Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi verbinding ubuntu 12.04  (gelezen 752 keer)

Offline Jordy

  • Lid
Wifi verbinding ubuntu 12.04
« Gepost op: 2014/07/26, 19:04:38 »
Dag mensen,

Ik ben Jordy en nieuw. Ik ben gisteren begonnen met Ubuntu, nu wil ik graag een wifi verbinding maken. Helaas lukt mij dit niet. Gisteren kon hij niet eens de externe adapter (CPWUA054, wireless usb adapter 11g) vinden. Vandaag staat hij wel in de terminal. ''Bus 001 Device 004: ID 0471:1230 Philips (or NXP) Wireless Adapter 11g''

Ik wil dat hij verbinding gaat maken met de router 802.11g54mbps WL-530g van Asus. In het verleden kon dit met Windows, nu is Ubuntu natuurlijk een heel ander verhaal.

Ik heb het geprobeerd te installeren met idniswrapper en dan Windowstuurprogramma proberen te installeren vanaf de cd-rom/software die ik heb. Maar dat lukt niet.  Het staat wel bij stuurprogramma maar er staat hardware niet aanwezig. Ik ben alle inf en systeembestanden afgegaan.

Kan iemand mij helpen? Dank.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi verbinding ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/26, 19:41:10 »
Het lijkt te gaan om een obscure chipset van Philips, ID 0471:1230, die het stuurprogje p54usb gebruikt (of moet gebruiken).

Zou weleens lastig kunnen worden. Investeer eens een tientje in een ding dat zeker werkt?
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Snelle-oplossing:-koop-deze-nieuwe-draadloze-USB-netwerkstekker
(punt 1, linkerkolom)