Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SIGIL  (gelezen 2456 keer)

Offline yJi

  • Lid
SIGIL
« Gepost op: 2014/11/25, 10:52:19 »
Is er een Sigil programma in/voor linux systemen.
Dus voor ubuntu/lubuntu/mint.

Als je tenminste weet wat een SIGIL eigenlijk is en voor staat.
Het wordt al lang gebruikt in reclames.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Nero

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/25, 10:55:11 »

Re: SIGIL
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/25, 17:37:40 »
The source code for Sigil is no longer being managed on Google Code. It is now available on GitHub and can be accessed at https://github.com/user-none/Sigil .

Offline sidonia

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/25, 19:50:07 »
Hoi,

Ik gebruikte tot voor kort ook altijd Sigil, maar sinds Calibre ook een editor aan boord heeft, gebruik ik Sigil niet meer, maar doe het werk vanuit Calibre.

Een goeie HTML editor, bijna gelijk aan Sigil.

Re: SIGIL
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/25, 20:02:31 »
Waarom wordt er gevraagt naar:
Citaat
Als je tenminste weet wat een SIGIL eigenlijk is en voor staat.
Het wordt al lang gebruikt in reclames.
Ik denk dat de meeste forum gebruikers niet weten waar dit over gaat dus een kleine uitleg zou wel wenselijk zijn.
Dan kunnen ook diegene die er niks van af weten er misschien wat van leren.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline sidonia

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/25, 20:07:07 »
Naar mijn idee wordt er met Sigil een ebook editor bedoeld. Daar heb ik dus ook antwoord op gegeven.

Re: SIGIL
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/25, 20:08:22 »
Hoi,

Ik gebruikte tot voor kort ook altijd Sigil, maar sinds Calibre ook een editor aan boord heeft, gebruik ik Sigil niet meer, maar doe het werk vanuit Calibre.

Een goeie HTML editor, bijna gelijk aan Sigil.

Calibre? Weet je zeker dat dat klopt? Want Calibre is een e-book-lezer en -beheerder, geen HTML-bewerker.

Re: SIGIL
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/25, 20:10:55 »
@ Sidonia, Ja dat bedoel ik!
Geef in de titel aan waar je naar op zoek bent.
Dan is dat voor andere mensen ook wat beter op te zoeken.

Zegt iemand SIGIL iets? Ja een paar mensen die daar mee werken.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: SIGIL
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/25, 20:24:18 »
Mij zegt SIGIL niks.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: SIGIL
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/25, 20:24:44 »
Het zou wel eens een symbool kunnen zijn, want ik zie de relatie niet tussen SIGIL en de reclame zoals de oorspronkelijke  vraagstelling luidde:
Citaat
Als je tenminste weet wat een SIGIL eigenlijk is en voor staat.
Het wordt al lang gebruikt in reclames.

Wikipedia (helaas niet in het Nederlands): http://en.wikipedia.org/wiki/Sigil_%28magic%29
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: SIGIL
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/25, 20:39:22 »
Het zou wel eens een symbool kunnen zijn, want ik zie de relatie niet tussen SIGIL en de reclame zoals de oorspronkelijke  vraagstelling luidde:
Citaat
Als je tenminste weet wat een SIGIL eigenlijk is en voor staat.
Het wordt al lang gebruikt in reclames.

Wikipedia (helaas niet in het Nederlands): http://en.wikipedia.org/wiki/Sigil_%28magic%29

Ben door mijn religie wel bezig met magie (hetzij in een ander vorm dan waar een gemiddeld persoon aan denkt ;)), maar dat symbool kende ik niet. Leuk, dankjewel voor het delen! Ondanks dat het offtopic is, heb ik wel weer wat leuks geleerd :)

Nu is het even afwachten of de TS nog kan beschrijven wat hij/zij precies bedoelt met SIGIL.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/25, 21:06:59 door Vistaus »

Re: SIGIL
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/25, 21:00:19 »
Jezus, dit is geen chat-forum!
Wat hebben wij met jouw religie te maken?
En wat is een gemiddeld persoon? Ik!
Bedankt!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: SIGIL
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/25, 21:06:07 »
Jezus, dit is geen chat-forum!
Wat hebben wij met jouw religie te maken?
En wat is een gemiddeld persoon? Ik!
Bedankt!

