Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?  (gelezen 74085 keer)

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #300 Gepost op: 2014/12/17, 11:58:39 »
@ allen in dit topic:

We hebben de laatste tijd de Ubuntu-NL-website besproken en mede door jullie input is de site al flink verbeterd (zoals jullie al wel weten) :) Nu mijn volgende vraag: wat vinden jullie dat Ubuntu-NL nog meer zou kunnen doen *buiten de website en wiki* om ter promotie/nieuwe gebruikers trekken? Screencasts, Live Screencasts, evenementen, meetings, iets anders? Ben benieuwd naar jullie ideeën :)

Offline PKing

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #301 Gepost op: 2014/12/17, 12:20:44 »
Moeilijk hoor, iets met een Youtube kanaal?

Alles wat je IRL wilt doen kost waarschijnlijk geld, en is dan moeilijker te verwezenlijken.

Ikzelf zou eigenlijk graag de mensen achter het hele gebeuren willen leren kennen, maar dat komt omdat ik nogal een mensen mens ben :evil:
Dus een meeting zou ik dan weer leuk vinden, en wie weet wat daar nog uit voor kan komen....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #302 Gepost op: 2014/12/17, 12:33:28 »
Alles wat je IRL wilt doen kost waarschijnlijk geld, en is dan moeilijker te verwezenlijken.

Kost geld? Ja. Moeilijker te verwezenlijken? Niet persé. Ik wil best mijn financiële steentje bijdragen als dat nodig blijkt te zijn ;)

Offline PKing

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #303 Gepost op: 2014/12/17, 12:59:33 »
Het geld item noemde ik alleen omdat aangezien de crisis ons persoonlijk nogal hard geraakt heeft, dat ook voor anderen zou kunnen gelden.

een klein bedrag kan ik nog wel ophoesten, maar dan houdt het echt wel op.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #304 Gepost op: 2014/12/17, 13:04:00 »
Oh zo. Nja, het enige geld wat er bij een irl-ding zou komen kijken voor jou als gemeenschapslid is evt. reiskosten (afhankelijk van de locatie), dus...

Maar goed, een meeting is dus inderdaad wel een goed idee. Die noteer ik alvast. Jij of anderen nog andere ideeën? :)

Offline PKing

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #305 Gepost op: 2014/12/17, 13:13:09 »
Al een keer genoemd maar misschien gemist...een Youtubekanaal?

ik heb eigenlijk geen idee of dat te gebruiken is, maar aangezien we in een digitaal tijdperk zitten zou het goed zijn als, wanneer iemand een zoekactie *buntu doet op Youtube, er ook een kanaal tevoorschijn komt?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #306 Gepost op: 2014/12/18, 14:20:14 »
Ja hoor, Nixi Pixel
Daar heb ik over geschreven.
En verder zijn er nog veel meer Ubuntu / Linux kanalen. (en die komen in januari in de nieuwsbrief)

Leuk, die kende ik nog niet. Maarre, is die alleen in het Engels of zie ik wat over het hoofd?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #307 Gepost op: 2014/12/18, 14:23:58 »
Jaaaa, ik zweer al een paar jaar bij Nixie Pixel :) :)

@PKing: Op zich is dat wel een goed idee van een YouTube-kanaal.

Iemand anders nog ideeën?

Offline PKing

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #308 Gepost op: 2014/12/18, 14:25:48 »
Nu durf ik het wel te vragen nixi pixel? :-*

Ik heb geen idee hoe een Youtubekanaal te vullen, maar het idee was om een lijstje te maken met wat we zouden kunnen doen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #309 Gepost op: 2014/12/18, 14:31:49 »
Dan zal er toch eerst een paar Nederlands talige video's moet komen. Met bij voorbeeld een van Ubuntu, Xubuntu Mint 17.1 enz.
Ik ben zelf nog geen Nederlands talige video er over tegen gekomen, en voor de ouderen met een verouderde computer lijk mij dat wel wenselijk.

Edit: mij schoot net te binnen dat ik er zelf een op mijn weblog heb staan: https://linuxnl.wordpress.com/2014/08/16/linux-mint/
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 14:35:06 door Henkp »

Offline PKing

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #310 Gepost op: 2014/12/18, 15:20:05 »
Je hebt gelijk, maar we zijn op voorstel van Vistaus gewoon wat aan het brainstormen, filmpje is duidelijk genoeg zo te zien.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #311 Gepost op: 2014/12/18, 15:39:00 »
Frisse Filmpjes (cool videos), aandachtspunten:
 - goed spreektempo, aangename spreker
 - goed script
 - goede beeld- & geluidskwaliteit

https://www.youtube.com/watch?v=6dBRsrTMaqg#t=303

De inhoud van bovenstaande video "ist altmodisch", zoals de duitsers zeggen, maar zeer informatief.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #312 Gepost op: 2014/12/18, 16:04:01 »
https://www.youtube.com/user/TheLinuxFoundation

https://www.youtube.com/user/LinuxMintNL
helaas wordt daar niets mee gedaan

en zie hier: https://www.youtube.com/results?search_query=linux+nederlands
hoezo geen Nederlandse te vinden!  :P :-*

Femke, hartelijk bedankt voor deze hyperlinken.  =D =D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #313 Gepost op: 2014/12/18, 16:14:49 »
Hier wordt het leuk uit gelegd over Ubuntu: https://www.youtube.com/watch?v=FsEJY1Py3TI

