Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB muis en keyboard probleem na installatie Wifi dongle  (gelezen 579 keer)

USB muis en keyboard probleem na installatie Wifi dongle
« Gepost op: 2014/04/17, 21:28:21 »
Beetje vreemd probleem: een tijd geleden heb ik bij mijn zus Ubuntu12.04 op de PC geinstalleerd. Ondertussen heeft ze besloten om haar bekabelde verbinding over te te zetten naar een draadloze.  Dat lukte haar zelf niet dus heeft ze er iemand bijgehaald. Die is er blijkbaar uiteindelijk (na het wisselen van de dongle) er in geslaagd om de verbinding tot stand te brengen. Echter, na het herstarten kan de PC het toetsenbord en de muis niet meer vinden. Niet echt handig. Nog minder handig is dat die man vervolgens zijn biezen gepakt heeft en mijn zus mij nu gebeld heeft. Ik heb het verhaal dus uit tweede hand.

Ik hoop nu dat iemand dit probleem al eens tegen gekomen is. Aangezien ik niet in de buurt woon kan ik pas met Pasen bij haar langs komen en het zou fijn zijn als ik dan niet al te lang hoef te klungelen. Heb ik tenminste nog tijd voor het etentje.... :)

Re: USB muis en keyboard probleem na installatie Wifi dongle
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/21, 20:35:51 »
Zo, vandaag langs geweest. Ik heb haar eigen, draadloze, toetsenbord/muis niet aan de praat kunnen krijgen. Gelukkig had ik, voor de zekerheid een gewoon toetsenbord en muis bij me. Ik heb de Wifi USB adapter op een andere USB aansluiting gezet en vervolgens mijn bedrade toetsenbord en muis aangesloten. Dat werkte gelukkig. Ik had zelfs een draadloze verbinding. Echter, na een herstart bleef Ubuntu maar vragen om het paswoord voor Wifi. Ik heb daarna nog een keer de draadloze verbinding aan de praat gekregen maar daarna helemaal niet meer. Ubuntu blijft maar vragen om het paswoord en als dat invoert kan hij de verbinding niet meer maken. Ten einde raad heb ik de bedrade verbinding maar weer snel aangelegd. Heel irritant om het op te moeten geven na uren prutsen.

Ik heb gegoogled op dat probleem en het is bekend. Het blijven zeuren van Ubuntu om het Wifi paswoord komt op dit forum en op andere forum vaak voor. Helaas lopen de oplossing ver uit elkaar en helpt, in dit geval, geen van allen.

Frederik

  • Gast
Re: USB muis en keyboard probleem na installatie Wifi dongle
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/23, 09:24:00 »
Het enige wat ik kan bedenken bij dit curieuze probleem is dat de USB poorten niet naar behoren werken. De invloed van een USB-dongle op een toetsenbord en muis is normaal gesproken: 0
Twee verschillende apparaten die helemaal niks met elkaar te maken hebben en elkaar niet beïnvloeden, behalve dat ze gebruik maken van USB.

Re: USB muis en keyboard probleem na installatie Wifi dongle
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/25, 08:21:07 »
Tja, ik weet niet wat die 'expert' die er voor mij aan gesleuteld heeft mee uitgespookt heeft. Hij kwam al bij mijn zus langs met de houding van 'wat heb je nu voor rommel geinstalleerd'. Geen Windows => rommel. Waarschijnlijjk heeft hij nu weer extra munitie voor die stelling gekregen.

Enfin, ik mag het weer repareren en dat lukt me niet met even een uurtje experimenteren. Waarschijnlijk neem ik de PC maar mee en zet er dan gelijk 14.04 op. Misschien zitten daar de juiste drivers al in. Voorzover ik weet moet er ath9k_htc op voor een TP-Link TL-WN821N en dat gaat blijkbaar ook niet zomaar. Ook daar moeten wat settings aangepast worden.

Hopelijk is het conflict met het toetsenbord/muis ook opgelost met Ubuntu 14.04.