Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD  (gelezen 6838 keer)

Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #75 Gepost op: 2014/07/19, 23:44:18 »
volgens mij worden de veiligheidsupdates in Windows automatisch geïnstalleerd.

In Ubuntu ook, elke week. Bug-fix-updates is een ander verhaal.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #76 Gepost op: 2014/07/19, 23:53:49 »
Ik ken mensen met Ubuntu die zelden kijken naar updates, er zijn 600 updates beschikbaar, maar er is geen interesse, alles werkt toch goed, waarom dan updaten. Onverstandig natuurlijk, volgens mij worden de veiligheidsupdates in Windows automatisch geïnstalleerd.
Het probleem met mint is dankzij Pjotr voor mij helemaal opgelost, dus, we kunnen nu deze hele discussie afsluiten, en voorgoed !
Voorlopig mijn laatste bijdrage hier op dit forum, RikRik gaat genieten van z'n welverdiende vakantie  =D

Je heb groot gelijk, prettige vakantie en geniet er van!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #77 Gepost op: 2014/07/25, 22:04:04 »
Voor gevorderden (NIET voor beginners): als volgt krijg je automatisch melding in Mint van nieuwe kernels:
https://sites.google.com/site/computertip/kieszelf#TOC-Nieuwste-kernel:-automatische-melding-instellen-in-Updatebeheer

Geen erg fraaie oplossing, want dit saboteert het Mintsysteem voor updates. Mooier zou zijn: een oplossing in Updatebeheer van Mint. Enfin, het idee daarvoor heeft al aardig wat aanhang gekregen:
http://community.linuxmint.com/idea/view/5100

Offline vanadium

  • Lid
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #78 Gepost op: 2014/07/25, 23:15:51 »
Creatieve oplossing  :) Ik denk niet zo slecht als je laat uitschijnen: je saboteert het Mintsysteem als dusdanig niet. Je verwijdert op correcte wijze een standaardpakket van mint en vervangt het op standaard wijze door een ander metapakket in de Mint softwarebronnen (Ubuntu dus  ^-^ ). Als het al "sabotage" is, dan is die chirurgisch fijn: dit betreft enkel de kernelupdates.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #79 Gepost op: 2014/07/26, 00:35:24 »
@vanadium: dank je.  :)

Maar toch: het mooiste zou zijn, als kernel-updates niet aangevinkt zouden worden gepresenteerd, maar uitgevinkt. En dat is bij mijn ingreep vermoedelijk niet het geval: ze zullen waarschijnlijk aangevinkt staan.

Het idee van Updatebeheer in Mint om een extra beschermingslaag aan te brengen bij de updates, vind ik *op zichzelf* wel wat hebben. Alleen de instellingen van deze beschermingslaag kunnen m.i. beter....

Offline Henkp

  • Lid
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #80 Gepost op: 2014/07/26, 13:39:47 »
Ik heb het idee dat ze bij Mint, heel veel geleerd hebben van MS omdat de ene update wel goed was en de andere de boel weer verpeste.
Nu weet ik niet hoe dat met de kernel gaat daar ik nog te kort met Linux werk.
Maar tot heden aan toe ben ik zeer tevreden met Linux, al is het nog wel behelpen met bepaalde programma's zoals PPS die werken vrijgoed in Ubuntu en Xubuntu maar niet in Mint 17  geen geluid, en als ik de vlc player gebruik dan heb ik wel geluid maar geen beeld.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Fundamentele kritiek op Linux Mint? ... toch ook wat FUD
« Reactie #81 Gepost op: 2014/07/26, 14:03:21 »
Ik heb het idee dat ze bij Mint, heel veel geleerd hebben van MS omdat de ene update wel goed was en de andere de boel weer verpeste.
Nu weet ik niet hoe dat met de kernel gaat daar ik nog te kort met Linux werk.
Maar tot heden aan toe ben ik zeer tevreden met Linux, al is het nog wel behelpen met bepaalde programma's zoals PPS die werken vrijgoed in Ubuntu en Xubuntu maar niet in Mint 17  geen geluid, en als ik de vlc player gebruik dan heb ik wel geluid maar geen beeld.
Misschien dat je daar eens een nieuwe topic over kan beginnen......aangezien het in deze topic alleen gaat over kritiek ;)

(ik kijk nooit pps dingen, dus ik kan je niet helpen_)

Dan weet je ook niet wat je mist =D
En een ander topic daar voor aan maken, heb je wel gelijk in. Alhoewel ik hier alleen maar opbouwende kritiek geef.