Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Munchen van Linux terug naar Windows  (gelezen 6788 keer)

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #50 Gepost op: 2014/10/22, 12:58:33 »
Ik vrees dan het ergste na 1-1-2015: ze willen het gewoon niet weten. Zo ontvang ik ieder kwartaal de nieuwsbrief van de lokale partij in het doc formaat en ik kan janken wat ik wil: ze blijven het in doc toesturen.

DOC of DOCX? Want DOCX is een internationale open standaard, DOC niet.

Technisch gezien, en in de praktijk, is dat niet correct. De standaard is OOXML, niet docx. Het vervelende is dat de implementatie van OOXML (*.docx) in MS Word afwijkt van de open standaard. MS wekt dus de suggestie te werken met een open standaard maar doet dat in de praktijk dus niet.

Zie o.a. http://brattahlid.wordpress.com/2012/05/08/is-docx-really-an-open-standard/

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #51 Gepost op: 2014/10/22, 13:03:36 »
@DirkJan: Die link had Frederik me ook al gegeven maar zoals ik al zei is die verouderd. Want dat artikel gaat over Office 2010 maar in Office 2013 heeft MS gezorgd dat ze wél voldoen aan de door ISO gesteld standaard. Die link is dus niet meer accuraat voor de huidige situatie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #52 Gepost op: 2014/10/22, 13:13:00 »
Jammer dat we meteen weer overgaan op MS-bashing i.p.v. een normale conversatie te voeren. Dat vind ik nog steeds een minpuntje aan dit forum na al die jaren...
Welk bedrijf had ook al weer de meeste code bijgedragen aan Linux, de afgelopen 2 jaar?
Was dat niet het vergruisde Microsoft?
Om ook eens een positief iets te schrijven over MS....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #53 Gepost op: 2014/10/22, 13:16:47 »
Welk bedrijf had ook al weer de meeste code bijgedragen aan Linux, de afgelopen 2 jaar?
Was dat niet het vergruisde Microsoft?
Om ook eens een positief iets te schrijven over MS....

Doen ze dat niet uit eigen belang ; Windowssystemen zullen, zoals ze nu bestaan , wel verlinuxt worden met de tijd.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #54 Gepost op: 2014/10/22, 13:25:04 »
Welk bedrijf had ook al weer de meeste code bijgedragen aan Linux, de afgelopen 2 jaar?
Was dat niet het vergruisde Microsoft?
Om ook eens een positief iets te schrijven over MS....

Doen ze dat niet uit eigen belang ; Windowssystemen zullen, zoals ze nu bestaan , wel verlinuxt worden met de tijd.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het leuker om te zien dat MS code bijdraagt aan Linux dan dat Ballmer weer een nare ziekte richting Linux smijt en het in een verdomhoekje stopt. Door code bij te dragen laat in ieder geval zien dat ze Linux serieus erkennen en dat is wel positief :)

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #55 Gepost op: 2014/10/22, 13:27:17 »
@DirkJan: Die link had Frederik me ook al gegeven maar zoals ik al zei is die verouderd. Want dat artikel gaat over Office 2010 maar in Office 2013 heeft MS gezorgd dat ze wél voldoen aan de door ISO gesteld standaard. Die link is dus niet meer accuraat voor de huidige situatie.

In zoverre dat de default setting van Office2013 de 'transitional' standaard is zoals in Office2010 en niet de 'strict'. Heb ik me laten vertellen want gebruik al jaren geen MS Office meer.

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #56 Gepost op: 2014/10/22, 13:29:53 »
@DirkJan: Die link had Frederik me ook al gegeven maar zoals ik al zei is die verouderd. Want dat artikel gaat over Office 2010 maar in Office 2013 heeft MS gezorgd dat ze wél voldoen aan de door ISO gesteld standaard. Die link is dus niet meer accuraat voor de huidige situatie.

In zoverre dat de default setting van Office2013 de 'transitional' standaard is zoals in Office2010 en niet de 'strict'. Heb ik me laten vertellen want gebruik al jaren geen MS Office meer.

Office 2013 ondersteunt zowel lezen als bewerken van Strict en Transitional, zoals ISO in eerste instantie al vereistte. (De standaardinstelling van Office 2013 is trouwens vragen of je ODT of DOCX als standaardformaat wilt, zo heb ik het zelf ervaren al 2 keer na installatie van Office 2013.)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #57 Gepost op: 2014/10/22, 13:55:55 »
Doen ze dat niet uit eigen belang ; Windowssystemen zullen, zoals ze nu bestaan , wel verlinuxt worden met de tijd.
Ieder bedrijf doet alles uit eigen belang, ze moeten tenslotte winst maken, aan de aandeelhouders denken en sommige acties zijn tevens een vorm van (goedkopere) reclame.

Ondertussen gaan we aardig OffTopic en hebben we het niet (meer) over München.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #58 Gepost op: 2014/10/22, 14:14:21 »
Ik weet niet hoor, maar ik vind het leuker om te zien dat MS code bijdraagt aan Linux dan dat Ballmer weer een nare ziekte richting Linux smijt en het in een verdomhoekje stopt. Door code bij te dragen laat in ieder geval zien dat ze Linux serieus erkennen en dat is wel positief :)
Ik dacht dat het Satya Nadella was die tegenwoordig sinds dik half jaar de scepter zwaait by MS? De koers bij MS is inderdaad duchtig gewijzigd.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/22, 14:22:36 door vanadium »

Re: Munchen van Linux terug naar Windows
« Reactie #59 Gepost op: 2014/10/22, 14:31:13 »
Ik weet niet hoor, maar ik vind het leuker om te zien dat MS code bijdraagt aan Linux dan dat Ballmer weer een nare ziekte richting Linux smijt en het in een verdomhoekje stopt. Door code bij te dragen laat in ieder geval zien dat ze Linux serieus erkennen en dat is wel positief :)
Ik dacht dat het Satya Nadella was die tegenwoordig sinds dik half jaar de scepter zwaait by MS? De koers bij MS is inderdaad duchtig gewijzigd.

Ja, Satya Nadella is degene die nu de scepter zwaait. Maar dat neemt toch niks weg van mijn argument? Althans, ik heb nog niet gehoord dat Satya Linux bepaalde ziektes toewenste, dat was toch echt Ballmer...

Inderdaad is de koers gelukkig gewijzigd nu dat Satya aan de macht is. O.a. open sourcen van .NET is een goede stap :)
« Laatst bewerkt op: 2014/10/22, 14:33:27 door Vistaus »