Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provider  (gelezen 23023 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #150 Gepost op: 2014/12/21, 12:00:25 »
Heer Henkp ik weet niet hoe oud u bent ,is ook worst ,ik weet wel contant betalen gaat in de toekomst eruit ,ze zijn nu al bezig om alles met 1 kaart te doen.
B.V uw rijbewijs ,uw bankcontact ,identiteit ,medische gegevens (compleet) etc etc alles met 1 kaart te doen ,en ik vermoed dat gaat u nog meemaken !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #151 Gepost op: 2014/12/21, 12:19:19 »
Heer Henkp ik weet niet hoe oud u bent ,is ook worst ,ik weet wel contant betalen gaat in de toekomst eruit ,ze zijn nu al bezig om alles met 1 kaart te doen.
B.V uw rijbewijs ,uw bankcontact ,identiteit ,medische gegevens (compleet) etc etc alles met 1 kaart te doen ,en ik vermoed dat gaat u nog meemaken !.

Ik ben 68+ en betaal zelf zoveel als mogelijk is overal contant, daar ik die narigheid die u hier vermeld al jaren geleden heb zien aankomen en de meeste mensen te gemakzuchtig zijn geworden. Vandaar dat je nu met grote problemen te kampen krijg.
Wat dat betreft is het bijna hetzelfde als voor virussen en malware enz. waarschuwen op een XP/Win systeem daar geloven ze je ook niet, tot ze er echt mee te maken krijgen.  =D

Edit: En wat te bedenken als van nu af aan eens iedereen contant weer zou gaan betalen, dan zijn ze wel verplicht om met die onzin te stoppen. Ik hoop dat een ieder zich daarvan bewust gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 12:23:07 door Henkp »

Re: Provider
« Reactie #152 Gepost op: 2014/12/21, 12:24:00 »
Ja, want het is niet zo dat er geen overvallen plaatsvinden waardoor je contante geld afgetroggeld kan worden... Ik zou zeggen: het is iets veiliger voor je privacy, maar het is niet veiliger op de rest van de vlakken.

Ik vind contant betalen trouwens sowieso al geen oplossing. Zelfs al zou iedereen het weer doen, dan zit je altijd nog met problemen als je bijv. 10 euro opneemt maar alleen een muntje van 50 cent nodig hebt (bijv. voor een openbaar toiletbezoek). Probeer die 10 euro maar eens in te wisselen... heb in het verleden al zo vaak meegemaakt dat winkels weigeren te wisselen. En daar sta je dan met je volle blaas (helemaal irritant daar ik een hele, hele zwakke blaas heb dus moet soms snel onverwachts naar het toilet).
Plus het aantal overvallen gaat dan ook drastisch omhoog terwijl het nu lekker laag is.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 12:29:38 door Vistaus »

Re: Provider
« Reactie #153 Gepost op: 2014/12/21, 12:27:31 »
@femke98: Ja, dat van die concertkaartjes is bij zowel Radar als Opgelicht dit jaar alleen al een stuk of 5 keer voorbij gekomen.

En inderdaad, ook ik heb nooit een kopie laten maken van mijn ID-kaart voor zover ik me kan herinneren.

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #154 Gepost op: 2014/12/21, 12:42:05 »
Heer Henkp ik weet niet hoe oud u bent ,is ook worst ,ik weet wel contant betalen gaat in de toekomst eruit ,ze zijn nu al bezig om alles met 1 kaart te doen.
B.V uw rijbewijs ,uw bankcontact ,identiteit ,medische gegevens (compleet) etc etc alles met 1 kaart te doen ,en ik vermoed dat gaat u nog meemaken !.

Ik ben 68+
Totaal offtopic ,in Januari 2015 hoop ik 69 te worden ,dus we zitten in het zelfde schuitje haha !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Provider
« Reactie #155 Gepost op: 2014/12/21, 18:48:32 »
Is je moeder nooit bij het consultatiebureau geweest met jou als baby? Daar worden je eerste medische gegevens al geregistreerd.

De wettelijke bewaartermijn voor medische gegevens bedraagt 15 jaar, mijn babygegevens zijn -pak em beet- reeds meer dan veertig jaar geleden vernietigd. Met andere woorden: u kletst uit uw nek.

