Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Munchen van Linux terug naar Windows  (gelezen 6819 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #25 Gepost op: 2014/08/29, 11:42:54 »
Die Windows-crisis is er al vanaf het begin, alleen de meeste mensen zijn daar aan gewend geraakt.!.
Ze komen er pas achter als zij werkelijk overgestapt zijn op Linux hoeveel tijd ze dan overhebben om dat beetje bij te leren aangaande Linux.

En dat is meestal na een maand al allemaal aan geleerd hebben, zodat zij dan werkelijk kunnen genieten van de rust en veelzijdigheid van Linux.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #26 Gepost op: 2014/08/29, 12:03:22 »
Hai Henkp,

Hmm, ik bedoelde eigenlijk een crisis in die grootte waarmee de burgemeester gedwongen wordt om iets naast Windows te verplichten voor openbare zaken en nutsvoorzieningen. Zo'n crisis , dat de dwang zelfs in de wetgeving terecht komt, dat er meerdere besturingssystemen naast elkaar moeten kunnen werken, voor het geval er eentje uitvalt.

In datzelfde Duitsland zijn ze al verder op het gebied van de energievoorziening,  meer gedecentraliseerd en het wordt aangemoedigd om zelf energie op te wekken en op te slaan ook, meende ik. 't Wordt tijd om te zien dat dat net zo werkt met computers.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline beun1

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #27 Gepost op: 2014/10/18, 20:50:47 »
nieuw bericht

Burgemeester München: terug naar Windows wordt dure grap
17 oktober 2014 10:59 Jelle Wijkstra NIEUWS 4

Burgemeester Dieter Reiter van München heeft op verzoek van de gemeenteraadsfractie van de groenen een indicatie gegeven van de kosten van een terugkeer naar Windows.
Zie ook:
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2014/34/burgemeesters-munchen-willen-terug-van-linux-naar-windows

Mede door het aantreden van Reiter als burgemeester is er opnieuw een debat ontstaan over de wenselijkheid om door te gaan op het ingeslagen open-sourcepad. Sommigen pleiten hartstochtelijk voor terugkeer naar Windows, omdat de communicatie met andere instanties, bedrijven en burgers vanwege incompatibiliteiten onnodig moeizaam zou verlopen, en ook omdat ambtenaren van de gemeente ontevreden zouden zijn.
Evaluatie

De gemeenteraad van München besloot in reactie daarop te laten evalueren, welke sturingssystemen en softwarepakketten het beste passen bij de behoefte van de gemeente; bij die evaluatie dient wel het werk betrokken te worden dat al is verricht om over te stappen op open source.
Miljoenen euro's in het geding

De groenen in de gemeenteraad namen kennelijk al een voorschotje op het debat dat ongetwijfeld zal ontstaan door Reiter te vragen wat het zou kosten om weer terug te gaan naar Windows. Alleen voor vervanging dan wel upgraden van de pc's zou overstappen op Windows 7 al 3,15 miljoen euro kosten, antwoordde Reiter. Zijn staf heeft geen poging gedaan te schatten wat daar aan softwarelicenties en infrastructuur bij zou komen, omdat dat afhankelijk was van de keuzes die gemaakt worden. Een indicatie is wel te vinden in de besparingen die München tot nog toe behaalde. Dankzij het Limux-project is tot nog toe 11 miljoen euro bespaard op licentie- en hardwarekosten, mede omdat het op Ubuntu gebaseerde besturingssysteem van de gemeente minder zware eisen stelt aan de hardware.
Denk aan afschrijving

Naast die 3,15 miljoen euro voor nieuwe pc's zou de gemeente ook nog eens 14 miljoen moeten afschrijven op de werkzaamheden die in het kader van het Limux-project al zijn verricht, als men besluit terug te gaan naar Windows, gaf Reiter aan.

Reiter ontkent overigens dat hij de drijvende kracht is achter de evaluatie, hoewel hij wel een fan van Microsoft-producten is. Ook ontkende hij dat klachten van ambtenaren de aanleiding waren. Er is wel werkplekonderzoek onder de ambtenaren gedaan, zei Reiter, maar dat ging over veel meer IT-aspecten dan alleen Limux.


