Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provider  (gelezen 23020 keer)

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #75 Gepost op: 2014/12/17, 20:13:42 »
Niet l*llig bedoelt hoor. Maar ik vraag me toch wat af.

Denken jullie nou echt dat je je privacy nog kunt waarborgen?
Jaren heb ik het op alle manieren willen voorkomen maar het gaat je gewoon niet lukken.

Het is namelijk niet de bedoeling dat je nog privacy hebt!

Daarom is anoniem surfen zoals lang nog kon met een zonnet-inbelaccountje niet meer mogelijk.
Daarom wordt alles van internet gelogd.
Daarom zijn er geen telefooncellen meer met muntjes maar alleen met digitale kaarten.
Daarom wil men dat je voortaan alles pint en digitaal afrekent. Want daardoor is je telefoonkaartje weer aan jou te koppelen.
Daarom wil men niet meer dat je met een kaartje in de bus kunt stappen.
Staan er overal camera's. Snelweg, parkeergarage's.
Daarom mogen parkeergegevens (en wie weet wat nog meer) die opgevraagd zijn gewoon gebruikt worden.
Daarom zijn er afspraken met internet- en computerbedrijven voor achterdeurtjes.
Daarom waren destijds de (alle) printers in irak te vinden voor de bommenwerpers.

Zij MOGEN jou privacy schenden en krijgen daar alle medewerking in omdat 'anderen' ook graag van al hun info gebruik maken.
De informatie vergaring is al tientallen jaren bezig en men weet vrijwel alles al van je. Alleen mag men eigenlijk nog niet alles weten wat men al weet.
Je hebt en krijgt geen privacy meer!

Dus relax. Probeer het te beperken. Maar vergeet je privacy.

Als het echt zo dramatisch erg is, (ik geloof er geen moer van, 'ze' weten vrijwel niks van mij) kun je jezelf beter dood wensen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #76 Gepost op: 2014/12/17, 20:40:27 »
Voorbeeld via Google b.v ...
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #77 Gepost op: 2014/12/17, 20:51:54 »
Voorbeeld via Google b.v ...

Tom toch! wat moet Frederik nu wel gaan denken?  =D =D
Als hij mijn naam in Google in type dan kan hij vast wel weer gaan lachen.  =D
Henk Polie, en als je dat met ixquik dan rollen er nog veel meer pagina's uit

Maar ik heb een geluk ik weet maar al te goed dat het zo is, dus let ik er wel heel goed op wat ik al zo te melden heb op zowel dit forum als op het hele internet.  =D =D

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #78 Gepost op: 2014/12/17, 22:24:31 »
Voorbeeld via Google b.v ...
Prachtig! en wat weet je dan van mij?

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #79 Gepost op: 2014/12/17, 22:42:21 »
Niks ,wil er alleen mee aantonen dat het dus geen privacy geeft ! en voor de rest ligt het aan een ieder wat hij of zij vrijgeeft op het internet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 11:40:44 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Provider
« Reactie #80 Gepost op: 2014/12/17, 23:43:42 »
 :police:
Eh, niet alleen daarom, ook omdat het makkelijker is met één kaart. Ik vond het altijd een rotgedoe voordat de OV-chipkaart kwam. De OV-chip is niet perfect, maar voor mij reist het zo veeeel makkelijker :)

Nuja, dat is ook deels te danken aan tuig dat dingen steelt, vernielt, overvalt, mishandelt, willekeurig vuilnis dumpt, etc., etc. Dus je mag ook deels je asociale medemens daar voor bedanken.

Het moet natuurlijk wél ooi 'verkocht' worden. Waarom zou jij het anders allemaal accepteren.
Komop zeg. 1op 800 burgers in ons land wordt jaarlijks gericht intensief gevolgd. Zoveel 'criminelen'?
Het hoogste volg gedrag in de wereld. Is ons land dan écht het crimineelste in de wereld?
Denk daar eens goed over na als je wilt?

Nou, nou....emotioneel chargeren is een kunst.  ;)
Draagt het ook constructief bij aan deze discussie?

Daar zit weinig emotie in, los van dat ik er niet blij mee ben zoals anderen hier ook kenbaar maken.
Het zijn feiten.
Uit eerste hand weet ik dat dat wat hier als 'nieuw' rondom internetprivacy besproken wordt al bestond ver voor Google, twitter en Facebook bestonden.

Het roept juist emoties op bij diegene die met die wetenschap geconfronteerd wordt.
Zoals kuifje09 a zegt, men wil het niet weren.

En ja, het draagt bij aan deze discussie. Streef niet naar het onmogelijke, dat je je privacy kunt waarborgen
Want als je dat nastreeft kun je niets meer en heb je geen leven meer.

