Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lampje ethernetaansluiting blijft branden  (gelezen 3885 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #25 Gepost op: 2014/07/23, 20:24:51 »
En voor de tijd enzo. Als je tijd niet meer op tijd is, dan wordt het tijd om het batterijtje te vervangen. ;)

(of als je opeens "no signal" krijgt te zien, wat ik dus had. Ik test de monitor, ik test de hdmi kabel, ik vervang ik de voeding en de cpukoeler, is het gewoon het batterijtje hahahah)

Hoorde je de voeding/ventilator dan ook niet bij het aan zetten van je PC?

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #26 Gepost op: 2014/07/23, 21:27:12 »
voor je data kan dat wel eens heel schadelijk zijn.
Lijkt me stug. Simpelweg omdat de harde schijf niet draait: hoe kunnen er dan gegevens van worden gelezen?

Alles is mogelijk, het hangt er helemaal vanaf hoe de gebruiker alles heeft ingesteld.

Henkp: Ik wil graag wat leren. Wie a zegt moet ook b zeggen. Kom op met je verhaal, ik ben een en al oor :-)

Wel wil ik even reageren op die contactdozen met schakelaar: Bij echte blikseminslag helpen deze schakelaars ook niet. Ik heb het een keer meegemaakt op de camping waar de bliksem insloeg in een schakelkast. De hele camping langere tijd zonder stroom. Toen later de stroom er weer op ging zat bijna de hele camping zonder tv. Zowel tv als receivers waren stuk voor stuk kapot, ondanks de stekkerdozen met schakelaars. Door de inslag is er dan waarschijnlijk even een heel hoog voltage waardoor de schakelaar als een bougie gaat vonken. Bij mij was de tv, receiver en de PC finaal naar zijn grootje, ondanks de schakelaar. Was wel een goed leermoment voor mij, sindsdien altijd meerdere back-ups.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/23, 21:36:32 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #27 Gepost op: 2014/07/23, 22:59:42 »
Ja,die schakelaars zijn dan ook geen overspanningsbeveiligingen!Zijn alleen maar schakelaars..Die camping had dan ook overspanningsbeveiliging er in moeten laten zetten,en daar kan je de camping eigenlijk voor verantwoordelijk stellen,want de stroom voorziening was niet adequaat beveiligd.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #28 Gepost op: 2014/07/23, 23:12:45 »
Ja,die schakelaars zijn dan ook geen overspanningsbeveiligingen!Zijn alleen maar schakelaars..Die camping had dan ook overspanningsbeveiliging er in moeten laten zetten,en daar kan je de camping eigenlijk voor verantwoordelijk stellen,want de stroom voorziening was niet adequaat beveiligd.

Lowlands. weet je hoe hoog de spanning van blikseminslag kan zijn, daar is geen beveiliging tegen opgewassen volgens mij. Wanneer de vonken (vuurballen) door zo'n schakelkast vliegen komt er (heel kort) zowel op de phase, de nul als de aarde draad even een enome piekspanning. Een moderne electronische ontsteking in een auto levert al vlot meer dan 30.000Volt. Blikseminslag is nog vele malen hoger. daar kan de gemiddelde PC niet zo goed tegen. :-)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline aartje

  • Lid
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #29 Gepost op: 2014/07/24, 09:31:15 »
Volgens mij is de conclusie. Laat de stekker aan de netspanning. De stroom die dat kost is totaal te verwaarlozen
tov een draaiende PC. Je batterij gaat veel langer mee, wordt alleen gebruikt bij een storing van je stroomleverancier
of verhuizing van je PC en je hebt geen gezeur met vervanging van je batterij die op zo'n manier wel
zo'n 10 jaar meegaat.

Of, je moet een tegen bliksem beveiligde netschakelaar gebruiken (dus niet een gewone) en dan is het nog
maar de vraag of de boel niet kapot gaat via de weg van je internet-, tv-, audio-kabel (of welke kabels
er nog meer aan je PC hangen)

Ik heb wel een aparte schakeldoos voor de netspanning voor de randapparatuur, zoals printers, scanners,
(actieve) geluidsboxen, monitor, maar de stekker van mijn PC is altijd verbonden met het lichtnet.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/24, 09:33:28 door aartje »

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #30 Gepost op: 2014/07/24, 12:11:28 »
Het is absoluut onmogelijk om bliksem via je datakabel o.i.d. binnen te krijgen!Daar is de draad gewoon te dun voor!Als die al in de datakabel is geïnduceerd wordt de kabel meteen kapot gemaakt.De voedingskabel naar je woning is natuurlijk een heel andere zaak,die is minimaal 6 kwadraat dik en kan makkelijk  in die korte tijd veel meer stroom vervoeren en overspanning hebben.En Glasvezel is al helemaal onmogelijk omdat er geen koper in zit..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #31 Gepost op: 2014/07/24, 21:15:02 »
Het is absoluut onmogelijk om bliksem via je datakabel o.i.d. binnen te krijgen!Daar is de draad gewoon te dun voor!Als die al in de datakabel is geïnduceerd wordt de kabel meteen kapot gemaakt.De voedingskabel naar je woning is natuurlijk een heel andere zaak,die is minimaal 6 kwadraat dik en kan makkelijk  in die korte tijd veel meer stroom vervoeren en overspanning hebben.En Glasvezel is al helemaal onmogelijk omdat er geen koper in zit..
En voordat die datakabel (of andere kabel ) is doorgebrand is je computer allang kapot. Als je op een plek zit waar je grote kans
op blikseminslag hebt is het zinnig om daar rekening mee te houden, anders is het onzin. Als er ergens in een straal van een
paar meter van je computer je bliksem inslaat is die computer echt wel stuk, via welke enigszins geleidende weg dan ook...

