Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet ieder steunpunt via mail te bereiken zijn?

Ja, mailen via een forumaccount
2 (10.5%)
Ja, het mailadres van het steunpunt wordt openbaar
4 (21.1%)
Ja, zoals de oude kaart dat deed
6 (31.6%)
Nee, laat steunpunten dit zelf beslissen
7 (36.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 2014/05/02, 20:24:57

Auteur Topic: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna  (gelezen 19353 keer)

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #25 Gepost op: 2014/05/04, 06:36:59 »
Als mentor van de mailgroep Linux op seniorenet.be stuur(de) ik senioren die hulp wens(t)en bij de installatie (want daar gaat/ging het meestal om) naar de steunpuntenkaart van ubuntu-be.org. De kaart http://ubuntu-be.org/en/supporters is voor iedereen te benaderen en voor ouderen prima te gebruiken al is die ook niet meer up to date...

Als hier, voor de nieuwe kaart, een aanmelding aan het forum voorafgaat, dan zullen deze mensen afhaken.

Is er een mogelijkheid om een publieke versie van de kaart te maken met enkel aanduiding van de locatie (niet in detail) van de steunpunten (een soort uitgezoomde versie met de aantallen), zodat men kan zien of er überhaupt een steunpunt in zijn/haar omgeving is, en als men die aanklikt de melding verschijnt dat details enkel weggelegd zijn voor aangemelde forumleden met een link naar de registratiepagina van het  forum?
Toshiba Tecra A11 : Ubuntu 14.04
Netbook Samsung N210 : Linux Mint 13 XFCE
Desktop: Linux Mint 16
Ubuntu Steunpunt Brugge (Be)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #26 Gepost op: 2014/05/04, 08:58:15 »
Als hier, voor de nieuwe kaart, een aanmelding aan het forum voorafgaat, dan zullen deze mensen afhaken.
Dat is ook onze (mijn) vrees, ben blij dat je dat zegt/bevestigt. Als ik kijk naar de uitslag van de peiling, dan zijn maar 2 van de 19 (= 10%) vóór (uitsluitend) deze nieuw procedure (dus met aanmelden), en daarmee 90% tegen. Dus ik neem aan dat dat aanmeldgebeuren er niet doorkomt.

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #27 Gepost op: 2014/05/04, 14:10:09 »
@femke98: Maar mensen kunnen ook Vraag&Antwoord gebruiken. Daar kunnen ze met OpenID inloggen, dus bijv. met hun Google-account wat ze toch al hebben. Of ze kunnen vragen stellen op onze Facebook-pagina, Twitter-account of Google+-pagina.

Ik doel dan wel even op de overstappers die jij noemt; dat de steunpuntenkaart laagdrempeliger moet ben ik zeker met jou (en anderen) eens :)

Offline joseph

  • Lid
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #28 Gepost op: 2014/05/04, 23:07:44 »
Even als zijlijner;

Wat is er mis* met de Belgische kaart waar zerduab op attendeerde.
Heb hem even doorgelopen en volgens mij zie ik daar bijna alles wat hier is geopperd.
- OpenStreet kaart
- Eenvoudig contact leggen middels een soort van webform zonder het aanmaken van een account waarbij steunpunt m.i. afdoende is geanonimiseerd.
- Een lijst

Lijkt mij dat e.a. aan te passen is dat bij het verzenden, het via de "pb" danwel het e-mailadres naar het gekozen steunpunt gaat.
Mis er alleen zo'n beveiligingscode om geautomatiseerde berichten te voorkomen.
Een eventueel vals gebruikt mailadres is dan ook hooguit vervelend maar lost zichzelf op omdat bij beantwoorden dan vanzelf de "onbestelbaarheid" melding volgt.

* De taalkeuzes en vinkboxjes voor demonstreren, installeren etc. zijn m.i. overbodig want dat blijkt wel uit het ingevulde webformulier.

Verder vraag ik mij af of je het "verloop" niet kan ondervangen door een periodieke controle (b.v. jaarlijks) of je nog lid en/of steunpunt wil zijn.
Heb zelf ook zo'n account waar je een mail krijgt en dan binnen een bepaalde termijn moet inloggen anders gaat je account in een soort slaapstand die je dan evt. opnieuw moet activeren (soms heb je dat ze gelijk verwijderd wordt maar dat is niet zo vriendelijk en b.v. er lastig als je af en toe wat langere offline bent).

Zo hou je gelijk het forum/ledenbestand zelfreinigend.
Denk dat het n.l. een utopie is om te denken dat mensen zich netjes zullen gaan afmelden als ze om wat voor reden danook geen interesse meer hebben voor dit forum.
Zag ook op de nieuwe kaart dat die (bij het plaatsen van het vinkje "overige leden") leden weergeeft die niet meer actief zijn.