Nounou, iets minder heftig mag ook wel. Ik lees wel eens dat iemand zo'n zelfde reactie post in een serieus topic, maar daar zie ik je ook niet zo heftig op reageren. Daarbij is het topic al offtopic want Sidonia begon over Calibre en HTML-bewerking, wat ook totaal niks met het topic te maken heeft maar ook daar zeg je niks over en ook niet over jvecht's post over een magisch symbool, wat ook geen stuk software is waar de TS om vraagt. Maarja, ik had ook niet anders verwacht dan zo'n reactie, ben toch altijd de pispaal op zowel internet als in real-life.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/25, 21:11:09 door Vistaus »

Re: SIGIL
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/25, 21:21:47 »
Mijn vraag was dus ook aan de TS , maar andermaal gaat dit en zovele topics naar iets wat niks met de vraagstelling te maken heeft.
Dus nogmaals aan de TS wat bedoel je met SIGIL en wat voor soort programma moet/mag dat dan wel zijn?

Ik hoop dat ik nu wel to the point ben?

En btw ik wil jou (en anderen) nooit van iets beschuldigen want ik vind dat je hele goede dingen doet voor de gemeenschap.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline PKing

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/26, 07:25:25 »
Google leert ons dat SIGIL een epub editor is?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline sidonia

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/26, 07:39:22 »
@Vistaus Ja, dat klopt. Calibre is niet alleen een lezer, maar een e-book bibliotheek. Sinds een aantal versies terug, kun je de e-books ook vanuit calibre bewerken.

En de ebook editor welke in calibre zit is praktisch gelijk aan Sigil.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: SIGIL
« Reactie #16 Gepost op: 2014/11/26, 08:04:43 »
Google leert ons dat SIGIL een epub editor is?

Correct! Goed nieuws dat Calibre nu ook een vrijwel gelijke editor aan boord heeft, Sidonia. Het is mooie techniek, die ePubs.

Ik ken Sigil. Dat is nu juist mijn punt. De TS zegt dat het "al lang gebruikt wordt in reclames". Heu? Dan lijkt het me dat ze het toch over wat anders heeft, maar wat dan? Even wachten op een reactie maar :D
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: SIGIL
« Reactie #17 Gepost op: 2014/11/26, 12:02:50 »
@Vistaus Ja, dat klopt. Calibre is niet alleen een lezer, maar een e-book bibliotheek. Sinds een aantal versies terug, kun je de e-books ook vanuit calibre bewerken.

En de ebook editor welke in calibre zit is praktisch gelijk aan Sigil.

Ah oké, ik wist niet dat bewerken daarmee tegenwoordig ook kon. In dat geval was je suggestie dus wel correct. Excuses.

Offline yJi

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #18 Gepost op: 2014/11/26, 13:14:58 »
Ik was dus niet voor niets voorzichtig met het te omschrijven. Heeft met kapitale teksten van doen.
Maar het kan ook heel verkeerd gebruikt worden. Dit is toch ook geen chatprogramma, lijkt mij!
Maar dit heeft te maken met teksten in een verticale box te plaatsen te printen en dan de volgende stappen te gaan doen.
Het heeft dus met het subliminale teksten van doen.
Vroeger had ik dat onder de oudere windowsversies tot en met XP, maar ja dat XP en ouder is dus helemaal uit nu.
In programma's als AbiWord en LibreOffice werkt dit niet goed.
Trouwens ook niet in Word en in WP (WP was wel mijn favoriete tekstverwerker totdat het weer door anderen overgenomen werd.)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: SIGIL
« Reactie #19 Gepost op: 2014/11/26, 13:56:02 »
Als je speciale effecten wilt realiseren met tekst is Inkscape daarvoor een erg mooi programma! Is dat misschien wat je zoekt? Daarin kan je zelfs de vorm van individuele letters bewerken.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: SIGIL
« Reactie #20 Gepost op: 2014/12/06, 11:27:26 »
Als je speciale effecten wilt realiseren met tekst is Inkscape daarvoor een erg mooi programma! Is dat misschien wat je zoekt? Daarin kan je zelfs de vorm van individuele letters bewerken.

Ja, dat is wat ik zocht, bedankt @jvecht!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: SIGIL
« Reactie #21 Gepost op: 2014/12/06, 11:40:07 »
Super!

Succes, yJi.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021