Link  :   http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2014/42/burgemeester-munchen-terug-naar-windows-wordt-dure-grap
ubuntu  14.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #28 Gepost op: 2014/10/18, 21:52:24 »
Sommigen pleiten hartstochtelijk voor terugkeer naar Windows, omdat de communicatie met andere instanties, bedrijven en burgers vanwege incompatibiliteiten onnodig moeizaam zou verlopen,
Dan moeten ze maar, net als in Nederland, de overheid verplichten om met openstandaarden te werken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #29 Gepost op: 2014/10/18, 21:56:13 »
"Reiter ontkent overigens dat hij de drijvende kracht is achter de evaluatie, hoewel hij wel een fan van Microsoft-producten is. Ook ontkende hij dat klachten van ambtenaren de aanleiding waren. Er is wel werkplekonderzoek onder de ambtenaren gedaan, zei Reiter, maar dat ging over veel meer IT-aspecten dan alleen Limux. "

Maar een werkelijke reden blijft achter... zegt al genoeg over die man.

Offline beun1

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #30 Gepost op: 2014/10/19, 23:55:03 »
Artikel met  Zarafa-server als  vervanger voor Exchange 
Met tevreden gebruikers

Link  :  http://www.automatiseringgids.nl/cases/2011/case-ede-verlost-van-mailergernissen

Citaat
Case: Ede verlost van mailergernissen
2 september 2011 00:24 Onderdeel van Dossier Open Source: word geen dief van de eigen portemonnee

Zonder al te veel moeite zet de gemeente Ede begin juni duizend medewerkers over op mail- en agendaserver Zarafa. De gebruikers krijgen eindelijk op afstand toegang tot hun e-mail en agenda, zowel thuis op hun Mac als onderweg op een willekeurige smartphone. Het grootst is de schok voor de Exchange-beheerder: “Hij ziet de Linux-cursus niet zitten en heeft daarom nu een alternatieve functie.”

    “ Overheden horen hun kennis en ervaring te delen. Inventariseer welke samenwerking mogelijk is en vorm bondgenootschappen. Ga binnen dat netwerk op zoek naar meer kansen en leer van andere organisaties. Samenwerken is leuk. ”

Tip van Bart Lindeboom

Opdrachtgever:
    gemeente Ede
Doel:
    modernisering mail- en agendaserver
Technologie:
    Zarafa-server op SuSe Linux
Dienstverlener:
    Stone IT
Kritieke aspecten:
    acceptatie door eindgebruikers
Opmerkelijk:
    Exchange-beheerder ziet omscholingscursus Linux niet zitten
ROI:
    fors uitgebreide functionaliteit bij budget op 2005-niveau

Er is een nieuwe truc om een forse korting te krijgen van Microsoft. Zinspeel op het verruilen van Exchange voor Zarafa en de monopolist verlaagt ogenblikkelijk de prijs. Dat ervaren eerder dit jaar de consultants van Capgemini: “Een grote klant, met vele miljoenen mailgebruikers, zag af van de overstap naar Zarafa, omdat Microsoft de prijs gelijktrok.”

Maar Zarafa is meer dan alleen de helft goedkoper. Volgens Capgemini-consultant Alex van Hout presteert Zarafa vele malen beter dan Exchange. Hij toont dat aan met twee simulaties, opgebouwd en uitgevoerd met IBM. Het eerste systeem, voor vierduizend gelijktijdige gebruikers, heeft een reactiesnelheid van 85 milliseconden. Van Hout: “Dat is verbluffend snel.” Het tweede systeem, voor zesduizend gebruikers, stelt opmerkelijk lichtere hardware-eisen: “Het Zarafa-systeem draait prima op één database, twaalf disks en vier CPU’s. Om dezelfde aantallen gebruikers aan te kunnen, vereist Exchange minimaal 24 databases, 96 disks en twaalf hexacore CPU’s. Zarafa is Exchange jaren vooruit.” Een Zarafa-overstapper is ten slotte minder afhankelijk van de dominante softwarefabrikant Microsoft.