Ergo, die nieuwe kaart (met het "sleutelballonnetjes" voor steunpunten en gewone voor de leden) met zo'n webform erachter lijkt mij de mooiste optie
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 23:26:01 door joseph »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #29 Gepost op: 2014/07/19, 20:13:25 »
In Emmen staan twee steunpunten op de kaart, Bazzertje en BenMedia. Bazzertje kun je weghalen want dat is BenMedia geworden. (heb ik vaker over gemaild maar nooit reactie op gehsd)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #30 Gepost op: 2014/07/19, 20:47:41 »
In Emmen staan twee steunpunten op de kaart, Bazzertje en BenMedia. Bazzertje kun je weghalen want dat is BenMedia geworden. (heb ik vaker over gemaild maar nooit reactie op gehsd)

Dat kan je alleen doen door je oude account te laten verwijderen. Formeel gezien moet dat ook, want in de Ubuntu-NL Forumregels staat dat je geen twee accounts mag hebben. En zo te zien bestaat je account 'Bazzertje' nog steeds, dus...

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #31 Gepost op: 2014/07/22, 12:37:30 »
In Emmen staan twee steunpunten op de kaart, Bazzertje en BenMedia. Bazzertje kun je weghalen want dat is BenMedia geworden. (heb ik vaker over gemaild maar nooit reactie op gehsd)

Dat kan je alleen doen door je oude account te laten verwijderen. Formeel gezien moet dat ook, want in de Ubuntu-NL Forumregels staat dat je geen twee accounts mag hebben. En zo te zien bestaat je account 'Bazzertje' nog steeds, dus...

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar als je het wachtwoord wilt wijzigen en er gaat iets mis waarna je niet meer in kunt loggen dan heb je weinig keus. En een mailtje naar het team sturen is leuk maar nog nooit doeltreffend geweest. Ook deze keer niet. :-(
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #32 Gepost op: 2014/07/22, 12:39:23 »
Misschien dat het helpt als je er een topic over opent in Forum? Dat is het Forumteam-subforum.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #33 Gepost op: 2014/07/22, 13:11:34 »
Verder vraag ik mij af of je het "verloop" niet kan ondervangen door een periodieke controle (b.v. jaarlijks) of je nog lid en/of steunpunt wil zijn.

Heb zelf ook zo'n account waar je een mail krijgt en dan binnen een bepaalde termijn moet inloggen anders gaat je account in een soort slaapstand die je dan evt. opnieuw moet activeren (soms heb je dat ze gelijk verwijderd wordt maar dat is niet zo vriendelijk en b.v. er lastig als je af en toe wat langere offline bent).

Zo hou je gelijk het forum/ledenbestand zelfreinigend.
Dit lijkt me een heel goed voorstel. Als het eenmaal geprogrammeerd is, hoef je er eigenlijk niks meer aan te doen. En in die automatische mail zou je ook kunnen vragen om je gegevens (die publiek beschikbaar zijn) nog eens na te lopen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #34 Gepost op: 2014/07/22, 13:27:49 »
BenMedia, je oudere accounts zijn nu weg voor zover ik ze kon vinden... Wil je voortaan bij inlogproblemen gewoon een mailtje sturen? Dat scheelt voor mij een hoop werk. Het adres is johan apenstaart ubuntu-nl.org, maar forum apenstaart ubuntu-nl.org zou ook moeten werken.

@markba (of iemand anders :)), als jij zou kunnen helpen met het programmeren van dat voorstel, dan zou dat mooi zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #35 Gepost op: 2014/07/22, 13:29:25 »
@markba (of iemand anders :)), als jij zou kunnen helpen met het programmeren van dat voorstel, dan zou dat mooi zijn.
Ik ken de code van het forum niet, maar ja, hoe moeilijk kan het zijn???!? En er zijn vast wel heel wat voorbeeldjes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #36 Gepost op: 2014/07/22, 18:35:28 »
Je zou iedereen die op de kaart staat, eens in het half jaar een mailtje kunnen sturen of ze nog steunpunt willen zijn.
Hebben ze dan niet gereageerd, kunnen ze nogmaals reageren in de tweede mail van het jaar. Reageren ze dan nog niet, dan haal je ze van de kaart.
Dit is qua procedure precies het voorstel van joseph hierboven, waar ik zelf positief op gereageerd heb. Maar ja, als je dat handmatig gaat doen, wie voelt zich dan geroepen? Het idee is dus om dat te automatiseren zodat je er geen omkijken naar hebt.

