Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!  (gelezen 13739 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #25 Gepost op: 2014/11/21, 15:19:38 »
Ik ken geen van beide kandidaten en een sneer heb je van mij nog niet gezien hier, anders was ik nu wel geband.
Hetgene wat ik langs zag komen klonk gewoon niet erg vriendelijk vond ik thats all folks :evil:
De opmerking van OerHeks heeft niet op jou betrekking.... :)

Hij doelt op een e-mail die femke98 heeft verstuurd naar de leden van de verzendlijst voor kiesgerechtigden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #26 Gepost op: 2014/11/21, 15:50:31 »
Nogmaals, ik wilde het helemaal niet. Ik stelede mij kandidatuur omdat er niemand opstond. Ook de grootpraters niet.
Het heeft geleid tot een tweede kandidaat.
Punt.
Zeker niet na de opmerkingen van Pjotr. die nu heerlijk mij zit te pesten, hij kan het echt niet laten. Maar hij vergeet dat hij in feite mijn kandidatuur al heeft verknald. Want zo is het.

Ik weet wat ik ga doen. Iedereen bedankt.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad/VerkiezingenOktober2014Kandidaten#preview
Eerst ellende stichten, en dan de slachtofferrol kiezen als je de onvermijdelijke gevolgen van je eigen misdragingen te zien krijgt. Niet sterk.

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #27 Gepost op: 2014/11/21, 18:38:30 »
Dan te bedenken, dat ik de veroorzaker ben, hier krijg ik hartkloppingen van ...... *zweet*
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #28 Gepost op: 2014/11/21, 19:34:20 »
Maar Ron, jij bent nergens de schuldige van. Knoop dat in je oren aub.!  :P :P
Toch wel.......
Maar na een infarct moet je nu eenmaal taken afstoten.
Op dit moment stop ik met alles waar afspraken voor nodig zijn, het forum modereren kan je elk uur van de dag, maar ook een week niet, mocht het zo uitkomen.
Politiek ben ik nog wel actief, maar mogelijk dat dit binnenkort ook stopt, om dezelfde redenen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #29 Gepost op: 2014/11/21, 19:41:38 »
Toch wel.......
Welnee... Jouw terugtreden is weliswaar een schakel geweest in de keten van oorzaak en gevolg, maar dit onverkwikkelijke gedoe rond de verkiezing is jou volstrekt niet toe te rekenen.

Doe het rustig aan, je gezondheid komt op de eerste plaats.  :)

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #30 Gepost op: 2014/11/21, 19:53:57 »
Femke, het is niet zo dat er maar 3 leden mogen zijn, het zouden er ook 5 , 7, 9 mogen zijn. Het gaat erom dat het een oneven aantal is. Nu gaat het erom dat de zittende raad weer op 3 leden komt, een volgende termijn kunnen dat meer zijn als er voldoende kandidaten. En mij maakt de leeftijd niet uit, als de mensen maar capabel zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #31 Gepost op: 2014/11/21, 20:17:55 »
Maar dan moeten we dus nu overnieuw gaan stemmen? Want de mensen die op femke98 hebben gestemd zoals ik bijv. vallen nu buiten de stemming...

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #32 Gepost op: 2014/11/21, 20:28:18 »
Maar dan moeten we dus nu overnieuw gaan stemmen? Want de mensen die op femke98 hebben gestemd zoals ik bijv. vallen nu buiten de stemming...
Met één kandidaat heeft stemmen toch geen zin meer?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #33 Gepost op: 2014/11/21, 20:30:06 »
Maar dan moeten we dus nu overnieuw gaan stemmen? Want de mensen die op femke98 hebben gestemd zoals ik bijv. vallen nu buiten de stemming...
Met één kandidaat heeft stemmen toch geen zin meer?

Nee, maar dan voel ik vind het dan wel een beetje geonrechtvaardigd omdat ik nu mijn stem heb uitgebracht op iemand die zich teruggetrokken heeft... Met overnieuw beginnen komt er misschien weer een andere kandidaat bij.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #34 Gepost op: 2014/11/22, 11:50:07 »
Een nieuwe verkiezingsronde lijkt me niet nodig, als Timo het nog steeds wil doen: waarom zou er nu ineens weer een nieuwe kandidaat bij komen? Zo blijven we bezig....

Na alle narigheid en gedoe, lijkt het me tijd voor "rust in de tent". Maar goed, daar ga ik niet over; de leiding van Ubuntu-NL is capabel genoeg om in dezen z'n eigen plan te kunnen trekken.

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #35 Gepost op: 2014/11/22, 11:54:45 »
Een nieuwe verkiezingsronde lijkt me niet nodig, als Timo het nog steeds wil doen: waarom zou er nu ineens weer een nieuwe kandidaat bij komen? Zo blijven we bezig....

Als Henk Krol op de dag van stemmen voor de landelijke verkiezingen bekend maakt zich terug te trekken terwijl er dus al mensen op hem gestemd hebben, dan wordt het stemmen ook stopgezet en wordt er overnieuw begonnen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #36 Gepost op: 2014/11/22, 11:57:00 »
Een nieuwe verkiezingsronde lijkt me niet nodig, als Timo het nog steeds wil doen: waarom zou er nu ineens weer een nieuwe kandidaat bij komen? Zo blijven we bezig....

Als Henk Krol op de dag van stemmen voor de landelijke verkiezingen bekend maakt zich terug te trekken terwijl er dus al mensen op hem gestemd hebben, dan wordt het stemmen ook stopgezet en wordt er overnieuw begonnen.
Nee hoor, dan ken jij de Kieswet niet.  =D

Overigens: laten we geen appels met peren gaan lopen vergelijken.... Het gaat hier niet om parlementsverkiezingen.

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #37 Gepost op: 2014/11/22, 12:04:13 »
Appels met peren is het niet... eerder Jonagold met Goudreinetten. Een verkiezing is een verkiezing, m.i.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #38 Gepost op: 2014/11/22, 18:36:30 »
Gijs en ik hebben gekeken wat nu het meest logisch is op basis van het organisatiedocument na het terugtrekken van Femke98. We gaan als volgt verder:

Terugtrekken tijdens verkiezingen is in het organisatiedocument niet geregeld. Daarom gaan wij er vanuit dat het niet kan - om de rest van het verkiezingsproces (nl. het feit dat de kandidaatstellingsperiode is afgelopen & dat er al uitgebreid gestemd is) niet te verstoren.

We begrijpen dat dit een vreemde situatie oplevert als Femke98 tot raadslid gekozen wordt. Als dat gebeurt en Femke98 tegen die tijd inderdaad wil afzien van de positie, dan begint het hele verkiezingsproces opnieuw. (Zoals gebeurt volgens het organisatiedocument iemand voortijdig stopt.)

Ik heb de wikipagina zojuist weer teruggezet naar de vorige versie. Verdere vragen hierover, of over het verkiezingsproces, graag in het stemtopic om de boel bij elkaar te houden. Forummoderators: kan dit topic op slot?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #39 Gepost op: 2014/11/22, 18:42:35 »
Op verzoek van commandoline komt er een slotje op dit topic.