Dat laatste geeft de doorslag voor de gemeente Ede. De leveranciersonafhankelijke strategie wordt met veel verve uitgedragen door hoofd I&A van de gemeente, Bart Lindeboom. Hij is op 30 juni de belangrijkste spreker op het Zarafa Zomerkamp in Kerkrade. Zijn pragmatische aanpak maakt Ede een van de aansprekendste referenties van het Delftse softwarebedrijf.

Aanleiding
De IT’ers in Ede kijken al enige tijd om naar een modern systeem voor e-mail en agenda. Bij de gemeente werken een duizendtal ambtenaren sinds 2005 met Exchange 2003, maar dat voldoet allang niet meer aan de eisen. Een van de grootste ergernissen is de schamele 20 MB schijfruimte per gebruiker. Ambtenaren werken om deze handicap heen door zo veel mogelijk e-mail direct opzij te zetten. Dat levert een volgende beperking op: deze berichten zijn onbereikbaar vanaf een andere computer. Op de burelen in Ede is dit de meest gehoorde klacht.

Exchange blijkt daarnaast lastig vanaf andere werkplekken te bereiken. Het aantal smartphones dat uitgereikt kan worden bijvoorbeeld, is beperkt. Het mailsysteem werkt slecht samen met webbrowser Safari of Firefox, tot irritatie van ambtenaren die thuis een Apple-computer gebruiken. Alleen met de Microsoft-browser is de mail makkelijk te verplaatsen, in alle andere browsers moet iedere mail apart worden aangeklikt.

Overstappen op een modernere versie van Exchange wil de gemeente voorkomen, vertelt Lindeboom: “Dan zit je opnieuw voor jaren vast aan die leverancier.” Eén onderzocht alternatief is een cloudaanpak. Ede bestudeert bijvoorbeeld het aanbod van Google. Overheden schrikken terug voor het uitbesteden van data en applicaties aan cloudleveranciers, zolang er onvoldoende waarborgen zijn voor de beveiliging van informatie en de privacy van burgers en bedrijven. “De cloud is voor ons verboden terrein”, vat Lindeboom het in Kerkrade samen.

Het volgende alternatief uit de top drie, Zarafa, staat de gemeente wel aan. Dat het op Linux draait is prettig, daar heeft de gemeente veel ervaring mee. Dat Zarafa beschikbaar is als open source vindt Lindeboom secundair. Uitdrukkelijk formuleert hij: “Ede selecteert applicaties nooit vanwege hun licentie. Zarafa past gewoon het beste bij de gemeente, afgewogen op functionaliteit, interoperabiliteit en het geheel van kosten.”

Aanpak
De Exchange-beheerder denkt daar heel anders over. De keuze voor Zarafa op Linux jaagt hem grote schrik aan, vertelt Lindeboom ’s ochtends in zijn toespraak: “Die beheerder heeft een serieus probleem, want hij weigert de omscholingscursus.” Het klinkt erger dan het is. Lindeboom nuanceert het tijdens de lunch. De automatiseerder heeft inmiddels een alternatieve functie in het IT-team van Ede, als beheerder van Microsofts VDI-scripts, waarmee de gemeente virtuele desktops aanbiedt.

Eveneens is er aanvankelijk lichte paniek bij de gebruikers. “Dat is volkomen begrijpelijk, bij een grote ingreep in het dagelijks gereedschap”, relativeert Lindeboom. Aarzeling slaat om in enthousiasme wanneer een honderdtal ambtenaren tijdens een lunchbijeenkomst op het gemeentehuis afgelopen maart horen over de ongelimiteerde opslagcapaciteit van het nieuwe systeem. Ze leren dat het snelle Zarafa hen overal toegang geeft tot al hun mail en afspraken. “Sommigen bestelden direct een iPhone, klaar om te koppelen met Zarafa.”