Ik heb ooit eens meegemaakt dat er bliksem insloeg in de buurt van een datakabel in de grond. Die kabel was ca. 500
meter lang, de apparaten aan beide kanten van de kabel waren stuk... Verder heb ik thuis nog nooit blikseminslag
meegemaakt in al die meer dan veertig jaar dat ik  met computers bezig ben.

Maar allen die een promille van hun stroomverbruik van hun computer willen besparen door af en toe een
batterijtje te vervangen moeten dat gewoon doen natuurlijk en dan gaat het  natuurlijk niet om de prijs
van dat batterijtje.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/24, 21:22:37 door aartje »

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #32 Gepost op: 2014/07/25, 00:10:09 »
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er bliksem in sloeg,ik ga gewoon door met computeren als het bliksemt..Ook TV kijken blijf ik gewoon doen.Wat wel gebeurd is dat de aardlekschakelaar uit gaat.Nou die doen we dan gewoon weer aan..En alles werkt gewoon weer..Tja,als je geen aardlekschakelaar hebt..........Dan wordt het toch eens hoog tijd dat je meterkast gemoderniseerd wordt..En misschien je hele installatie..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #33 Gepost op: 2014/07/25, 09:07:17 »
Ik computer ook altijd gewoon door met onweer en ik blijf gewoon tv kijken hoor.

(maar vandaag de dag is de onweer meestal in de nacht. Dan staat alles uit.)

Femke, dan wil ik graag eens weten in welk werelddeel jij woont?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #34 Gepost op: 2014/07/25, 09:40:45 »
In het werelddeel Almere,net als ik!Waar moderne installaties in de huizen ingebouwd zijn,en niet die rottige installaties die nog veel in het land gebruikt worden..Waar een aardlekschakelaar nog als iets nieuws gezien wordt.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #35 Gepost op: 2014/07/25, 10:07:26 »
Ja ja ja, en toen ging de wekker....
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #36 Gepost op: 2014/07/25, 10:37:08 »
Nee hoor!Ik kan opstaan wanneer ik wil.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #37 Gepost op: 2014/07/25, 12:53:15 »
Dit zegt de Brandweer,

TV en/of PC stand-by,

Zet de TV en PC helemaal uit (niet op stand-by) als er niemand naar kijkt of als niemand er gebruik van maakt.

In een televisie of PC worden bepaalde onderdelen heet als het aanstaat. Ook wanneer het apparaat op stand-by staat, blijven onderdelen warm. Het zal je verbazen hoeveel stof zich kan ophopen in een televisietoestel of computer.
Juist de combinatie stof en warmte kan tot brand leiden. Het risico is het grootst bij televisietoestellen die al wat ouder zijn en langer in gebruik. Bijvoorbeeld bij die toestellen die naar de kinderkamer- of studentenkamer verhuizen, nadat voor de huiskamer een nieuwe TV is aangeschaft. In moderne toestellen die op stand-by kunnen staan zal niet snel brand ontstaan. De kans dat brand ontstaat in video- of geluidsapparatuur is bijna uitgesloten.

voor meer info kijk hier >> http://www.brandpreventie.polie.nl/

Re: Lampje ethernetaansluiting blijft branden
« Reactie #38 Gepost op: 2014/07/25, 15:28:54 »
hahaha, ja.....ik woon in Almere.
Ik internet gewoon door, behalve in de nacht dus.

Mocht het echt heel erg zijn overdag (wat ik eigenlijk nog niet meegemaakt heb, wel 's nachts) dan zou ik de pc wel uit doen.
Weet je wat het is.De gevaarlijkste tijd is VOOR dat het onweer begint,dan zijn de krachtvelden die tot een bliksem vormen het sterkst,en dat hoor je niet...Bliksem komt ook niet uit een wolk,maar uit de aarde.Eerst wordt er een pad gevormd waar door de bliksem kan over slaan,en dat van uit de aarde.Dus als je bliksem hoort is het eigenlijk al te laat om het uit te schakelen..
Het schadelijkst van onweer is dan ook niet alleen die bliksem die in een boerderij of zo inslaat.Maar voor dat die inslaat wordt er grote spanningen in kabels in de grond geinduceerd,en als je dus inderdaad geen aardlekschakelaar hebt of overspanningsbeveiliging wordt de schade dus al gemaakt in de omgeving van de boerderij waar de bliksem inslaat.De boerderij gaat in brand en de woningen er om heen gaan de TV's kapot of erger.Daarom ook gaat de aardlekschakelaar af voor dat er bliksem is,of zelfs als er helemaal geen bliksem is.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/25, 15:37:08 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.