Als het echt zo dramatisch erg is, (ik geloof er geen moer van, 'ze' weten vrijwel niks van mij) kun je jezelf beter dood wensen.

Dan geloof je het niet. Er is genoeg aan te dragen dat het toch echt zo is.
15+ jaar terug werd er al druk naar burgers gealtavista't (google bestond nog niet ;) ) En ook toen werd je surfgedrag al gevolgd
De techniek is alleen veel makkelijker geworden en wetgeving nog meer

Dood wensen is jou woordkeuze
Jezelf niet naïef voor de gek houden als kun je je privacy behouden de mijne.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 23:48:04 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #81 Gepost op: 2014/12/18, 00:01:32 »
'ze' weten vrijwel niks van mij)

Trouwens. Alleen al het feit dat jij deze reactie op het net zet geeft je ip en aanmeldgegevens vrij.
Dit forum kan bij wet niet anders dan die gegevens vastleggen. Doen ze dat niet dan kunnen ze verantwoordelijkheid voor inhoud van reacties niet doorleggen en worden ze wettelijk zelf verantwoordelijk voor het gepubliceerde (denk daarbij aan verboden zaken, misdrijven).

Even kijken wat er nog meer bij die gegevens hoort is zo gedaan.
Ip is al voldoende om je provider te weten.!
Jouw provider (daar hadden we het hier toch over?) is wettelijk verplicht je dataverkeer te bewaren en te overhandigen.
Daarnaast is de host-provider van deze site dat ook
En nadat die info overhandigd is blijft hij eindeloos bewaard.

Leuk ja. Daar vangen ze boeven mee inderdaad. Maar 1 op 800 Nederlanders??? :P

Ik zou bijna zeggen, ik daag je uit, pb mij eens je ip en emailadres zodat ik je als leek al kan blootleggen op punten die voorbij dat slechts startpunt ip en emailadres gaan
Je zult verbaast staan. ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 00:14:36 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #82 Gepost op: 2014/12/18, 00:04:12 »
Toch zal ieder voor zichzelf moeten uitmaken, hoe groot zijn digitale voetstap is zeg maar.

Ik voor mezelf probeer zo veilig mogelijk te bankieren, en voor de rest ben ik niet van plan er maar een seconde van wakker te liggen :-*

ik ben net naar een OS toe wat niet alles doet wat ik wil, ik ga niet ook nog bijvoorbeeld andere zoekmachines gebruiken die dan net weer niet alles doen wat ik wil.
Daar komt bij dat niets in deze wereld gratis is, dus ook duckduck en andere zullen een soort van verdienmodel hebben.
Je kunt dan misschien denken te zien dat een zoekmachine niets anders doet als jouw zoekopdracht verwerken zonder extra linken, maar de eigenaars van die zoekmachine wil ook dat jij dat denkt, kafka schiet me opeens te binnen :angel:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Provider
« Reactie #83 Gepost op: 2014/12/18, 00:19:01 »
en voor de rest ben ik niet van plan er maar een seconde van wakker te liggen :-*

Zo bedoel ik het ook. Je ontkomt er toch niet meer aan.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 00:20:32 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #84 Gepost op: 2014/12/18, 00:52:56 »
'ze' weten vrijwel niks van mij

Zou ik je huisnummer kunnen raden? Ik geef mezelf 90 % kans. ;)
En ken je toevallig inge, die dijk van een meid?

 =D
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 00:54:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #85 Gepost op: 2014/12/18, 03:50:35 »
Oplossing komt dichterbij.
Bestudeer onderstaande link's over Tribler eens.  Nederlands fabrikaat en nog steeds in ontwikkeling.
Met name door de T.U.Delft.

https://tweakers.net/nieuws/98175/torrentclient-tribler-gebruikt-onderdelen-tor-voor-anonieme-downloads.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tribler
http://www.tribler.org/

Ik heb het vannacht nog geínstalleerd.
Een idee om het met z'n allen eens uit te proberen en te kijken of het werkt?


Welterusten.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 04:12:38 door foss »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Provider
« Reactie #86 Gepost op: 2014/12/18, 09:52:57 »
Als het echt zo dramatisch erg is, (ik geloof er geen moer van, 'ze' weten vrijwel niks van mij) kun je jezelf beter dood wensen.
Op 5 sept 2007 schreef je:
De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 3536 Kbit (3.45 Mbit)
per seconde.
U kunt dus met ongeveer 442 Kbyte (0.43 Mbyte) per seconde
downloaden.