Voor de ‘superusers’ (vooral secretaresses) organiseert de IT-afdeling een speciale cursus en uiteraard inventariseren ze bij alle afdelingen van de gemeente de potentiële migratieproblemen. Ze stuiten op één probleem: een paar departementen beschikt over vernuftige mailfilterregels, en die blijken onmogelijk automatisch over te zetten. De IT’ers vragen iedereen de essentiële filters te inventariseren en waarschuwen dat deze na de overstap opnieuw ingesteld moeten worden. “In de meeste gevallen kan men dat zelf, maar uiteraard waren op alle afdelingen IT’ers aanwezig om te helpen.”

Na grondige tests stapt Ede begin juni pijnloos over op Zarafa, aldus Lindeboom. “We vergaten slechts één detail: de koppeling met het spamfilter, tussen het internet en Zarafa. Dat hebben we geweten. In de eerste minuut verwerkten we 28.000 spam-e-mails.”

Resultaat
In Ede zijn de ambtenaren blij dat ze eindelijk op allerlei computers toegang krijgen tot hun e-mail, en dat er een einde komt aan het voortdurende scheiden van belangrijke, nuttige en minder dringende berichten.

Belangrijk is dat deze grotere capaciteit Ede geen extra kosten oplevert. Lindeboom: “De hoeveelheid e-maildata blijft maar groeien. In plaats van investeren in grote en dure opslagsystemen voor Exchange, plaatsen wij het Zarafa-archief op langzamere en daarom goedkopere schijven. Zo kunnen we de groei van het e-mailverkeer aan.”

Een vergelijking op kosten vindt Lindeboom lastig. De overstap naar Zarafa is uitgevoerd met hetzelfde exploitatiebudget als zes jaar geleden uitgetrokken voor Exchange. “Dat budget is nooit geïndexeerd en dat maakt Zarafa feitelijk goedkoper. Zarafa levert echter veel meer functionaliteit, voor hetzelfde bedrag. Het is sneller, levert grotere mailboxen, is toegankelijk op alle computers en alle smartphones, heeft een slimmer archiefsysteem.”
ubuntu  14.04

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #31 Gepost op: 2014/10/20, 00:03:29 »
Erg leuk om te lezen! :) Maar het had wel in een ander topic/nieuw topic gemogen want dit topic gaat over München en niet over Ede.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #32 Gepost op: 2014/10/20, 10:58:00 »
@niekn: De collectieve wil om iets nieuws te leren zit hem eigenlijk alleen in alles behalve auto's en smartphones/tablets. Bij die 3 dingen is het allemaal geen probleem om iets nieuws te leren. Blijf het toch raar vinden...
Wat dacht je van een verhuizing naar een ander huis?Moet je ook alles leren van de omgeving en de TV/internet provider en de supermarkt etc.etc.Dat kan allemaal wel..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #33 Gepost op: 2014/10/20, 11:00:11 »
Sommigen pleiten hartstochtelijk voor terugkeer naar Windows, omdat de communicatie met andere instanties, bedrijven en burgers vanwege incompatibiliteiten onnodig moeizaam zou verlopen,
Dan moeten ze maar, net als in Nederland, de overheid verplichten om met openstandaarden te werken.


Die verplichting ligt wat genuanceerder. In Nederland geldt voor de overheid het "pas toe of leg uit" principe. Iets waarop bovendien nauwelijks wordt toegezien. Het beroep op incompatibiliteit is vaak al voldoende redenen om maar in de fuik van gesloten standaarden te blijven.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #34 Gepost op: 2014/10/20, 11:47:16 »
@niekn: De collectieve wil om iets nieuws te leren zit hem eigenlijk alleen in alles behalve auto's en smartphones/tablets. Bij die 3 dingen is het allemaal geen probleem om iets nieuws te leren. Blijf het toch raar vinden...
Wat dacht je van een verhuizing naar een ander huis?Moet je ook alles leren van de omgeving en de TV/internet provider en de supermarkt etc.etc.Dat kan allemaal wel..

