Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inhoud tweede "Werken met" boekje? Laat het weten ... .  (gelezen 2196 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Inhoud tweede "Werken met" boekje? Laat het weten ... .
« Gepost op: 2014/10/15, 13:18:47 »
Na het "Werken met Xubuntu" boekje ga ik nu verder met een tweede uitgave. Het lijkt me het beste om dan Mint 17 XFCE als onderwerp te nemen. Dat wordt ook veel gebruikt voor oude Windows XP computers.

Bij dit tweede boekje ga ik de tips van het Scribus Forum toepassen en alle ervaringen met het eerste boekje komen natuurlijk aan bod, tezamen met al jullie commentaar op het eerste boekje. In dat licht is de keuze voor Mint 17 XFCE ook een goede. Dat is niet zo heel verschillend en geeft daarbij ruimte om vooral aan de opzet en de werkwijze in Scribus te schaven. Eerst de voorbereiding goed, zodat er vlot gewerkt kan worden met goede resultaten, dan pas doorgaan met nieuwe onderwerpen.

Voor deze tweede uitgave, laat me jullie wensen maar horen! Wat misten jullie en vooral natuurlijk onze nieuwe gebruikers? Wat zouden ze er heel goed bij kunnen gebruiken aan onderwerpen?

De opzet blijft wat mij betreft zoals hij was: gericht op nieuwe gebruikers, geen moeilijke onderwerpen die voor het eerste begin echt niet nodig zijn en dezelfde opzet qua pdf. Voor de wat verdere toekomst en na meer ervaring met de productie te hebben opgedaan denk ik aan de andere distro's te gaan werken, maar ook aan programma's afzonderlijk.

Dus laat het maar weten! Het is vooral de bedoeling dat het boekje van nut is voor de doelgroep en ik ben overal voor in. Alles op zijn kop gooien is natuurlijk geen goed idee. Ik wil het wel minimaal onder de kerstboom kunnen leggen :D

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Inhoud tweede "Werken met" boekje? Laat het weten ... .
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/31, 17:11:32 »
Hai Just,
Nobel, een tweede boekje.
Dit zijn dingen die mij nuttig lijken naast al je informatie uit je eerste boekje:
- Zou je misschien wat aandacht kunnen geven aan de 4 varianten van Mint? Zeg maar, de belangrijkste verschillen verhelderen? Dat vond ik als beginner heel handige informatie, maar vrij complex.
- En: hoe schakel je het gast account uit? Ik weet het ondertussen wel, maar dat is in elke distro weer eventjes zoeken.

Veel succes ermee!
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Inhoud tweede "Werken met" boekje? Laat het weten ... .
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/31, 21:46:23 »
Ik knoop het me in de oren!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021