Ook kom ik een 73 pagina's tellend verhaal tegen van je, over het gebruik van Kompozer, uit 2009.
Je bent 3 jaar jonger dan ik en een bekende plaatsgenoot van je is Flip van de Betuwe :lol:
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 09:54:50 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Provider
« Reactie #87 Gepost op: 2014/12/18, 10:09:40 »
LOL. En hij is ook mod op een mozillaforum.
Ik heb zijn huisnummer al sinds ik erover begon.  En niet alleen flipje uit Tiel maar de naam van zijn echte partner. Meer is dan helemaal zo gevonden als je door zoekt (en ik vermeld nog niet alles wat ik al vond zonder doorzoeken).
Niet verder gezocht dus nog even ongeverifieerd.

Men staat er niet bij stil wat men achter laat, of anderen voor je, wat al voor iedereen zichtbaar is laat staan als iemand ook nog 'achter de schermen' kan.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 10:14:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #88 Gepost op: 2014/12/18, 10:13:44 »
Zonder als schoolmeester te willen klinken, dit lijkt me toch een hellend vlak?
Oh en voordat jullie gaan zoeken :evil:

Peter Koning
Wolfskuilen 53
7364AA Lieren
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #89 Gepost op: 2014/12/18, 10:37:04 »
Hoho het eerste wat dan weg gaat is mijn eega, die bazuint van alles over mij rond :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #90 Gepost op: 2014/12/18, 10:43:03 »
Tribler wil echter wel het maken van illegale kopieën ontmoedigen door het bijhouden van gegevens en de geschiedenis van gebruikers, aldus promovendus Pawel Garbacki.

Dus wat heet hier anoniem ,privacy etc.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #91 Gepost op: 2014/12/18, 10:52:26 »
Goh en waar worden Torrents nu het meest voor gebruikt?

Weer een kansloos stukje software erbij.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Provider
« Reactie #92 Gepost op: 2014/12/18, 11:38:48 »
Zonder als schoolmeester te willen klinken, dit lijkt me toch een hellend vlak?
Oh en voordat jullie gaan zoeken :evil:

Je hoeft geen schoolmeestertje te spelen. Ik ga niets (meer) zoeken.  =D
Alleen als iemand stellig zegt "over mij niets te weten" dan attendeer ik zo iemand graag even op de realiteit in het kader van "zelfbehoud".

Overigens is het geheel on topic. Ik vond die info geheel in het kader van de titel en vraag via de provider:evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Provider
« Reactie #93 Gepost op: 2014/12/18, 12:57:53 »
(ik geloof er geen moer van, 'ze' weten vrijwel niks van mij)

Hahahaha, dankjewel dat je me even goed doet lachen! =D Serieus: het is een feit dat ze heel veel van je weten, daar is geen discussie over mogelijk.

Re: Provider
« Reactie #94 Gepost op: 2014/12/18, 13:00:52 »
Zonder als schoolmeester te willen klinken, dit lijkt me toch een hellend vlak?
Oh en voordat jullie gaan zoeken :evil:

Peter Koning
Wolfskuilen 53
7364AA Lieren

Dan doe ik maar even mee (niet dat je mijn adres niet makkelijk kunt vinden met een simpele zoekopdracht :P) ;)

Heimen Stoffels
Stadswerf 71
1354CG Almere

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #95 Gepost op: 2014/12/18, 13:06:02 »
kijk mijn soort humor :-*

Het heeft ook geen zin om dat soort dingen te verbergen, het is zo moeilijk dan voor de postbode.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Provider
« Reactie #96 Gepost op: 2014/12/18, 13:25:59 »
Het heeft ook geen zin om dat soort dingen te verbergen

Dat weet je maar nooit. Ik heb weleens een zot op internet getroffen die zich erg agressief gedroeg en op internet vindt ik dat nog tot daar aan toe maar zoiets heb ik liever niet aan mijn deur.

Ik vond trouwens nog een geinige link over ixquick.
http://zondervirus.nl/ixquick-com/
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #97 Gepost op: 2014/12/18, 13:26:52 »
Aangenaam kennis te maken Peter en Heimen. Hahaa....lachen!

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #98 Gepost op: 2014/12/18, 13:32:30 »
Niet dat we straks in een jaren 70 Zweedse commune belanden waar iedereen in de blote kont aan de ontbijttafel zit onder het mom....WIJ HEBBEN NIETS MEER TE VERBERGEN!

Re: Provider
« Reactie #99 Gepost op: 2014/12/18, 13:35:29 »
Hahaha. Nee inderdaad wil je daar niet terecht komen. Je wilt toch niet dat iedereen ziet wát je als ontbijt eet!?  8-)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore