Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?  (gelezen 2806 keer)

Offline Michiel

  • Lid
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/08/29, 14:55:33 »
heel interessant, tnx :)

Offline Anco

  • Lid
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/08/29, 17:23:26 »
Ubuntu. Daarmee begonnen (eerste distro die echt beviel). En nooit in verleiding geweest om mint te proberen omdat ubuntu goed werkt.
Linux user #485563

Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/08/29, 19:49:26 »
Mint. Ik heb jaren Ubuntu naar volle tevredenheid gebruikt, maar had hier op het laatst toch wat kleine problemen mee. Naar aanleiding van een artikel in Linux Magazine Mint 14 geprobeerd en wil niet anders meer. Bevalt mij veel beter dan Ubuntu. Deze week een verse installatie van Mint 17 gedaan op zowel de PC, netbook en notebook, zodat we qua ondersteuning weer jaren vooruit kunnen.

Offline midas

  • Lid
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/08/29, 21:25:22 »
Op dit ogenblik Linux Mint. Ik ben erg tevreden met de Cinnamon-desktop en hoe alles naar je eigen hand gezet kan worden. In kwalitatief opzicht heb ik geen voorkeur....beiden vind ik even goed. Maar momenteel dus Linux Mint :-)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/08/29, 22:38:20 »
Op dit ogenblik Linux Mint. Ik ben erg tevreden met de Cinnamon-desktop en hoe alles naar je eigen hand gezet kan worden. In kwalitatief opzicht heb ik geen voorkeur....beiden vind ik even goed. Maar momenteel dus Linux Mint :-)

Dat lijkt me een stevig argument; het naar je hand zetten.  Ik mis een beetje in Ubuntu de vrije blijheid = naar je hand zetten van Unity , Unity dat me langzaam aan een 'vast' gevoel begint te geven. Ik mis niets hoor, dat is het niet. Maar het 'speelplezier' dat ik had met Gnome2 Ubuntu (de 10.04 versie) ben ik wel even kwijt. Het zou me niet verwonderen dat straks met een nieuwe versie de terminal eraan moet geloven.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/08/30, 00:10:32 »
Maar het 'speelplezier' dat ik had met Gnome2 Ubuntu (de 10.04 versie) ben ik wel even kwijt.
Met XFCE (Xubuntu) kan je je helemaal uitleven,
Met Mate (Mubuntu ?) kan je bijna hetzelfde als met de oude Gnome-2 versies, en het ziet er ook zo uit!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/08/30, 01:03:51 »
Xfce, GNOME 3 Shell, Enlightenment, Cinnamon, OpenBox, Mate, KDE, Trinity... allemaal prima te customizen :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #32 Gepost op: 2014/08/30, 14:03:29 »
Xfce, GNOME 3 Shell, Enlightenment, Cinnamon, OpenBox, Mate, KDE, Trinity... allemaal prima te customizen :)
Maar bij de één gaat dat iets makkelijker (daardoor ook makkelijker om zeep te helpen).
Naar mijn mening hebben we het hier weer over persoonlijke smaak, daar kunnen we jaren over schrijven........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #33 Gepost op: 2014/08/31, 08:22:13 »
Met XFCE (Xubuntu) kan je je helemaal uitleven,
Met Mate (Mubuntu ?) kan je bijna hetzelfde als met de oude Gnome-2 versies, en het ziet er ook zo uit!

Ik denk dat het daardoor is dat Mint zo'n succes heeft met Mate en Mint Xfce.
Xubuntu gebruik ik dagelijks voor werkdoeleinden, maar ermee spelen that's not done (logisch).

Maar eigenlijk ben ik best tevreden met Unity.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #34 Gepost op: 2014/08/31, 12:09:07 »
De Debian variant van Linux Mint: Linux Mint Debian Edition. Gebaseerd op Debian testing dus het is een rolling release, dus je hebt continue nieuwe software. Handig als student, hoef je de boel praktisch niet te updaten (in de zin van verse installatie). Wel werkend houden, da's een ander verhaal...
« Laatst bewerkt op: 2014/08/31, 12:10:52 door TopGear »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #35 Gepost op: 2014/08/31, 12:23:35 »
De Debian variant van Linux Mint: Linux Mint Debian Edition. Gebaseerd op Debian testing dus het is een rolling release, dus je hebt continue nieuwe software. Handig als student, hoef je de boel praktisch niet te updaten (in de zin van verse installatie). Wel werkend houden, da's een ander verhaal...
Binnenkort niet meer rollend.....
http://segfault.linuxmint.com/2014/08/upcoming-lmde-2-to-be-named-betsy/

Reden: het kostte te veel ontwikkelaarstijd. Enerzijds jammer, anderzijds komt het de stabiliteit en betrouwbaarheid waarschijnlijk wel ten goede.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #36 Gepost op: 2014/08/31, 15:49:35 »
Citaat
Binnenkort niet meer rollend.....
Allang niet meer rollend:
UP7 is van 23-sep-2013
UP8 is van 04-feb-2014
Kleine uitleg: De UP's zijn wat in Windows de SP's zijn.
Sindsdien de link die Pjotr gaf ( http://segfault.linuxmint.com/2014/08/upcoming-lmde-2-to-be-named-betsy/ ) en afwachten maar.
Doodzonde; wel begrijpelijk.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline jabuca

  • Lid
Re: Wat kies je Ubuntu of Linux Mint?
« Reactie #37 Gepost op: 2014/09/03, 09:40:19 »
Ubuntu, al heel lang, werk nu met 14.04
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!