Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provider  (gelezen 22982 keer)

Re: Provider
« Reactie #100 Gepost op: 2014/12/18, 13:51:04 »
Hahaha. Nee inderdaad wil je daar niet terecht komen. Je wilt toch niet dat iedereen ziet wát je als ontbijt eet!?  8-)

Ik eet geen ontbijt dus er valt niks te zien.

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #101 Gepost op: 2014/12/18, 13:57:27 »

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #102 Gepost op: 2014/12/18, 14:27:54 »
Humor is goed, humor maakt het leven draaglijk. Maar ik wil mijn Ubuntu vrienden Vistaus en Pking toch even waarschuwen: [knip]. Dit topic gaat over privacy. Dus nogmaals voor jullie eigen bestwil...knal het eruit!
In de toekomst blijft dit waarschijnlijk een veel gelezen topic!

Mod-edit: Zet even een andere toon op voor goed bedoeld advies. Bvd.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 07:50:21 door Timo »

Re: Provider
« Reactie #103 Gepost op: 2014/12/18, 15:04:14 »
Dat bepaal ik zelf wel, foss. Mijn adres is al zichtbaar via zoekmachine, dus dat ik het hier ook nog plaats maakt weinig verschil. Maar dan nog bepaal ik het zelf.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #104 Gepost op: 2014/12/18, 16:31:20 »
Even de humor er weer in brengen, bekijk deze video die heeft ook met dit topic te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=FsEJY1Py3TI

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #105 Gepost op: 2014/12/18, 21:18:41 »
LOL. En hij is ook mod op een mozillaforum.
Ik heb zijn huisnummer al sinds ik erover begon.  En niet alleen flipje uit Tiel maar de naam van zijn echte partner. Meer is dan helemaal zo gevonden als je door zoekt (en ik vermeld nog niet alles wat ik al vond zonder doorzoeken).
Niet verder gezocht dus nog even ongeverifieerd.

Men staat er niet bij stil wat men achter laat, of anderen voor je, wat al voor iedereen zichtbaar is laat staan als iemand ook nog 'achter de schermen' kan.

Kijk eens aan, je gaat met stappen vooruit en als je flink doorzoekt vindt je nog veel meer :) en ik heb daar geen enkele moeite mee. Inherent aan het internetgebruik.
Maar al die gegevens beschouw ik niet als privacy, daarvoor heb ik geen naam gekregen en dat ik hier of daar moderator ben en wat mijn hobby's zijn mag ook iedereen weten. Iedereen mag weten hoe ik heet waar ik woon, dat weet de hele straat hier ook al. Privacy omvat veel meer dan dat: mijn artsenkeuze, mijn hulpverleners, mijn burgerservicenummer, mijn geloofsovertuiging. Dat gaat niemand wat aan. Als dat  op straat komt te liggen dan pas ga ik mij ernstig zorgen maken.

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #106 Gepost op: 2014/12/19, 02:52:15 »
Kijk eens aan. Frederik slaat hier de spijker op zijn kop.
Het draait natuurlijk helemaal niet om iemands huisnummer, internetsnelheid of welke woonplaats iemand woont, wanneer het om privacy gaat, dan kun je ook gewoon een telefoonboek pakken.
Waar het werkelijk om draait zijn je medische gegevens, je politieke voorkeur of je seksuele geaardheid.
Je financién, je huwelijkse status of de interactie in je gezinsleven. Je geloofsovertuiging.

Wanneer verzekeraars je gaan traceren en je polis gaan afstemmen op je internetgedrag zit er toch iets goed fout.
Dan word het raadzaam om de geschiedenisboeken uit de kast te halen en je te verdiepen in de informatiecultuur van bijvoorbeeld het fascisme en het communisme.
Vervolging van de Joden in Nederland kon dankzij een gedegen administratie..dat geld ook voor het Stalinisme.
Nu zullen mensen zich afvragen wat heeft bovenstaande geschiedschrijving met dit topic te maken.
Dat is heel simpel. Niemand garandeerd jouw dat over 5 jaar dezelfde politieke situatie bestaat als nu. Geschiedeis, in dit geval de toekomst kan op 3 dagen tijd radicaal veranderen. Dan kan alles wat op het net van jouw bekend is rigoreus tegen je keren.
Zo verging het ook in het bankwezen. Als je mij 20 jaar geleden verteld had dat de drie grote NL banken failliet zouden gaan had ik je voor gek versleten.,,,,dusss..