Citaat
Maar ja, het voorstel over dat mensen lid moeten worden van het forum, willen ze een steunpunt in kunnen schakelen, om dat dus te veranderen, daar wordt weinig (niets) mee gedaan. Is daar überhaupt over nagedacht, besproken of zo?
Ja, dat vraag ik me ook af. Want dat is natuurlijk het heikele punt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #37 Gepost op: 2014/07/22, 19:26:11 »
Wat we nu al hebben: Leden die al 6 maanden niet zijn ingelogd en steunpunt zijn worden steunpunt-af gemaakt en ze krijgen een mailtje hierover. Deze controle gebeurt 1x per maand. In de mail staan instructies over hoe ze weer steunpunt kunnen worden.
De termijn van 6 maanden zou nog wat korter gemaakt kunnen worden, maar filteren op andere zaken wordt al snel een stuk lastiger. Het forum houdt bijvoorbeeld niet bij hoe vaak men is ingelogd in een bepaalde periode. Ook het filteren op het aantal geplaatste berichten in deze periode is erg ingewikkeld.

Op de steunpuntenkaart staan dus alleen leden die én steunpunt zijn én de laatste 6 maanden minimaal 1x zijn ingelogd geweest.

Mocht iemand zin hebben om verder te scripten zodat leden een mailtje krijgen met de vraag of ze steunpunt willen blijven (en dan meerdere linkjes om te bevestigen/af te melden), dan is hulp van harte welkom. Ik kan het in ieder geval niet.

En dat mensen lid moeten worden van het forum heb ik eerder al op gereageerd: dit is om spam en misbruik te voorkomen. Ook zie ik het niet zitten om zonder toestemming van de betreffende steunpunten hun mailadres openbaar te maken. Dit gaat in tegen privacyregels en -wetten en het is gewoon goed fatsoen om netjes om te gaan met deze gegevens.

Ik ga dus niet zomaar mailadressen publiceren zonder expliciete, voorafgaande, toestemming. Hier is geen discussie over mogelijk.

Als ik binnenkort weer eens wat meer tijd heb ga ik weer bezig om een opt-in te maken. Dan kunnen steunpunten zelf aangeven of hun mailadres openbaar gemaakt mag worden. Voor de steunpunten die dat aangegeven hebben is er dan geen account meer nodig op het forum om contact met ze op te nemen. Wil iemand contact opnemen met een steunpunt die zijn mailadres liever privé houdt of die geen voorkeur heeft opgegeven dan zal men een account op het forum moeten hebben.

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #38 Gepost op: 2014/07/22, 20:26:38 »
Als ze niet willen dat hun e-mailadres openbaar wordt, dan snap ik niet waarom ze niet gewoon een tweede e-mailadres aanmaken speciaal voor hun steunpunt. Die kunnen ze dan openbaar zetten.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #39 Gepost op: 2014/07/22, 21:54:13 »
Ik ga dus niet zomaar mailadressen publiceren zonder expliciete, voorafgaande, toestemming. Hier is geen discussie over mogelijk.
Eens.

Het zonder duidelijke toestemming publiceren van andermans e-mail adres mag niet. Zolang hiervoor geen geaccepteerde, bruikbare, duidelijke, eenvoudige en automatische oplossing voor is begrijp ik dit standpunt volkomen, geen discussie over mogelijk.

Dit kost (veel) tijd (of komt wellicht nooit), dat is dan niet anders. Zoals al eerder opgemerkt dacht ik: fijn dat bepaalde actieve gebruikers hier begrip voor hebben en zelf(s) een (tijdelijk)  alternatief kunnen bieden met een persoonlijke website.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #40 Gepost op: 2014/07/22, 22:05:15 »
Ik zelf heb alle steunpunten die op "mijn" lijst staan een mail gestuurd (of pb via hier) of ze het goed vinden als er contact wordt opgenomen via de mail.
Je kan zien dat bijna allemaal hun e-mail adres hebben gegeven waar men naar toe kan mailen.

Als het mij lukt, waarom zou het jou dan niet lukken, vraag ik me af.

Er zijn er nog 3 dacht ik zo uit mijn hoofd, die mij geen antwoord via pb hebben gegeven; deze zal ik dan ook deze week uit de lijst halen, omdat er alleen contact kan worden opgenomen via hun account hier. En dat is nu juist wat ik niet wil.Juist omdat ik veel mail krijg van mensen die een steunpunt zoeken, de kaart tegenkomen maar dan lid moeten worden. En dat is vaak, meestal voor ouderen, een te grote drempel.

Waarom dat niet lukt? Omdat het om tientallen, misschien wel honderden leden gaat die steunpunt zijn. En iedere dag kunnen er mensen bij komen of afvallen. Die ga ik niet allemaal handmatig 1 voor 1 mailen, daarna de administratie bijhouden en bij ieder nieuw lid de administratie verder bijhouden. Ik vind het leuk om bezig te zijn voor Ubuntu NL hoor, maar het is geen bezigheidstherapie waar ik me hele dagen mee bezig wil houden.

En dit gaat dus niet alleen om de mensen die geholpen willen worden. Ik snap dat de drempel zo laag mogelijk moet liggen, maar daarmee mogen we niet de wet overtreden en we moeten de steunpunten zelf niet ongevraagd van hun privacy afhelpen.

Dus openbare mailadressen die je zonder forumaccount aan kan klikken en mailen? Prima, maar dan moeten de steunpunten wel eerst toestemming gegeven hebben. En dit moet geheel automatisch bijgehouden worden.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #41 Gepost op: 2014/07/22, 23:38:32 »
Dus openbare mailadressen die je zonder forumaccount aan kan klikken en mailen? Prima, maar dan moeten de steunpunten wel eerst toestemming gegeven hebben. En dit moet geheel automatisch bijgehouden worden.
Draai het eens om zou ik zeggen: als je steunpunt wilt worden, dan kan dan alleen maar als je email-adres openbaar wordt. Dan houdt het systeem simpel en overzichtelijk en hoef je geen rekening in je procedure/software te houden met mensen die dat niet willen. En wat ik zo van femke98 begrijp, is dat eigenlijk niemand: ieder steunpunt (op haar lijst) heeft geen probleem met het vrijgeven van het mailadres.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #42 Gepost op: 2014/07/23, 00:32:27 »
Dus dan zijn de mailadressen van alle steunpunten ineens openbaar, zonder dat die steunpunten daar akkoord mee zijn gegaan? En nee een mailtje in de trant van:"beste steunpunt, vanaf volgende week ligt je mailadres op straat, tenzij je je afmeldt" is geen toestemming vragen.

En de complete steunpuntenlijst wissen zodat iedereen die zich opnieuw opgeeft met zijn adres openbaar zie ik ook niet zitten. Dan komt niet iedereen meer terug.

Overigens had ik van iemand die zich kennelijk druk maakt om privacy en spionage (gezien je deelname in andere topics) wel meer verwacht bij het beschermen van de privacy van tientallen, misschien wel honderden leden. Ik begrijp niet waarom je per se zo graag wil zien dat ieders mailadres openbaar wordt. Laat dit alsjeblieft aan ieder individueel om te beslissen.

Ik snap dat je de drempel voor de hulpvrager zo laag mogelijk wil houden, maar we kunnen daarbij niet de privégegevens van de hulpverleners zomaar op straat gooien.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #43 Gepost op: 2014/07/23, 05:17:58 »
Ik snap dat je de drempel voor de hulpvrager zo laag mogelijk wil houden, maar we kunnen daarbij niet de privégegevens van de hulpverleners zomaar op straat gooien.

Eerst aanmelden/lid worden om hulp te krijgen is voor veel mensen een (te hoge) drempel. Misschien voor een doorgewinterde PC gebruiker niet maar voor minder bekwame internetters/pc gebruikers wel. Dit is gewoon een gegeven ook al begrijp je misschien niet waarom. Ik zou echt niet weten wat voor prive er van mij op straat zou liggen als mijn E-mailadres openbaar gemaakt wordt. Maar ja, wie ben ik?
« Laatst bewerkt op: 2014/07/23, 05:41:40 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #44 Gepost op: 2014/07/23, 07:36:30 »
Overigens had ik van iemand die zich kennelijk druk maakt om privacy en spionage (gezien je deelname in andere topics) wel meer verwacht bij het beschermen van de privacy van tientallen, misschien wel honderden leden. Ik begrijp niet waarom je per se zo graag wil zien dat ieders mailadres openbaar wordt. Laat dit alsjeblieft aan ieder individueel om te beslissen.
Zo is mijn voorstel ook bedoeld. Als we iedereen opnieuw laten aanmelden, onder de nieuwe voorwaarde dat het openbaarmaken van het mailadres verplicht is, dan heeft iedereen de keuze. En als men zich aanmeldt, dan wordt dus, impliciet en expliciet toestemming gegeven.
Citaat
En de complete steunpuntenlijst wissen zodat iedereen die zich opnieuw opgeeft met zijn adres openbaar zie ik ook niet zitten. Dan komt niet iedereen meer terug.
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Zo zullen er een paar afvallen komen (volgens femke98 zou dat overigens 100% meevallen), maar van de andere kant: als we de kaart eenmaal goed op de rit hebben, kan dat ook aanzuigend werken, voor mogelijk nog meer steunpunten.
Citaat
Ik snap dat je de drempel voor de hulpvrager zo laag mogelijk wil houden, maar we kunnen daarbij niet de privégegevens van de hulpverleners zomaar op straat gooien.
Gezien mijn voorstel, gebeurt dat ook niet.

