Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?  (gelezen 2826 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/10/31, 17:48:39 »
Ik ben ook over op 14.10 niettegenstaande mijn voornemen om voor één keer terug een vol jaar bij de LTS te blijven  =D De bug waarbij de date-time indicator soms niet opstart, lijkt eruit. De snelheid van de Dash is enorm verbeterd. Dit is géén avontuurlijke experimentele versie met zeer veel vroege nieuwigheden, maar een rustige verdere ontwikkeling.

Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/10/31, 21:13:01 »
Ik heb ondertussen een test gedaan en op de HP laptop een full installatie van Linux Mint 17 xfce 32 bit gedaan.
(En tegelijkertijd ook om Mint 17 xfce eens ervaren).
De "te doen lijst" na de installatie is reeds voor 2/3 gedaan.
Deze laptop loopt nu als een trein. Alles werkt super snel.
Reeds een test gedaan met WINE en daar Aldfaer (Windows stamboom software) onder laten draaien: Perfect, en eveneens probleemloos snel.

Sta dus nu in twijfel of ik op de Mini green PC (64 bit) een full installatie van Xubuntu 14.04 LST ga doen of Mint 17 xfce 64 bit.

En ja jullie hebben gelijk, een full installatie was op circa 1 uur gedaan. De vermelde upgrade tussen 3 en  4 uren.
Mij zie je dus nooit meer upgraden  :evil:

Ubuntunoob en/of  Rob:
De home map zal ik de volgende keer ook zeker terugzetten.
Kan je soms een voorbeeld geven van zo'n script (als het niet te groot is om hier te publiceren hé  =D) ?
Dan heb ik en andere forumleden reeds een idee wat je in zo'n script voor dit doel allemaal in plaatst.
Ach dat script is vast niet zo nuttig, want het kan makkelijk met deja dup, hij heet nu in ubuntu 14.04 "reservekopieen". Je moet wel de map home wel zelf instellingen in deja dup, anders zal het niet gaan. Zeker wel handig hoor! :)

Maar handiger is dat het upgraden verbeterd wordt! Het was bij mij ook een ramp en het duurde ook uren. Na herinstallatie ging het weer goed. En weet je, we kunnen nu ineens Ubuntu niet slecht gaan noemen, want dat upgrade probleem is er altijd al geweest.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/31, 21:23:23 door ubuntunoob »

Offline MKe

  • Lid
Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/10/31, 21:47:34 »
Dat upgraden is een probleem voor alle operating systems. De upgrade van Vista naar Win7 was ook niet echt een succes (ben daarna gestopt met Windows).

Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/10/31, 22:30:53 »
Dat upgraden is een probleem voor alle operating systems. De upgrade van Vista naar Win7 was ook niet echt een succes (ben daarna gestopt met Windows).

Klopt. Op smartphones en tablets is upgraden zelfs dé aangewezen manier van een nieuwe versie van het OS installeren dus er wordt extra op gelet dat het daar ook écht goed gaat maar zelfs dat gaat niet altijd probleemloos. Dus kun je nagaan...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/10/31, 22:50:12 »
Upgraden is ook erg moeilijk, zeker wanneer er ook software van derden is geïnstalleerd, iets dat bij Windows standaard is.
Maar ook voor Ubuntu en b.v. Apple is het moeilijk, om bij een update rekening te houden met ~30.000 programma's en pakketten die geïnstalleerd kunnen zijn.
Het verbaast mij eigenlijk, dat het nog zo vaak goed gaat :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/11/06, 03:46:17 »
Sorry voor de late reactie, met het installeren en uittesten was ik even zoet.

Maasnet: Bedankt voor de verwijzingen naar de topics met de scripts.
De minigreen PC werkt nu terug perfect zoals we gewoon zijn in Linux.

Volgende week experimenteer ik wat met installeren (home map terugplaatsen + de scripts) op een oude desktop met Xubuntu.

Het "doen" is nog altijd de beste leermeester,
maar met jullie goede raad gaat dat een stuk sneller.
Jullie waardevolle tips zijn wel goud waard!

Aan allen nogmaals hartelijk bedankt.




Offline Postbushd

  • Lid
Re: Ik ben helemaal niet tevreden van de nieuwe versie 14.04 lst, en u?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/11/26, 08:20:19 »
Beste Commentaar leveranciers,
voor mij als beginner allemaal nuttige ervaringsuitwisseling voor een volgende keer.
Dank !!!