En om met de woorden van één van onze topic deelnemers te spreken..Ik bepaal zelf wie en wat ik aanhaal om een punt te maken.
Net zo als ik zelf bepaal wat er van mij op het internet komt.
En dat is waarschijnlijk de beste beveiliging.
Je niet laten leiden door emoties  maar drie keer nadenken bij vooral wat je schrijft en aanraakt met je muis.

Welterusten.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 03:45:27 door foss »

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #107 Gepost op: 2014/12/19, 11:38:17 »
Goeiemorgen, al is de ochtend bijna voorbij, met je laatste bijdrage foss ben ik het helemaal eens.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #108 Gepost op: 2014/12/19, 12:04:11 »
@foss, je heb volkomen gelijk. Kijk maar eens na de afgelopen 3 dagen hoe makkelijk de kans bestaat op veranderingen in de Politiek.
En daar word veel te weinig bij stilgestaan.

Re: Provider
« Reactie #109 Gepost op: 2014/12/19, 12:43:11 »
Waar het werkelijk om draait zijn je medische gegevens, je politieke voorkeur of je seksuele geaardheid.
Je financién, je huwelijkse status of de interactie in je gezinsleven. Je geloofsovertuiging.

Verschilt wel per persoon. Ik ben persoonlijk zeer open over mijn politieke voorkeur, seksuele geaardheid, huwelijkse status, interactie in gezinsleven en mijn geloofsovertuiging.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #110 Gepost op: 2014/12/19, 12:46:03 »
Ik ben getrouwd, jij ook?  ;) ;)

Ja ik ook toevallig al 49 jaar  =D =D

Re: Provider
« Reactie #111 Gepost op: 2014/12/19, 12:46:56 »
Ik ben getrouwd, jij ook?  ;) ;)

Ik niet ;) Maar wel een bijna-relatie (met een geweldige meid wie voor mij de ware is) :)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 12:49:19 door Vistaus »

Offline PKing

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #112 Gepost op: 2014/12/19, 12:53:04 »
Ik heb al 30 jaar een bijna relatie met een geweldige meid die toevallig ook mijn vrouw is :-*

Maar goed dat zal de Provider toch ook wel weten om maar weer even ontopic te gaan....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #113 Gepost op: 2014/12/19, 12:57:07 »
Vistaus,
Dan zou ik als de sodemieter achter die kepjoeter vandaan kruipen, een bos bloemen kopen, een tafel reserveren in een Spaans restaurantje, en uitvissen waar je daarna in een salsatent de puntjes op de i kunt zetten...
Maar dat maak je natuurlijk zelf uit....

 ;)

Re: Provider
« Reactie #114 Gepost op: 2014/12/19, 12:59:39 »
Vistaus,
Dan zou ik als de sodemieter achter die kepjoeter vandaan kruipen, een bos bloemen kopen, een tafel reserveren in een Spaans restaurantje, en uitvissen waar je daarna in een salsatent de puntjes op de i kunt zetten...
Maar dat maak je natuurlijk zelf uit....

 ;)


Als jij betaalt om haar over te laten vliegen, dan vind ik het prima ;) Maar goed, open over mijn "huwelijkse status" mag ik dan wel zijn, laten we wel even ophouden nu want het wordt wel een beetje te persoonlijk *voor DIT topic*; dit soort dingen horen in Offtopic thuis dus we kunnen daar evt. doorgaan.

OT: hoe dan ook, de een is opener over zijn/haar persoonlijke dingen dan de ander. Dus jij mag vinden wat je wilt over het al dan niet publiceren daarvan, het is in een feit dat niet iedereen er een probleem mee heeft dat soort dingen te posten.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 13:01:39 door Vistaus »

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #115 Gepost op: 2014/12/19, 13:06:46 »
Ben ook al jaren samen. Vandaag een atv dag want ze is twee dagen met vriendinnen op stap....Heerlijk... =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Provider
« Reactie #116 Gepost op: 2014/12/19, 13:08:13 »
Ik ben getrouwd, jij ook?  ;) ;)
Ja, met mijn beste vriendin :lol:
We hebben zelfs een kleinzoon, die net 21 jaar oud is geworden .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #117 Gepost op: 2014/12/19, 13:12:54 »
Ron gefeliciteerd!

