Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem  (gelezen 18441 keer)

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #50 Gepost op: 2014/10/02, 10:07:32 »
Ik zou zeggen, begin overnieuw met alles.
Haal dus weg wat je nu in die fstab hebt staan, haal de map uit Media weg en begin overnieuw.

Het heeft gewerkt (via de handleiding op mijn site) dus waarom nu niet.
En waarom werkt het nu niet, wat is er gebeurd.

En ik zou toch die naam van de NAS "admin" veranderen in een andere naam, dat zei ik al. Omdat zo veel "admin" heet plus het is vanuit de fabriek dat de NAS deze naam heeft, beter is het om er een andere naam aan te koppelen.
Hoe haal ik de map uit Media? :|

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #51 Gepost op: 2014/10/02, 10:08:29 »
cifs = samba ;)

Foutje ik bedoelde NFS
Hoe kan ik NFS configureren op de NAS?

Offline MKe

  • Lid
Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #52 Gepost op: 2014/10/02, 10:20:45 »
Ik zou zeggen, begin overnieuw met alles.
Haal dus weg wat je nu in die fstab hebt staan, haal de map uit Media weg en begin overnieuw.

Het heeft gewerkt (via de handleiding op mijn site) dus waarom nu niet.
En waarom werkt het nu niet, wat is er gebeurd.

En ik zou toch die naam van de NAS "admin" veranderen in een andere naam, dat zei ik al. Omdat zo veel "admin" heet plus het is vanuit de fabriek dat de NAS deze naam heeft, beter is het om er een andere naam aan te koppelen.
Hoe haal ik de map uit Media? :|
sudo rm -r /media/mapnaam

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #53 Gepost op: 2014/10/02, 10:28:20 »
Ik zou zeggen, begin overnieuw met alles.
Haal dus weg wat je nu in die fstab hebt staan, haal de map uit Media weg en begin overnieuw.

Het heeft gewerkt (via de handleiding op mijn site) dus waarom nu niet.
En waarom werkt het nu niet, wat is er gebeurd.

En ik zou toch die naam van de NAS "admin" veranderen in een andere naam, dat zei ik al. Omdat zo veel "admin" heet plus het is vanuit de fabriek dat de NAS deze naam heeft, beter is het om er een andere naam aan te koppelen.
Hoe haal ik de map uit Media? :|
sudo rm -r /media/mapnaam
Thnx :)

Offline MKe

  • Lid
Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #54 Gepost op: 2014/10/02, 10:53:43 »
Je had ook gewoon
sudo nautiluskunnen doen en dan naar de map Media gaan en de juiste map verwijderen.
Dat kan ook idd. Ik heb gewoon een voorkeur voor commandline en uitleggen kan zo lekker kort :)

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #55 Gepost op: 2014/10/02, 10:56:30 »
Je had ook gewoon
sudo nautiluskunnen doen en dan naar de map Media gaan en de juiste map verwijderen.
Dat kan ook idd. Ik heb gewoon een voorkeur voor commandline en uitleggen kan zo lekker kort :)
krijg deze melding na invoer van sudo nautilus:
(nautilus:2634): Gtk-WARNING **: Failed to register client: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files

(nautilus:2634): GLib-CRITICAL **: Source ID 112 was not found when attempting to remove it

(nautilus:2634): GLib-CRITICAL **: Source ID 113 was not found when attempting to remove it

(nautilus:2634): GLib-CRITICAL **: Source ID 114 was not found when attempting to remove it

Offline MKe

  • Lid
Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #56 Gepost op: 2014/10/02, 11:06:24 »
Dat is altijd zo. Nautilus is niet bedoeld om zo op te starten. Als het goed is werkt nautilus gewoon.

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #57 Gepost op: 2014/10/02, 11:11:38 »
Dat is altijd zo. Nautilus is niet bedoeld om zo op te starten. Als het goed is werkt nautilus gewoon.
zag verder geen mappen staan die ik had aangemaakt, al verwijder via command, sudo rm -r /media/mapnaam

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #58 Gepost op: 2014/10/03, 14:03:08 »
Vandaag E-mail reactie terug gehad Medion service center :
"Heeft u het toestel al eens aangesloten via een andere pc om te controleren of het benaderen van de bestanden dan wel mogelijk is? Indien dit van invloed is dient u ene back up te maken van de bestanden en daarna de nas te resetten. Mogelijk dat het probleem dan opgelost is. Indien benaderen via een andere pc (eventueel met ander os) niet mogelijk is zal de reset altijd uitgevoerd moeten worden om software issues uit te sluiten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center"

Heb begrepen uit reactie van mensen die dit probleem ook hebben met betreffende NAS, dat dit een standaard antwoord is Van Medion Service Center.
Ik ga binnen kort een backup maken NAS resetten en zien wat ie dan doet?

Re: NAS-SERVER/Verbinding is verbroken door lokaal probleem
« Reactie #59 Gepost op: 2014/11/18, 11:09:38 »
Gisteren NAS terug gehad van Medion, vandaag NAS getest gemount zoals vermeld op "http://steunpunt-almere.nl/artikelen/hoe-je-nas-automatisch-mouten/" en het werkt weer zoals voor ik problemen had. Voor hoe lang? hoop dat zo blijft.
Iedereen bedankt voor de moeite tips en hulp