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #45 Gepost op: 2014/07/23, 11:19:51 »
Dus dan zijn de mailadressen van alle steunpunten ineens openbaar, zonder dat die steunpunten daar akkoord mee zijn gegaan? En nee een mailtje in de trant van:"beste steunpunt, vanaf volgende week ligt je mailadres op straat, tenzij je je afmeldt" is geen toestemming vragen.

Waarom niet na het aanvinken van "Wil je steunpunt zijn?" een melding van "Als je doorgaat wordt je e-mailadres openbaar. Ga je hiermee akkoord?" <Ja>/<Nee>
Misschien met een tip eronder van "Tip: maak een tweede e-mailadres aan voor je steunpunt als je niet wilt dat je gewone mailadres openbaar wordt."

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #46 Gepost op: 2014/07/23, 11:43:10 »
Dus dan zijn de mailadressen van alle steunpunten ineens openbaar, zonder dat die steunpunten daar akkoord mee zijn gegaan? En nee een mailtje in de trant van:"beste steunpunt, vanaf volgende week ligt je mailadres op straat, tenzij je je afmeldt" is geen toestemming vragen.

Waarom niet na het aanvinken van "Wil je steunpunt zijn?" een melding van "Als je doorgaat wordt je e-mailadres openbaar. Ga je hiermee akkoord?" <Ja>/<Nee>
Dat is precies wat ik hierboven ook zeg, helemaal mee eens dus.

Als mensen dus niet accoord gaan, kunnen ze ook geen steunpunt worden, punt. Je kunt altijd voor uitzonderingen een systeem optuigen (wel steunpunt zijn maar niet het mailadres openbaar willen hebben, een nogal uitzonderlijke situatie), maar uiteindelijk kun je niet iedereen te vriend houden. Ergens moet er een keuze gemaakt worden, anders kom je nergens.

Dus:
- schrap iedereen als steunpunt (lijkt me simpel, ergens in de database een vinkje omzetten)
- laat elk steunpunt zich opnieuw aanmelden (kan per bulkmail = weinig inspanning)
- .... met de toevoeging dat hun mailadres openbaar wordt (hiermee geven ze expliciet toestemming)
- degene die dat niet wilt, wordt geen steunpunt.

Simpeler als dit kunnen we het niet maken; en ook met zeer weinig inspanning voor het forum-team. We starten dan weer met een verse, correcte kaart (lekker opgeschoond). Dat met alle privacy-toestanden in acht nemende die je maar kunt bedenken.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/23, 11:45:40 door markba »

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #47 Gepost op: 2014/07/23, 12:04:02 »
@femke98: Ja precies. Ik snap trouwens niet helemaal waarom Johan het zichzelf zo aantrekt om mails te sturen. Iemand anders van het forumteam of webteam kan ook die mails versturen als hij geen tijd heeft... Anders kunnen we de teams ook wel opdoeken als Johan *alle* taken zou moeten verrichten :rolleyes:

@marbka: +1

Offline beun1

  • Lid
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #48 Gepost op: 2014/07/27, 10:11:33 »
Citaat
de mailadressen van alle steunpunten ineens openbaar,

Wat zijn de mogelijkheden met  Email Forwarders  ?
Je ziet een Email adress openbaar op de site maar het wordt naar een ander priveadres door gestuurt
met problemen het openbare adres veranderen


Citaat
Met Forwarders kunt u een kopie van alle mail te verzenden van het ene e-mailadres naar het andere. Als u bijvoorbeeld twee verschillende e-mailaccounts, jan@voorbeeld.com en piet@voorbeeld.com hebt, kunt u jan@voorbeeld.com naar piet@voorbeeld.com doorsturen zodat u niet beide accounts hoeft door te sturen. Let op, dat de doorgestuurde mail, ook op het originele adres zal worden afgeleverd.
ubuntu  14.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #49 Gepost op: 2014/07/27, 10:37:52 »
Op het forum kan je maar 1 adres opgeven. Dus geen aparte voor je activiteiten als steunpunt. En aangezien veel leden zich hier hebben ingeschreven met hun normale adres zou dat dan openbaar worden.