Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?  (gelezen 735 keer)

Omdat mijn vaders installatie van Antergos een probleem heeft, dacht ik om hem maar eens over te zetten naar Linux Mint 17. Hij gebruikte totnutoe Cinnamon op Antergos dus koos ik voor de Linux Mint 17 Cinnamon-editie. Echter, ik krijg de stick niet opgestart.

-Eerst probeerde ik het met dd in de terminal met USB-stick nummer 1. Dit ging goed totdat ik bij mijn vaders PC trachtte op te starten ervan. Hij zei "isolinux.bin missing or damaged"
-Toen maar geprobeerd met Unetbootin met USB-sick nummer 2 (een andere dan de eerste dus). Dit leek ook goed te gaan, maar bij het trachten op te starten ervan zegt ie "Operating System Not Found".

Secure Boot staat uit en op Legacy en met een Antergos Live USB is dit dan ook geen probleem om daarvan op te starten. Het ligt hem dus niet aan de PC.

Wat is nu de beste methode om dit voor elkaar te krijgen vanuit Linux dat die ISO van Mint 17 wél opstart?
« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 15:16:12 door Vistaus »

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/01, 19:36:28 »
De Linux Mint ISO's zijn nu allen hybride-versies. Dat zou betekenen dat deze ook via de terminal zijn te installeren. Hoe dat echter vanuit Antergos zou moeten weet ik niet. Maar vanuit elke Ubuntu/Linux Mint gaat het zo:

http://community.linuxmint.com/tutorial/view/744
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/01, 20:08:06 »
via dvd?

Hun computer heeft geen CD/DVD-lade.

De Linux Mint ISO's zijn nu allen hybride-versies. Dat zou betekenen dat deze ook via de terminal zijn te installeren. Hoe dat echter vanuit Antergos zou moeten weet ik niet. Maar vanuit elke Ubuntu/Linux Mint gaat het zo:

http://community.linuxmint.com/tutorial/view/744

Met dd had ik het dus al geprobeerd, maar toen kreeg ik dus die foutmelding van isolinux.bin

Offline h2o

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/01, 21:29:37 »
Ik kopieer de ISO's naar een USB stick altijd op deze manier:   dd if=naam.iso   of=/dev/sdb   bs=1M
Werkt altijd (bij mij dan). Uiteraard is /dev/sdb, dus even controleren of dit in jouw geval ook werkt.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/01, 21:31:35 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/01, 21:38:28 »
Heb je de MD5 sum voor de zekerheid nog eens nagekeken?

Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/02, 00:32:58 »
Heb je de MD5 sum voor de zekerheid nog eens nagekeken?

Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht! Die is, zo blijkt, in orde.

Ik heb ondertussen een ander tooltje ontdekt: Suse Image Writer. Die ga ik nu z.s.m. uitproberen, ik laat wel weten of die wél het gewenste resultaat levert ;)

Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/02, 12:00:29 »
Nee, Unetbootin zei dat ie klaar was en dat ik moest herstarten om de stick te kunnen gebruiken.

Ik heb het nu geprobeerd met SUSE Image Writer en so far so good, lijkt het. Nu alleen nog de daadwerkelijke installatie vanmiddag. In ieder geval bedankt zover :)

Re: Linux Mint 17 Cinnamon: beste methode voor Live USB?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/02, 15:15:42 »
Hoewel ik het topic vreemd genoeg niet als opgelost kan markeren: bij deze is het opgelost. Merci, iedereen! :)