Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vals Microsoft telefoontje  (gelezen 6556 keer)

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #25 Gepost op: 2014/06/11, 11:53:49 »
Ik heb me na de recente gebeurtenissen in india maar voorgenomen om te vragen in welk land die persoon zich bevind... met de vraag erbij of het india of pakistan is....
Mocht hij zeggen india dan maar gelijk de vraag stellen of hij gisteren of vandaag nog meisjes verkracht heeft....  >:(
Wat een ziek land is dat geworden zeg...... BAH

Niet alle mensen uit dat land over een kam scheren he... Jij zou het ook niet leuk vinden als iemand uit een ander land jou een pedo zou noemen alleen maar omdat we zieke geesten zoals Benno L hebben rondlopen.

Ik scheer niet alle mensen over 1 kam.

Maar de rest van de wereld moet wel een signaal blijven afgeven.......
Het is blijkbaar normaal en geaccepteerd in die landen dat mannen de vrouwen verkrachten als dan niet met een groep en daarna vermoorden.
Het gebeurd namelijk dagelijks in die landen, en blijkbaar hebben de vaders van die jongens/mannen het ook gedaan want anders hadden ze tijdens de opvoeding wel geleerd dat het niet normaal is.

Ook de politie doet nix en als een minister van de regeringspartij reageert door te zeggen dat verkrachting "een sociale misdaad is... soms is het goed, soms is het verkeerd." dan zijn ze aardig aan het ontsporen.
owja deze reactie kwam nadat er 2 twee jonge meisjes werden opgeknoopt aan een boom na een groepsverkrachting....
Je kan nu ook hier de petitie tekenen....

Hoe dan ook, als criminelen je opbellen om je geld afhandig te maken zijn het om te beginnen al geen lievertjes......
Normale mensen hebben een normale baan en hebben geen tijd om zich bezig te houden met dit soort activiteiten!

Als je dan ook nog een boodschap bij ze achterlaat door deze vraag te stellen krijgen ze in ieder geval een goed beeld hoe wij in andere landen over ze denken.....
En heel misschien gaat zo'n gast dit ventileren in zijn omgeving waardoor er heel misschien 1 verkrachting minder word uitgevoerd.

Het zou in ieder geval een mooie wending geven aan wat ooit begon als een negatief bedoeld telefoontje......
« Laatst bewerkt op: 2014/06/11, 11:56:01 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #26 Gepost op: 2014/06/20, 16:56:10 »
LOL ik had vandaag zo'n telefoontje... ( 001845469982 ) Met een heel verhaal dat mijn Windows zo'n 2 weken geleden gehacked was....  Ik lag natuurlijk in een deuk en vertelde de man dat het onmogelijk was en dat ik Xubuntu gebruikte... Ik werd direct doorverbonden met een Linux expert.. LOL Maar dat klinkt ook heel logisch, ik bedoel die hebben ze ook in dienst... hahahaha... Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die vertelde mij netjes dat ik het probleem was, een hacker... :P Heerlijk om zo het weekend mee te beginnen :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #27 Gepost op: 2014/06/20, 17:02:38 »
Overigens was het heel generaliserend, want meneer beweerde dat iedere linux gebruiker een hacker was :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #28 Gepost op: 2014/06/20, 20:21:59 »
Ben benieuwd hoe ze reageren als je iets anders dan de grote drie voorschotelt, zoals AmigaOS, Haiku of Kolibri. Zouden ze ook daar 'experts' voor in dienst hebben? :rolleyes:

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #29 Gepost op: 2014/06/20, 20:35:32 »
Tuurlijk, maar ze sturen je wel naar een website om een .exe te downloaden ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #30 Gepost op: 2014/06/20, 20:49:43 »
Of als je zegt dat je nog MS-DOS 5 gebruikt ;)

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #31 Gepost op: 2014/06/20, 21:16:01 »
Hahaha nou het treft, ik heb nog een Amiga 1200 :P Misschien iets voor de volgende keer :) Ik geloof dat ze helemaal stuk gaan wanneer ik ze bedank voor de waarschuwing en zeg, dat ik wel een andere floppy in de 1541 druk van mijn c64 :D

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline bwman

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #32 Gepost op: 2014/06/20, 22:01:20 »
jeuj ik ben een hacker  :evil:
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #33 Gepost op: 2014/06/20, 22:17:10 »
Hahaha nou het treft, ik heb nog een Amiga 1200 :P Misschien iets voor de volgende keer :) Ik geloof dat ze helemaal stuk gaan wanneer ik ze bedank voor de waarschuwing en zeg, dat ik wel een andere floppy in de 1541 druk van mijn c64 :D



En ik tref het ook want ik heb een AmigaOne 500 die ik dagelijks gebruik voor bijna alles :) (ja, AmigaOne 500 is een moderne Amiga :))

@bwman: Ja, we zijn hackers, ik voel me echt pro nu =D

Offline Nero

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #34 Gepost op: 2014/06/20, 23:29:27 »
Waarom zou je geen hacker zijn? Het begrip hacker wordt in de pers veelal voorgesteld als een criminele activiteit, terwijl het dat absoluut niet is!

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #35 Gepost op: 2014/06/20, 23:44:10 »
Waarom zou je geen hacker zijn? Het begrip hacker wordt in de pers veelal voorgesteld als een criminele activiteit, terwijl het dat absoluut niet is!

Wie heeft het hier over crimineel? Ik maak niet op uit het telefoontje van Theo dat de man dat voor ogen had. Zelfs in de werkelijke betekenis van 'hacker' zijn wij Linuxisten nog steeds niet allemaal 'hacker'.

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #36 Gepost op: 2014/06/21, 00:36:24 »

Wie heeft het hier over crimineel? Ik maak niet op uit het telefoontje van Theo dat de man dat voor ogen had. Zelfs in de werkelijke betekenis van 'hacker' zijn wij Linuxisten nog steeds niet allemaal 'hacker'.

De man bedoelde het niet positief en was zelfs boos te noemen, waarschijnlijk omdat ik ze eerst aan het lijntje hield :)
En het klopt wat je zegt Vistaus, mijn vader was zo'n voorbeeld. Firefox opstarten, en dingen typen in Abiword ging prima maar dat was het dan ook wel zo'n beetje :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #37 Gepost op: 2014/06/21, 03:01:08 »
tsja, het gebeurt steeds vaker en ik hoor het steeds van meer mensen. Gisteren werd ik zelfs 2x gebeld. In het begin was ik nog vrij vriendelijk, maar na de 2e x gisteren was ik het zat. Met een "vriendelijk" "don't f..ck with me" poeierde ik de vriendelijke vrouwenstem af, waarna ze direct de verbinding verbrak...

Offline Jenske

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #38 Gepost op: 2014/06/21, 19:56:48 »
Zou het niet zinvol zijn mocht je de zin: "Hallo, met de veiligheidsdienst. Waarmee kan ik u van dienst zijn, kameraad?" in het Chinees kunnen uitspreken en daarmee telkens opnemen? Zullen ze (hopelijk) behoorlijk schrikken, me dunkt.
Je kan dat misschien door in Google Translate die zin in te tikken en dan de vertaling te laten uitspreken.
你好,与安全性。我怎么能帮助你,同志?

En mocht alsnog je grootmoeder of lief aan de lijn hangen, kan je nog altijd zeggen: "ik ben Chinees aan het leren".
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #39 Gepost op: 2014/06/21, 20:48:15 »


Citaat
Tielenaren bestookt met neptelefoontjes Microsoft

TIEL - Diverse mensen in Tiel en omgeving zijn de afgelopen dagen gebeld door computercriminelen die zeggen dat ze van Microsoft zijn.

De Engels sprekende mensen bellen op en vragen de computer op te starten en een aantal handelingen te verrichten. Dat zou nodig zijn vanwege een probleem met de pc. De criminelen proberen op deze manier in de computer in te breken.

De nieuwe meldingen zijn bij de politie niet bekend, maar vorig jaar waarschuwde ze er al voor. De Fraudehelpdesk in Apeldoorn, die er ook al enkele jaren voor waarschuwt, vermoedt dat de criminelen in landen als India en Pakistan zitten. Advies: hang op!