Inderdaad. Alleen limiteerde ik mijn argumenten tot apparaten. Maar in de brede zin heb je ook daarmee gelijk ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #35 Gepost op: 2014/10/20, 12:41:50 »
In Nederland geldt voor de overheid het "pas toe of leg uit" principe. Iets waarop bovendien nauwelijks wordt toegezien. Het beroep op incompatibiliteit is vaak al voldoende redenen om maar in de fuik van gesloten standaarden te blijven.
Hier ligt dus een mooie taak voor "ons".
De lokale gemeente is en wordt door mij onder druk gezet en gehouden, hierover ben ik reeds 2x op het matje geroepen, één keer door het hoofd interne dienst en één keer door de verantwoordelijke wethouder.
Beide keren moest ik uitleggen hoe het werkt, dat e.e.a. in november 2008 in de Staatscourant heeft gestaan en dat de pas-toe-of-leg-uit regel niet van toepassing is op websites.
Ze wisten zelfs het verschil niet, tussen open-standaarden en open-source !!!
Het forumstandarisatie (=rijksoverheid) vertelt ook, dat gebrek aan geld, gebrek aan tijd en gebrek aan kennis geen geldige excuses zijn !
Nu moeten de MP3's, i.p.v. notulen, nog van de website af, voor het bedrijfsmatig maken daarvan is bovendien ook een licentie nodig!
De wethouder heb ik beloofd om te wachten tot 1-1-2015, staan ze er dan nog, krijgt hij 2-1-2015 een WOB waarin aangetoond moet worden of/hoe het zit met de licentie(a).
Als extra service heb ik bijna 5000 van deze MP3 files gedownload, overgezet op OGG en op 5 DVD's gezet, dit om ook aan te tonen, dat ik best wil meewerken/meehelpen........
Wanneer we dit allemaal doen bij de gemeente, zal er veel (kunnen) veranderen in ons landje :lol:
« Laatst bewerkt op: 2014/10/20, 12:43:55 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #36 Gepost op: 2014/10/20, 12:55:42 »
Ik vrees dan het ergste na 1-1-2015: ze willen het gewoon niet weten. Zo ontvang ik ieder kwartaal de nieuwsbrief van de lokale partij in het doc formaat en ik kan janken wat ik wil: ze blijven het in doc toesturen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #37 Gepost op: 2014/10/20, 13:42:05 »
Ik vrees dan het ergste na 1-1-2015: ze willen het gewoon niet weten.
Dan kaart ik e.e.a. aan bij het VNG, dan daalt de waardering en natuurlijk v.w.b. de MP3 files, aankaarten bij de licentie houder.
Zo ontvang ik ieder kwartaal de nieuwsbrief van de lokale partij in het doc formaat en ik kan janken wat ik wil: ze blijven het in doc toesturen.
Maar een lokale partij is geen overheid en hoeft zich daar ook niet aan te houden.
In het verleden heb ik zelfs het UWV op de knieën gekregen en momenteel ben ik bezig met 4 gemeenten op de regels te wijzen en uitleg te geven........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #38 Gepost op: 2014/10/20, 15:35:55 »
Haha!Die Ron!UWV op de knieën en straks 4 gemeenten...Wat een macht heb jij! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #39 Gepost op: 2014/10/20, 18:52:23 »
.Wat een macht heb jij! =D
Was dat maar waar.
Lokaal ken ik iedereen en ben ik zelf actief in de politiek (als kleine man).
2 van de 4 gemeenten zeggen dat ze vrij zijn, omdat ze open-source gebruiken.
Moet ik nu weer uitleggen, dat open-source iets anders is dan open-standaard?
Ook voor een gratis auto heb je een rijbewijs nodig, bij MP3 heb je een licentie nodig voor de compressie methode en compressie techniek.
Zullen we weer OnTopic gaan?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #40 Gepost op: 2014/10/20, 20:10:58 »
Ik vrees dan het ergste na 1-1-2015: ze willen het gewoon niet weten. Zo ontvang ik ieder kwartaal de nieuwsbrief van de lokale partij in het doc formaat en ik kan janken wat ik wil: ze blijven het in doc toesturen.

