf in kwestie werkt onder Windows en genereert deze PDF's als digitale facturen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #12 Gepost op: 2014/10/04, 10:30:53 »
MPD versie 1.9? Ik heb mpd versie 0.18.7. Het gaat dan wel over music player daemon  =D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #13 Gepost op: 2014/10/04, 10:57:17 »
Ik heb het logge en erg grote Adobe Reader al een tijd geleden niet meer geïnstalleerd. Het is nog steeds niet voorgekomen dat ik andere programma's moest zoeken om een bepaalde pdf te kunnen bekijken. Evince in Xubuntu 14.04 doet het prima.

Nog belangrijker: ik zet vaak foto's om naar een pdf via Scribus, want dan kan ik ze op de millimeter pasmaken en idem printen. De printkwaliteit zonder Adobe is in mijn ogen duidelijk beter! Dat was een verrassende ontdekking!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #14 Gepost op: 2014/10/04, 11:59:28 »
Ik heb het logge en erg grote Adobe Reader al een tijd geleden niet meer geïnstalleerd. Het is nog steeds niet voorgekomen dat ik andere programma's moest zoeken om een bepaalde pdf te kunnen bekijken. Evince in Xubuntu 14.04 doet het prima.

Nog belangrijker: ik zet vaak foto's om naar een pdf via Scribus, want dan kan ik ze op de millimeter pasmaken en idem printen. De printkwaliteit zonder Adobe is in mijn ogen duidelijk beter! Dat was een verrassende ontdekking!

Ik kan geen foto's inladen in Scribus daar hij dat formaat niet ondersteund? dus geen jpg of png enz.
Hoe krijg jij dat voor elkander dan?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #15 Gepost op: 2014/10/04, 12:07:19 »
Ik kan geen foto's inladen in Scribus daar hij dat formaat niet ondersteund? dus geen jpg of png enz.
Hoe krijg jij dat voor elkander dan?

Druk op de toets voor de letter i, trek met je muis een vak van ongeveer het formaat wat je wil, doe dan een rechter muisklik en kies Afbeelding verkrijgen.

Lukt het nu? (Als het niet lukt: start een nieuw onderwerp! Dan gaan we er daar mee verder)
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #16 Gepost op: 2014/10/04, 12:26:49 »
Ik gebruik deze wel eens.
Al is het om een vergelijk te maken met Windows.
Dat ik op mijn 10 jaar oude laptop geen moeite heb om een +800 Mb PDF-bestand te openen in een mum van tijd.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Henkp

  • Lid
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #17 Gepost op: 2014/10/04, 12:40:53 »
Ik kan geen foto's inladen in Scribus daar hij dat formaat niet ondersteund? dus geen jpg of png enz.
Hoe krijg jij dat voor elkander dan?

Druk op de toets voor de letter i, trek met je muis een vak van ongeveer het formaat wat je wil, doe dan een rechter muisklik en kies Afbeelding verkrijgen.

Lukt het nu? (Als het niet lukt: start een nieuw onderwerp! Dan gaan we er daar mee verder)

Geweldig dat is heel mooi het werkt perfect, zelfs al was het vak wat ik gemaakt had niet groot genoeg kon ik het met de muis passend maken, en ook zelfs nog verplaatsen waar ik het wilde hebben op die pagina. =D
 Hartelijk bedankt!.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Adobe trekt stekker uit Linux-versie van Reader
« Reactie #18 Gepost op: 2014/10/04, 12:44:55 »
Geweldig dat is heel mooi het werkt perfect, zelfs al was het vak wat ik gemaakt had niet groot genoeg kon ik het met de muis passend maken, en ook zelfs nog verplaatsen waar ik het wilde hebben op die pagina. =D
 Hartelijk bedankt!.

Mooi! Fijn dat het nu gelukt is. Scribus is geen tekstverwerker. Dingen werken wat anders, hè?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021