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2061981/tielenaren-bestookt-met-neptelefoontjes-microsoft.htm

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #40 Gepost op: 2014/06/22, 17:34:59 »
Zou het niet zinvol zijn mocht je de zin: "Hallo, met de veiligheidsdienst. Waarmee kan ik u van dienst zijn, kameraad?" in het Chinees kunnen uitspreken en daarmee telkens opnemen? Zullen ze (hopelijk) behoorlijk schrikken, me dunkt.
Je kan dat misschien door in Google Translate die zin in te tikken en dan de vertaling te laten uitspreken.
你好,与安全性。我怎么能帮助你,同志?

En mocht alsnog je grootmoeder of lief aan de lijn hangen, kan je nog altijd zeggen: "ik ben Chinees aan het leren".

met google vertalen heb je ook zo'n Ä-teken erbij staan waarmee je het foenetisch kunt lezen, je krijgt t dan in pinyin: http://iknow.jp/guides/cn (pinyin is niet moeilijk te begrijpen, wel moeilijk om correct uit te spreken)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #41 Gepost op: 2014/09/13, 16:28:20 »
 ^-^ vandaag: het bekende riedeltje: we hebben een probleem op uw computer gesignaleerd. Mijn vraag: Welk OS heb ik op mijn computer? Antwoord: Windows. (Hi hi). Ik besloot om heel rustig en direct in de aanval te gaan (gewoon om te zien hoe lang ze dan nog aan de lijn zou blijven): U (ik blijf altijd beleefd) bent een crimineel. "Nee" .. "Ja, u bent een crimineel". .."Ik kan u doorverbinden met mijn manager." "Hij is ook een crimineel" tut..tut.. tut.. (ik weet het, dit was geen Socratisch gesprek, maar we leuk. Volgende keer me van de domme houden, ook leuk)....

Frederik

  • Gast
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #42 Gepost op: 2014/09/13, 22:06:11 »


Citaat
Tielenaren bestookt met neptelefoontjes Microsoft

TIEL - Diverse mensen in Tiel en omgeving zijn de afgelopen dagen gebeld door computercriminelen die zeggen dat ze van Microsoft zijn.

De Engels sprekende mensen bellen op en vragen de computer op te starten en een aantal handelingen te verrichten. Dat zou nodig zijn vanwege een probleem met de pc. De criminelen proberen op deze manier in de computer in te breken.

De nieuwe meldingen zijn bij de politie niet bekend, maar vorig jaar waarschuwde ze er al voor. De Fraudehelpdesk in Apeldoorn, die er ook al enkele jaren voor waarschuwt, vermoedt dat de criminelen in landen als India en Pakistan zitten. Advies: hang op!

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2061981/tielenaren-bestookt-met-neptelefoontjes-microsoft.htm

Erg treurig, ik ben helemaal niet gebeld  :'(

Offline Jenske

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #43 Gepost op: 2014/09/13, 22:14:57 »
Heeft er iemand al aan gedacht om te antwoorden: "Hello, this is Bill. I know who you are, because I've invented the system that's watching you at this very moment! Would you please stop harassing the Gates's; we have the right to take a holiday with friends, too."
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Ramana

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #44 Gepost op: 2014/09/14, 09:13:22 »
Of gewoon doen wat ze vragen....  en dan op het end van de sessie te zeggen dat het gezellig was en dat je nu de Windows-image in Virtualbox maar delete.


« Laatst bewerkt op: 2014/09/14, 09:27:56 door Ramana »

Offline midas

  • Lid
Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #45 Gepost op: 2014/09/14, 09:38:24 »
Ik wacht met smart op telefoontje....heb onder LM 17 de tekst 'Menu' al gewijzigd in 'Start' :-)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Vals Microsoft telefoontje
« Reactie #46 Gepost op: 2014/09/16, 12:20:04 »
De laatste weken geen last meer gehad, zal binnenkort wel weer aan de beurt zijn. Het lijkt bij vlagen te gaan: bellen ze een week lang soms meerdere keren per dag, dan weer weken niets. Neem bij dergelijke vage nummer tegenwoordig standaard op met "Microsoft Netherlands this is ... speaking, how can I help you?" Hoop dat ze mijn nummer nu onderhand op de blacklist hebben staan :-)