Wanneer jij de geboorte van een baby aangeeft bij de gemeente word dat ingevult in het bevolkings register....
Dit register houd al heel veel bij en daar blijf je instaan tot je doodgaat.
Heeft niets met je medische gegevens te maken, die ook gewoon bewaard blijven bij de huisarts want anders kan hij/zij niet terug kijken of je een kwaal eerder gehad hebt.
Ik had het eigenlijk over het consultatiebureau wat los staat van de huisarts maar door een geheel ander instituut in het leven geroepen is. Net zoals de GGD.
Allebei medische gegevens die buiten de huisarts om vastgelegd zijn tot ver na je dood.
En hoe vaak gebeurt het niet dat men (vaak onbewust) tekent dat ze je dossier bij de huisarts op kunnen vragen, wat dan rechtmatig is omdat je zelfstandig instemt.

Heer Henkp ik weet niet hoe oud u bent ,is ook worst ,ik weet wel contant betalen gaat in de toekomst eruit ,ze zijn nu al bezig om alles met 1 kaart te doen.
B.V uw rijbewijs ,uw bankcontact ,identiteit ,medische gegevens (compleet) etc etc alles met 1 kaart te doen ,en ik vermoed dat gaat u nog meemaken !.
Ik vind contant betalen trouwens sowieso al geen oplossing. Zelfs al zou iedereen het weer doen, dan zit je altijd nog met problemen als je bijv. 10 euro opneemt maar alleen een muntje van 50 cent nodig hebt (bijv. voor een openbaar toiletbezoek). Probeer die 10 euro maar eens in te wisselen... heb in het verleden al zo vaak meegemaakt dat winkels weigeren te wisselen. En daar sta je dan met je volle blaas (helemaal irritant daar ik een hele, hele zwakke blaas heb dus moet soms snel onverwachts naar het toilet).

Omdat ingevoerd is dat kleingeld wisselen bij een bank voortaan geld kost.

Diezelfde banken die die pinpas invoeren. Samen met de overheid die de strippenkaart afschaft en het online patiëntendossier invoert. Koste wat kost toch, ook al is dat eerste systeem niet doorgegaan.
Bij dat eerste hebben wij bezwaar gemaakt. Dat kon zeiden ze, maar ook dat gaat zomaar nog niet eens. Dat kon je meermalen overdoen omdat ze "bepaalde stukken niet ontvangen hadden" terwijl alles er gewoon bij zat en aangetekend verzonden was.
Bezwaar werd gewoon gefrustreerd.
De aanhouder won, half nederland had onderhand bezwaar, afgeschaft, en nu is er een ander systeem wat hetzelfde doet. En ondertussen kan bijna elke big geregistreerde zuster al bij jouw gegevens.

Het wordt allemaal gewoon door je strot geduwd en je hebt het maar te pikken. De argumenten daarvoor krijg je aangereikt. "is makkelijk hoor".

Met andere woorden. Je staat geregistreerd, en niet zo'n beetje ook. En dan zou ik paranoide zijn en uit mijn nek kletsen???  8-)

@femke98. Sorry.  :-[ :-[ :-[  ;) =D
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 18:58:15 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #156 Gepost op: 2014/12/21, 18:59:08 »
 :-[ :-[ :-[  ;) Jawel hoor. Maar het is zo'n interessant onderwerp.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #157 Gepost op: 2014/12/21, 19:19:45 »
:-[ :-[ :-[  ;) Jawel hoor. Maar het is zo'n interessant onderwerp.  =D

Tja en zeker als je de Politiek goed in de gaten houd, dan zie je ze steeds gekkere sprongen maken, als het om het groot kapitaal gaat. En dan hebben we het nog niet eens over al die bank graaiers, verzekeringen enz.!!

Re: Provider
« Reactie #158 Gepost op: 2014/12/21, 20:11:02 »
@partyrabbit: Ik had het over wisselen bij winkels, niet over wisselen bij banken.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #159 Gepost op: 2014/12/21, 21:06:33 »
@partyrabbit: Ik had het over wisselen bij winkels, niet over wisselen bij banken.

Voor toiletbezoek is een winkelier verplicht om je van hem zijn toilet, gebruik te laten maken.

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #160 Gepost op: 2014/12/21, 21:39:22 »
Maar hij mag wel een vergoeding vragen.
Ferm offtopic zijn we nu pfff (ik ook).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Provider
« Reactie #161 Gepost op: 2014/12/21, 21:43:04 »
Precies Tom. En om dat geld te bekomen moet ik wel ergens kunnen wisselen want die deuren/systemen van toiletten zijn tegenwoordig geautomatiseerd en accepteren alleen 50 cent-munten, welke ik niet kan opnemen bij een geldautomaat. En daar ligt hem dus het probleem dat veel winkels niet willen wisselen, nog niet eens 5- of 10 euro-biljetten.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 21:44:50 door Vistaus »

Re: Provider
« Reactie #162 Gepost op: 2014/12/21, 21:48:28 »
@partyrabbit: Ik had het over wisselen bij winkels, niet over wisselen bij banken.

Dat weet ik. Maar het een staat niet los van het ander.
Winkeliers wisselen niet meer omdat zij voor dat wisselgeld moeten betalen.
De banken voerden dat in met toestemming DH waardoor contanten ongemakkelijker wordt, en ondertussen wordt je het makkelijke doch geregistreerde pinnen voorgespiegeld.
Chippen zou ook niet geregistreerd zijn weet je nog? Nu krijgt iedereen netjes automatisch zijn restant terug gestort. Rara.
Kentekes in parkeergarages werden ook niet geregistreerd of gebruikt voor opsporing zei men.

Ooit zijn camera's langs wegen ingevoerd voor de verkeersstromen, waar na kamervragen de toezeggingen zijn gekomen dat deze nooit gebruikt zouden worden voor opsporingsdoeleinden.
Als dat nou ook uitsluitend gebruikt zou worden voor criminelen zou ik daar zelfs nog mee in kunnen stemmen, maar ondertussen wordt het gebruikt om hardwerkende burgers te pakken en boetes op te leggen.

Dat is mijn persoonlijke bezwaar. Het wordt allemaal op achterbakse en leugenachtige wijze tot stand gebracht door organisaties die eigenlijk integriteit in acht behoren te houden.
En dat vind ik jammer en organisatorisch onverstandig omdat dat de burger demotiveert uit ons land te halen wat erin zit maar er nu niet uit komt.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 22:20:50 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #163 Gepost op: 2014/12/21, 22:59:15 »
Het gaat zonder complot theorie, er is alleen
 -   een bussiness model voor nodig (geld verdienen) en
 -   partijen die verschillende rollen spelen ( overheid / bedrijfsleven / adviseur / opdrachtgever )
 -   schaalgroote (edit)

Onderstaande video is vanaf minuut 50 de moeite waard.
http://webwereld.nl/beveiliging/84853-iets-naar-gmail-sturen-is-als-meeroken

Begin van de video (BOF Big Brother Award 2014) zal voor sommigen heel herkenbaar zijn. Aral Balkan legt het leuk uit (vanaf minuut 50, duurt 35 minuten).

Nog een stuk om op te kauwen :   http://www.kennislink.nl/publicaties/intelligent-gedrag-hoeft-niet-doordacht-te-zijn
Citaat:   ... toont dat ook zonder doorontwikkeld dierlijk instinct zo’n groepsstructuur kan ontstaan. Verliezers van gevechten worden simpelweg het vaakst weggejaagd en belanden tussen sociale klassengenoten aan de rand van de groep. De meest dominante blijven over in het centrum.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 23:13:04 door EZ-man »

Re: Provider
« Reactie #164 Gepost op: 2014/12/22, 11:00:16 »
Citaat
Antwoord was: online kaartjes kopen voor een concert, waarbij gevraagd werd een kopie van de identiteit kaart te mailen zodat dit aan het kaartje gekoppeld kon worden.
Kaartjes hebben ze nooit gehad, maar volgens mensen die geld komen halen zijn ze wel de nieuwe eigenaar van een aantal auto's, er komen rekeningen binnen van aankopen televisies, stereo installaties enz enz....
Dit is op tv geweest Gandyman

(dus geen idee of je verhaal echt is met je vriend of dat je het als zijnde echt afdoet. Juist omdat het op tv geweest is, ik dacht bij Radar, ik heb het gezien. Naïeve mensen die hun ID kopiëren naar een verkoper op marktplaats of op facebook nota bene. Hoe gek kan je het verzinnen)

Helaas Echt, ik stond verleden week donderdag naast hem toen hij werd gebeld door de politie, en nadien heeft hij het verhaal verteld.

