Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)SSl error + citrix  (gelezen 4475 keer)

Offline frank.tok

  • Lid
(opgelost)SSl error + citrix
« Gepost op: 2014/09/16, 21:26:47 »
Ik krijg de melding "SSL error  Contact your help desk with the following information: You have not cchosen to trust
     "GlobalSign Domain Validation CA - G2" , the issuer of the server's security certificatie (SSL error 61)."

Ik kreeg de melding bij Xubuntu en bij Linux Mint 17 xfce, in mijn ogen beide goed geïnstalleerd.
Ik kan inloggen op de webside van mijn werk ,maar klik ik op een ikoontje dan krijg ik deze foutmelding.

 :-[

groetjes Frank
« Laatst bewerkt op: 2014/09/30, 22:31:30 door frank.tok »

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/16, 21:28:26 »
Ik krijg de melding "SSL error  Contact your help desk with the following information: You have not cchosen to trust
     "GlobalSign Domain Validation CA - G2" , the issuer of the server's security certificatie (SSL error 61)."

Ik kreeg de melding bij Xubuntu en bij Linux Mint 17 xfce, in mijn ogen beide goed geïnstalleerd.
Ik kan inloggen op de webside van mijn werk ,maar klik ik op een ikoontje dan krijg ik deze foutmelding.

De oude versie12 is op mijn werk niet meer in gebruik ,nu versie citrix reciever 13.0

 :-[

groetjes Frank

Offline Moob

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/16, 21:31:46 »
certificaat probleem. Je moet hiervoor de certificaten van firefox even kopieren naar de lokatie van de citrix reciever. De precieze lokatie ben ik even kwijt maar ls je googled op de foutmelding moet de lokatie wel tegenkomen denk ik zo. ;)

Gevonden, bij mij was dat toendertijd
cp /usr/
share/ca-certificates/mozilla/* /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/"

Wel even controleren of dit voor  versie 13 van de citrix reciever ook nog dezelfde lokatie is. Gebruik zelf nog 12 :)
« Laatst bewerkt op: 2014/09/16, 21:35:15 door Moob »

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/17, 20:33:25 »
Heb ik reeds geprobeerd ,geen verbetering.
Het is alsof deze certificaat er niet tussen zit ?

Groetjes Frank

Offline Moob

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/17, 21:48:53 »

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/18, 16:38:02 »
Het is mij nog niet gelukt,ik heb certificaten ?

Ik weet niet waar nog te zoeken .

Groetjes Frank

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/19, 14:32:39 »
Ik heb dus ubuntu 14.04 geïnstalleerd en deze pagina op verschillende manieren geprobeerd,
https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo
En ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als hierboven.

Groetjes Frank

Offline Moob

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/19, 18:58:23 »
Dan kan de citrix client op een of andere manier toch niet de certificaten vinden.

Ik heb zelf vandaag ook nog even de citrix client versie 13 geprobeerd, kreeg geen certificaat melding, waarschijnlijk omdat ik een upgrade heb gedaan van 12.02 naar 14.04. Maar de client werkte voor geen meter. Na een aantal toets aanslagen leek het alsof de ctrl en shift toetsen bleven hangen. Op een citrix forum kwam ik tegen dat er nog meer mensen hier last van hadden. De enige oplossing, totdat citrix dit heeft gemaakt, is terug gaan naar versie 12. Die werkt wel correct.

Dus als versie 13 gestart krijgt zul je hoogstwaarschijnlijk ook tegen bovenstaand probleem aanlopen. Dus het beste is om versie 12 te blijven gebruiken totdat versie 13 wel goed werkt.

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/19, 22:47:34 »
Spijtig , ik ben overgeschakeld, omdat de 12 niet meer werkte ,op het werk hebben ze een nieuwe
versie geïnstalleerd

Groetjes Frank

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/19, 23:56:14 »
Spijtig , ik ben overgeschakeld naar de Citrix13, omdat de 12 niet meer werkte ,op het werk hebben ze een nieuwe versie geïnstalleerd.

Ik heb nu geprobeerd de 12 terug te installeren maar ik kreeg terug dezelfde foutmelding als hierboven



Groetjes Frank

Offline Moob

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/20, 16:11:30 »
Ik heb even Ubuntu 14 geinstalleerd in virtualbox en daarop de citrix receiver 13 geinstalleerd, gedownload bij citrix vandaan. Daarna via firefox contact gemaakt met het webinterface en ingelogd. Ik kreeg hierbij geen enkele melding over een certificaat.

Direct verbinding maken via de reciever kan niet vanaf de vm, omdat ik niet in het bedrijfsnetwerk zit, dus dat kan ik niet testen :P

Je zou nog de citrix client in zijn geheel kunnen verwijderen inclusief configurtie bestanden en daarna even kijken of je in je home directory nog een .ICAClient directory ziet staan. Zo ja, deze ook verwijderen en nogmaals de citrix client installeren.

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/28, 13:18:34 »
Het werkt nog steeds niet ,ik heb Xubuntu al verschillende keren op nieuw geïnstalleerd .

De nieuwe" https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo" ,
hier zit ook een foutje in met perl:

Groetjes Frank

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/28, 21:43:12 »
Het werkt nog steeds niet ,ik heb Xubuntu al verschillende keren op nieuw geïnstalleerd .

De nieuwe" https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo" ,
hier zit ook een foutje in met perl:
of zou hier een verschil inzitten tussen ubuntu en xubuntu met perl ?

Groetjes Frank

Offline frank.tok

  • Lid
Re: SSl error + citrix
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/30, 22:30:30 »
Het is me gelukt ,ik heb het certificaat op de juiste plaats gezet en alles werkt.
Ik heb het certificaat bij voorkeuren ,geavanceerd,certificaten bekijken geexporteerd en dan
gekopieerd in /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/ en dan op het certificaat gaan staan en
geimporteerd.


En het werkt ,groetjes Frank

Offline frank.tok

  • Lid
(opgelost)Re: SSl error + citrix
« Reactie #14 Gepost op: 2014/09/30, 22:30:57 »
Ik krijg de melding "SSL error  Contact your help desk with the following information: You have not cchosen to trust
     "GlobalSign Domain Validation CA - G2" , the issuer of the server's security certificatie (SSL error 61)."

Ik kreeg de melding bij Xubuntu en bij Linux Mint 17 xfce, in mijn ogen beide goed geïnstalleerd.
Ik kan inloggen op de webside van mijn werk ,maar klik ik op een ikoontje dan krijg ik deze foutmelding.

 :-[

groetjes Frank

Re: (opgelost)SSl error + citrix
« Reactie #15 Gepost op: 2014/09/30, 22:38:49 »
Opgelost gaat al een hele tijd anders. Klik linksonderaan je topic op Markeer dit topic als opgelost.