DOC of DOCX? Want DOCX is een internationale open standaard, DOC niet.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #41 Gepost op: 2014/10/20, 20:35:23 »
DOC of DOCX? Want DOCX is een internationale open standaard, DOC niet.
DOCX staat niet in de lijst van openstandaarden die gebruikt moeten worden door de overheid.
Eigenlijk zijn alleen PDF en ODF bruikbaar :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #42 Gepost op: 2014/10/20, 21:01:44 »
Want er zijn twee DOCX versies.
De door Microsoft gepushte maar toch open geaccepteerde standaard en de door Microsoft standaard in Office ingestelde afwijkende DOCX versie.
Om volgens de officiele open standaard je docs in MS op te slaan dien je andere instellingen te kiezen.

Dus doe mij maar ODF (en Libre)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #43 Gepost op: 2014/10/20, 21:43:23 »
DOC of DOCX? Want DOCX is een internationale open standaard, DOC niet.
DOCX staat niet in de lijst van openstandaarden die gebruikt moeten worden door de overheid.

Maar dat heeft toch niks te maken met wat ik zei? Ik zei dat DOCX een INTERNATIONALE open standaard is, namelijk ISO29500; natuurlijk kan daar lokaal van worden afgeweken.

Frederik

  • Gast
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #44 Gepost op: 2014/10/21, 00:56:57 »

Maar dat heeft toch niks te maken met wat ik zei? Ik zei dat DOCX een INTERNATIONALE open standaard is, namelijk ISO29500; natuurlijk kan daar lokaal van worden afgeweken.

leesvoer:
http://brattahlid.wordpress.com/2012/05/08/is-docx-really-an-open-standard/

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #45 Gepost op: 2014/10/21, 01:20:38 »

Maar dat heeft toch niks te maken met wat ik zei? Ik zei dat DOCX een INTERNATIONALE open standaard is, namelijk ISO29500; natuurlijk kan daar lokaal van worden afgeweken.

leesvoer:
http://brattahlid.wordpress.com/2012/05/08/is-docx-really-an-open-standard/


Dat artikel gaat over de implementatie in Office 2010 maar in Office 2013 kun je wél die stricte variant bewerken en daarmee voldoet MS dus volledig aan de door ISO gestelde eisen. Dus mijn argument blijft staan.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/21, 01:25:49 door Vistaus »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #46 Gepost op: 2014/10/21, 19:40:09 »
Dit is pas humor: Microsoft en Linux: van gezwel tot gezel

21 okt. 2014 door Kristian van Tuil Google+

http://computerworld.nl/development/84235-microsoft-en-linux-van-gezwel-tot-gezel

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #47 Gepost op: 2014/10/21, 20:32:07 »
Dit is pas humor: Microsoft en Linux: van gezwel tot gezel

21 okt. 2014 door Kristian van Tuil Google+

http://computerworld.nl/development/84235-microsoft-en-linux-van-gezwel-tot-gezel

Dan is MS een keer goed bezig door wél dingen open source te maken en dan is het weer niet goed want dan is het 'humoristisch'... natuurlijk. MS heeft dit jaar al een aantal belangrijke dingen open source gemaakt, waaronder .NET Alleen maar goed juist. Hoe meer open source, hoe beter. Zeker als er een wel heel bekend bedrijf achter zit, dat stimuleert de rest van de markt ook weer om open source serieus te nemen :)

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #48 Gepost op: 2014/10/22, 11:27:21 »
Haha!Microsoft die dan van Linux houdt!Geloof je het zelf?Ondanks grote bedragen om dat Linux van de wereld te halen,is het niet gelukt,en nu proberen ze het op deze manier.Maar dat hartje klopt niet,het is niet levend,het is een dood hartje..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #49 Gepost op: 2014/10/22, 11:56:05 »
Jammer dat we meteen weer overgaan op MS-bashing i.p.v. een normale conversatie te voeren. Dat vind ik nog steeds een minpuntje aan dit forum na al die jaren...