Dat van radar weet ik niet, kijk ik nooit,

Maar ik denk dat je zelf een beetje naief bent als je denkt dat er maar 1 persoon slachtoffer is geworden van dit soort praktijken in Nederland ??.
Zeker bij kaartverkoop van populaire concerten zullen duizenden mensen een kaartje willen hebben, dus kunnen die gasten al snel veel mensen vangen met deze truc.

Citaat
Een aantal auto's lijkt me sterk overdreven, als mijn geld gestolen wordt kunnen ze daar echt geen aantal auto's voor kopen hoor! ;) En ik denk van heel veel mensen niet.


Kopen kan met een lening en als ze het slim doen kunnen ze met jouw identiteit zomaar 10 auto's kopen op 1 dag, ID kaart is voor legitimatie.

Of 10 auto's huren en gelijk naar het buitenland scheuren, maakt dan ook niet uit of ze nog ff in Nederland €5000.- bekeuringen rijden in dat uurtje want ze zijn toch pleite.

Alleen jij krijgt de rekening en of je die ff wilt betalen -----ja ?
Binnen 30 dagen.
En ook alle alle huurauto's ff wilt terug brengen.

ergo, als het verkeerd loopt ben je voorlopig financieel naar de kloten....  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Provider
« Reactie #165 Gepost op: 2014/12/22, 11:59:05 »
"Dat van radar weet ik niet, kijk ik nooit, "

Maar daarom staat het argument nog wel. Of heb je geen inzicht in de kijkcijfers? Dat jij niet kijkt zegt niks. Radar en Opgelicht, die beiden meermaals dit onderwerp hebben aangekaart, worden door vele, vele Nederlanders bekeken dus een hoop mensen zijn wel bereikt met de boodschap. Niet iedereen nee, maar ieder persoon is er één.

Re: Provider
« Reactie #166 Gepost op: 2014/12/22, 14:15:35 »
@Vistaus. Ff tussendoor. Zou jij citaten kunnen plaatsen via "voeg citaat toe".

Dat leest makkelijker en je kan meteen zien dat het een citaat is.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Provider
« Reactie #167 Gepost op: 2014/12/22, 14:28:30 »
@Vistaus. Ff tussendoor. Zou jij citaten kunnen plaatsen via "voeg citaat toe".

Dat leest makkelijker en je kan meteen zien dat het een citaat is.

Maar dat doe ik toch normaal ook? Ik heb dat nu slechts één keertje niet gedaan. Ik zie zoveel mensen het wel eens een keertje niet doen, maar ik lees niet dat je over hun klaagt, dus waarom net die ene keer dat ik het doe wel over mij?

Re: Provider
« Reactie #168 Gepost op: 2014/12/22, 20:01:17 »
Het gaat zonder complot theorie, er is alleen
 -   een bussiness model voor nodig (geld verdienen) en
 -   partijen die verschillende rollen spelen ( overheid / bedrijfsleven / adviseur / opdrachtgever )
 -   schaalgroote (edit)

+++
Dit vind ik een mooie. =D
Als je de "agenda" en "belangen" een beetje door hebt, zonder in complotten te denken, is het vrij gebruikelijk om meteen "paranoide" voor je kiezen te krijgen. Been there, more than once.
Ik trek het me dan ook niet aan, maar het blijft wel een erg kortzichtig en ongefundeerd oordeel.
Ach ja, nadeeltje van out of the box denken. :P
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #169 Gepost op: 2014/12/22, 20:18:37 »
Het gaat zonder complot theorie, er is alleen
 -   een bussiness model voor nodig (geld verdienen) en
 -   partijen die verschillende rollen spelen ( overheid / bedrijfsleven / adviseur / opdrachtgever )
 -   schaalgroote (edit)

+++
Dit vind ik een mooie. =D
Als je de "agenda" en "belangen" een beetje door hebt, zonder in complotten te denken, is het vrij gebruikelijk om meteen "paranoide" voor je kiezen te krijgen. Been there, more than once.
Ik trek het me dan ook niet aan, maar het blijft wel een erg kortzichtig en ongefundeerd oordeel.
Ach ja, nadeeltje van out of the box denken. :P

Tja met sommige mensen, blijf je lachen hoe naïef ze kunnen denken.  =D

Re: Provider
« Reactie #170 Gepost op: 2014/12/23, 11:36:21 »
Citaat
Maar ik denk dat je zelf een beetje naief bent als je denkt dat er maar 1 persoon slachtoffer is geworden van dit soort praktijken in Nederland ??.
Nee joh, ik naïef? Haha, dan ken je mij nog niet.

Niet echt maar kan je wel aardig inschatten..  ;)
Was ook symbolisch bedoeld die opmerking...

Vandaag stond toevallig dit stukje weer in het nieuws 'Internetoplichters tillen Nederlanders voor 5 miljard'

Citaat
Je hebt gelijk van die leningen. Maar stel ik vraag ergens een lening aan voor weet ik veel hoeveel, dan wordt het later toch getoets bij de volgende. Of is dat niet meer.
Of ze moeten het gelijk achter elkaar doen.....tja......ze weten het wel. Net zoals met een gestolen kaart je rekening plunderen. Snel achter elkaar doen, zodat de kaart nog niet geblokkeerd wordt.
Als het goed is werkt dit grapje niet meer, aantal jaren geleden werkte dat wel en werden de banken voor miljoenen opgelicht.
Alhoewel wij dat allemaal toch wel weer betaalde ........ 

Citaat
ergo, als het verkeerd loopt ben je voorlopig financieel naar de kloten....  :evil:
Dat zijn we toch al bijna met dit kabinet.  :evil: :evil:
[/quote]

Sja ? dat wel verschil zullen we niet echt voelen ......  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D


Re: Provider
« Reactie #172 Gepost op: 2014/12/23, 12:57:48 »
Vandaag stond toevallig dit stukje weer in het nieuws 'Internetoplichters tillen Nederlanders voor 5 miljard'

5 miljard? Wow! Dat het "vaker" voorkwam was me wel duidelijk, maar zoveel daar schrik ik toch wel van.

Daar hebben wij nou helemaal geen last van. En wij hier hebben toch al leuke dingen interessant gekocht online. Eén keer, en toen hebben we na wat gepaste druk ons geld gewoon terug gekregen.
Ondertussen zoveel voordeel gehad dat mocht het nu een keer wat tientjes kosten dat we dat dan gewoon als "minder voordeel" beschouwen.
Moet ik wel zeggen, het blijft altijd zelf een beetje opletten ^-^ . Want geprobeerd hebben het er wel meer. ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #173 Gepost op: 2014/12/23, 23:29:45 »
Bits of Freedom komt in actie voor een neutraal internet
De bedrijven die jou toegang tot internet geven, internet service providers (ISP’s), deden dat tot voor kort zonder zich met jouw online gedrag te bemoeien. Ze waren neutraal. En dat is goed voor jouw vrijheid. Zo kan jij zelf bepalen welke websites en diensten jij bezoekt. En kan je zonder moeite een nieuwe, innovatieve website beginnen die voor iedereen toegankelijk is. Maar veel internet providers bieden tegenwoordig ook andere diensten aan, zoals telefonie en televisie. En nu willen sommige van hen delen van jouw internet kunnen afsluiten, om hun eigen diensten te bevoordelen.

https://www.bof.nl/ons-werk/open-internet/

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #174 Gepost op: 2014/12/25, 15:50:05 »
En daarnaast moet denken aan "De geboorte van Majakovski"  en Varlam Sjalamov.

Ik citeer niet vaak mezelf, maar wat gebeurt er op dit moment in Rusland ? Ik was even opzoek naar Mayakovsky:
   http://russiapedia.rt.com/prominent-russians/literature/vladimir-mayakovsky/

En wilde op deze russische site wat meer weten over de Russiapedia, klikte dus op corporate profile (onderaan de bladzijde), het resultaat zie je in de bijlage: error 404. Zomaar een server error?