Offline Tico

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #314 Gepost op: 2014/12/19, 14:49:17 »
Als ik een utube filmpje zou maken dan zou ik het op deze manier doen. Dat is hoe newbies het ervaren https://www.youtube.com/watch?v=zt_hkSKQp6k
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 16:07:34 door Tico »

Offline sidius

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #315 Gepost op: 2014/12/21, 13:49:48 »
ik denk dat het probleem voor linux is dat een klein aantal programmas geen goede alternatieven kent. Ik zit zelf al weer een poos op windows omdat er geen fatsoenlijk alternatief is voor lightroom. De programma's die ik tot nu toe heb geprobeerd komen niet in de buurt. Erg jammer, zou graag weer onder Linux werken.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #316 Gepost op: 2014/12/21, 16:08:36 »
Dat is hoe newbies het ervaren https://www.youtube.com/watch?v=zt_hkSKQp6k

@Tico: Firsttimers kende ik wel als genre, maar die Australiers maken er iets geweldigs van.  =D

Ik was in mijn lijstje aandachtpunten voor Frisse Filmpkes :
- goed spreektempo, aangename spreker
 - goed script
 - goede beeld- & geluidskwaliteit

dus nog iets vergeten:
–   goede video-editing
–   een goed idee

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #317 Gepost op: 2014/12/22, 21:49:22 »
Bussiness Model Canvas – BMC
De afgelopen tijd is er veel gediscussieerd over de allerlei facetten m.b.t. Linux op desktops. Toch heb ik het gevoel dat we in kringetjes draaien.

Op dit moment gruw ik van allerlei management tools. Toch is het verstandig eens te kijken naar een hulpmiddel uit die hoek, om Ubuntu-nl uit het slob te trekken (of in ieder geval onszelf duidelijk te maken waar het naar toe kan gaan).

Het Bussiness Model Canvas (BMC) is bedoeld om allerlei aspecten die te maken hebben met het runnen van een organisatie op te splitsen naar logische (samenhangende) onderdelen. Hieronder zijn die onderdelen weergegeven in een plaatje.


Meer informatie is te vinden op :
   http://businessmodelalchemist.com/

De BMC methode is online beschikbaar:
   https://strategyzer.com/learn

Slotopmerking:
Ik heb niet de illusie of ons dat gaat lukken voor Ubuntu als gehele onderneming, maar denk dat het voor Ubuntu-nl mogelijk moet zijn.


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #318 Gepost op: 2014/12/22, 22:26:38 »
Op dit moment gruw ik van allerlei management tools. Toch is het verstandig eens te kijken naar een hulpmiddel uit die hoek, om Ubuntu-nl uit het slob te trekken (of in ieder geval onszelf duidelijk te maken waar het naar toe kan gaan).
Kosten 0 (nul) en inkomsten 0 (nul) is ook een balans en heeft mijn voorkeur voor ubuntu-nl. :)

Mogelijk is dit iets voor de stichting ubuntu-nl?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #319 Gepost op: 2014/12/22, 22:31:36 »
@testcees:  Ik had er op gerekend, dat er commentaar zou komen.   =D

The Canvas Kit FOR NONPROFITS:    http://nonprofitcanvaskit.com/

"I work for a nonprofit. How do I know if we need this?"

Here are some symptoms to look for:
 -  You're unsure which programs or services to expand, reduce, or eliminate.
 -  You're still stuck using 3-5 year plans.
 -  Your resources are scattered and unfocused.
 -  You need to move beyond traditional fundraising.
 -
 -

Offline bwman

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #320 Gepost op: 2014/12/22, 23:49:35 »
he sidius wat vind je van lightzone? ik werk er al een tijdje mee en voor mij werkt het goed.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #321 Gepost op: 2014/12/25, 14:35:18 »
Strategieen:  de wereld verandert, zowel wat betreft hardware/software, als de (gecreerde) behoefte van mensen. Op Webwereld een discussie over de aanstaande introductie van Windows 10:
      http://webwereld.nl/hardware/84917-windows-10-wordt-niet-de-redding-van-de-pc-industrie

Het is nog erg voorbarig wat er over Win10 allemaal gezegd wordt, maar geeft wel een bepaald inzicht in de bewegingen. Het update beheer van Linux komt er gunstig uit te voorschijn.

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #322 Gepost op: 2014/12/25, 20:50:26 »
Tja, zo'n beetje elk desktop OS heeft tegenwoordig een prima gestandaardiseerd updatesysteem. OSX, AmigaOS 4, Haiku... nu Windows nog.

Offline sidius

  • Lid
Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #323 Gepost op: 2014/12/26, 13:56:57 »
he sidius wat vind je van lightzone? ik werk er al een tijdje mee en voor mij werkt het goed.
het komt niet echt in de buurt.
klonen werkt niet echt fijn, tenminste ik snap dr niet veel van
en mis de presets......

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #324 Gepost op: 2014/12/26, 16:01:10 »
Wat zouden jullie ervan vinden als Linux de standaard zou worden die overal gebruikt gaat worden?
Zou er een weg zijn om dat te bereiken en zoja hoe denk je dat dat mogelijk gemaakt kan worden?
Naar mijn mening bestaat er namelijk wel degelijk de kans dat dit ooit gaat gebeuren, enkel en alleen vanwege het feit dat het beste alternatief is op alle het windows-platform gerichte gebruikers.
Wat denken jullie van deze stelling en hoe voeg ik aan dit bericht 2 polls toe om de antwoorden te scoren??

:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)