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #118 Gepost op: 2014/12/19, 13:15:33 »
Even On Topic...deze fantastische documentaire kan ik iedereen aanraden,..een positieve kijk op de komst van het digitale tijdperk.
Tis niet alleen kommer en kweill natuurlijk.
Gaat over creativiteit.


http://vimeo.com/34608191
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 13:17:57 door foss »

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #119 Gepost op: 2014/12/19, 13:16:33 »
OOK gefeliciteerd Femke98!

Frederik

  • Gast
Re: Provider
« Reactie #120 Gepost op: 2014/12/19, 13:17:19 »
Ik ben persoonlijk zeer open over mijn politieke voorkeur, seksuele geaardheid, huwelijkse status, interactie in gezinsleven en mijn geloofsovertuiging.

Dat is een prachtige en kostbare verworvenheid, maar die is niet vanzelfsprekend. Daarmee is je privacy ook niet in het geding.
Die is in het geding wanneer die openheid tegen je gebruikt gaat worden wat in grote delen van de wereld het geval is en dan is privacy wél in het geding.
Die scheidslijn is flinterdun.

Re: Provider
« Reactie #121 Gepost op: 2014/12/19, 13:20:04 »
Ik ben persoonlijk zeer open over mijn politieke voorkeur, seksuele geaardheid, huwelijkse status, interactie in gezinsleven en mijn geloofsovertuiging.

Dat is een prachtige en kostbare verworvenheid, maar die is niet vanzelfsprekend. Daarmee is je privacy ook niet in het geding.
Die is in het geding wanneer die openheid tegen je gebruikt gaat worden wat in grote delen van de wereld het geval is en dan is privacy wél in het geding.
Die scheidslijn is flinterdun.

Dan nog kan het me niks schelen, ik ben er open over en men mag ermee doen wat ze willen :)

Offline foss

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #122 Gepost op: 2014/12/19, 13:30:31 »
Vistaus.

Zo zou het eigenlijk moeten zijn.
Maar goed, wij hebben makkelijk praten want wij wonen in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 13:32:21 door foss »

Re: Provider
« Reactie #123 Gepost op: 2014/12/19, 13:56:36 »
Vistaus.

Zo zou het eigenlijk moeten zijn.
Maar goed, wij hebben makkelijk praten want wij wonen in Nederland.

Ik wacht op mijn Green Card om naar Amerika te verhuizen binnen een paar jaar, en ook daar zou ik exact hetzelfde zeggen. Dus waar ik woon maakt me niet uit in dit geval van wat ik allemaal openbaar. Alleen wanneer er een wel heeeeeeel streng regime is zou het me uitmaken, zoals in Noord-Korea bijv.

Re: Provider
« Reactie #124 Gepost op: 2014/12/19, 14:26:09 »
Waar het werkelijk om draait zijn je medische gegevens, je politieke voorkeur of je seksuele geaardheid.
Je financién, je huwelijkse status of de interactie in je gezinsleven. Je geloofsovertuiging.

... je hersenspinsels.
Gelukkig weet iedereen dat en houdt daar rekening mee. ( www.facebook.com www.twitter.com )

Wanneer verzekeraars je gaan traceren en je polis gaan afstemmen op je internetgedrag zit er toch iets goed fout.

Ach joh. Je bent al véél te laat. Dit weten ze allang. Dit wisten ze al ver voor internet bestond.
Al van pasgeboren baby af aan wordt je gevolgt. Elke verzekering die je aanvraagt krijg je een vragenlijst die je wel in MOET vullen want anders geen verzekering.

Net zo als ik zelf bepaal wat er van mij op het internet komt.
En dat is waarschijnlijk de beste beveiliging.

Denk je echt dat je daar nog iets in te bepalen hebt?
Al ver voor internet kregen de armen reclame van loterijen (snel rijk worden) terwijl de rijken reclame kregen over beleggen (nog rijker worden). En zo nog meer.
Krijg jij ooit reclame binnen voor volwassenen-luiers? Moet je eens opletten hoe snel dat gebeurd mocht je incontinent worden.

Te laat!

Dus nogmaal; beperk waar je beperken kunt, en leef lekker relaxed verder.

Provider omzeilen? Gaat niet want je wilt toch internet op en dan heb je een provider nodig. Dus wordt je toch al gelogd.
Of wil je op een server inbellen in een vaag land aan de andere kant van de wereld? Als je dat een keer doet heb je meteen de veiligheidsdiensten op je nek (telefoon wordt ook gelogd).
« Laatst bewerkt op: 2014/12/19, 15:13:39 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore