Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi oftewel WLAN  (gelezen 1353 keer)

Offline yJi

  • Lid
Wifi oftewel WLAN
« Gepost op: 2014/08/27, 09:27:33 »
Gebruiken jullie dat misschien ook; Wifi oftewel WLAN?
Weet je dan ook dat dit de mensen vreselijk kan schaden!

Lees anders dit maar eens over de Schumann resonatie, hoe ook die daarmee al verstoord wordt.
De Schumann resonatie is de frequentie waarmee wij normaliter contact maken met de aarde en het heelal.
Eigenlijk zijn dit dus de Yin (vrouwelijk) en Yang (mannelijk) frequentie.
Dat die zo belangrijk voor ons is, zodanig dat alle huidige astronauten een apparaat aan boord hebben waarmee
deze Schumann resonatie ook opgewekt wordt voor hun welzijn

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5&s=M31&ss=P2088&l=NL

Verder is er ook een uitvoerig artikel over Wifi op dezelfde site
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/27, 10:20:49 »
Afdeling alu hoedjes
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/27, 11:43:27 »
Afdeling alu hoedjes

Even de grote lijnen gelezen van het artikel en op basis daarvan ben ik het vooralsnog met je eens, DeBaas.

Als iemand de moeite wil nemen (een samenvatting van) het artikel in vereenvoudigde versie (momenteel vind ik hem té technisch om 100% te kunnen begrijpen) dan verander ik misschien (maar misschien ook niet) nog van mening.

Offline yJi

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/27, 12:09:00 »
Afdeling alu hoedjes

Nu misschien dan zelfs wel alu-kamer(s)... ;)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/27, 12:28:22 »
7.85Hz als resonantie voor de aarde, verwarren met Wifi en GSM, dat richting GHz gaat?
Voor mijn werk heb ik ruim 30 jaar lang met zenders gewerkt, die open en bloot voor mij op tafel lagen en vaak gedurende een lange tijd op vol vermogen stonden (nooit meer dan 40 Watt).
Meerdere malen heb ik door de hoeveelheid energie mijn vingers gebrand.
Zou deze theorie kloppen, dan zou ik al lang niet meer leven.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Anco

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/27, 13:34:46 »
In dit stuk word met niks gerept over wifi. En de frequenties zijn nogal anders.
Ben wel van mening dat wij nog weinig weten over de lange termijn effecten van straling (maar dan niet alleen wifi).

PS; 1 artikel over WIFI straling waarin ze linken is gewoon slecht:  http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22112647.
Hun onderzoek wil kijken naar effect van wifi straling. Maar de controle groep heeft geen laptop (van de site: whereas the second aliquot (unexposed) was used as control, incubated under identical conditions without being exposed to the laptop) . Dus de omstandigheden zijn (naast wifi) anders (hoewel ze beweren van niet).
En het is al eerder bewezen dat je sperma kwaliteit achteruit gaat als je een laptop op schoot hebt. Omdat het dan te warm wordt voor het zaad.

Helaas is niet hele onderzoek te vinden met complete beschrijving van de methode. Maar zulk soort dingen halen wel gelijk de geloofwaardigheid van een site naar beneden.
Linux user #485563

Offline yJi

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/27, 14:49:02 »
Weet niet of het zo gesteld wordt door @Ron en ook niet of het zo is als @Anco schetst.
Wat voor mij wel van belang is, iets dat ik zelf mocht ondervinden toen ik in een flat woonde pal onder de gsm en utsm antenna, dat ik zomaar in de tijd van anderhalf jaar, wel 17 kg. afviel.
Dat terwijl ik wel normaal at goed zoals ik altijd al deed, en natuurlijk zoveel mogelijk biologisch.
Er was geen fysieke ziekte de oorzaak daarvan.
Nadat ik verhuisde van de flat naar een benedenwoning kwam ik als vanzelf weer aan en nu heb ik mijn gewicht al weer de hele tijd stabiel. Dus zeg nu niet dat deze straling geen invloed op jou en mij zult hebben.
Astronauten merken aan hun lichaam dat zij niet meer kunnen reageren op de Schumann frequentie...hoezo zouden wij dan geen last hebben van andere stralingen zeker als van gsm, umts en meer gigaherz stralingen.
Bij dieren, ook bij ratten dus is dat al wel ook aangetoond.
Een ex-collega van mij die incaseerder was en ooit een mobilofoon in zijn auto had, kreeg in de jaren 90 mobile gsm's van Nokia. Na een maand dit gebruikt te hebben kreeg hij ineens oorklachten. Dat bleek voor hem van zijn nieuwe Nokia te komen.

Daar is wel wat aan gedaan toen. Voorkomen is toch altijd beter dan het ooit te gaan genezen!

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5&s=M31&l=NL
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/27, 15:12:52 »
Weet niet of het zo gesteld wordt door @Ron en ook niet of het zo is als @Anco schetst.
Wat voor mij wel van belang is, iets dat ik zelf mocht ondervinden toen ik in een flat woonde pal onder de gsm en utsm antenna, dat ik zomaar in de tijd van anderhalf jaar, wel 17 kg. afviel.
Dat terwijl ik wel normaal at goed zoals ik altijd al deed, en natuurlijk zoveel mogelijk biologisch.
Er was geen fysieke ziekte de oorzaak daarvan.
Nadat ik verhuisde van de flat naar een benedenwoning kwam ik als vanzelf weer aan en nu heb ik mijn gewicht al weer de hele tijd stabiel. Dus zeg nu niet dat deze straling geen invloed op jou en mij zult hebben.
Astronauten merken aan hun lichaam dat zij niet meer kunnen reageren op de Schumann frequentie...hoezo zouden wij dan geen last hebben van andere stralingen zeker als van gsm, umts en meer gigaherz stralingen.
Bij dieren, ook bij ratten dus is dat al wel ook aangetoond.
Een ex-collega van mij die incaseerder was en ooit een mobilofoon in zijn auto had, kreeg in de jaren 90 mobile gsm's van Nokia. Na een maand dit gebruikt te hebben kreeg hij ineens oorklachten. Dat bleek voor hem van zijn nieuwe Nokia te komen.

Daar is wel wat aan gedaan toen. Voorkomen is toch altijd beter dan het ooit te gaan genezen!

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5&s=M31&l=NL

Ik ben het volkomen met je eens, het is net zo sluipwekkend als al het fijnstof en alle andere chemische troep.
Het is dan ook niet vreemd dat er allerlei zogenaamde nieuwe ziektes de kop op steken, terwijl dat bij de Hoge heren allang bekend is, maar geld is macht.

Offline MKe

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/27, 15:30:42 »
Probleem met dit soort discussies (ik heb er al vele gevoerd) is dat over het algemeen de wetenschappelijke waarde nul is. Onderzoekers uit beide kampen hebben allemaal een agenda en heb over het algemeen met een gekleurde bril (misschien niet altijd bewust) conclusies geschreven en veel dingen zijn gewoon niet hard zijn. M.a.w. van wat ik gezien heb is er geen hard bewijs van de schadelijke gevolgen van de straling, dat gezegd hebbende is er ook geen bewijs dat het niet schadelijk is.

Offline Anco

  • Lid
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/28, 03:02:25 »
Ben inderdaad met @yJi eens dat voorkomen beter is dan genezen. Maar om gelijk naar Wifi te wijzen is mij te voorbarig, hoewel ik onderzoek erna wel zeer goed vind. Aangezien we in korte tijd van bijna geen straling naar heel veel dingen draadloos zijn gegaan. Maar om zulke technieken gelijk de hand te wijzen is ook niet handig. Veel vooruitgang komt er ook door. Als je niks nieuws probeert kom je ook niet verder.

Daarnaast over de woning: Ja het kan zijn dat door straling komt. Maar zolang je niet test onder zelfde omstandigheden is lastig te zeggen. Er is een tijd geweest dat huizen ongeveer zo dicht geisoleerd werden dat nauwelijks genoeg luchtverversing was. Ook ken ik mensen die ziek werden van vervuiling in de lucht. En die verhuist zijn naar de kust voor schonere lucht waar ze erg van zijn opgeknapt.
Dat jij ervan bent opgeknapt door te verhuizen ben ik blij om. Enige wat probeer te zeggen is dat het vaak (helaas) moeilijk is om de dader aan te wijzen.

En wat MKe zegt: Vaak is het geen hard bewijs en zijn het vermoedens. Daarnaast is het ook lastig te testen. Kijk maar naar de geneeskunde. Mensen zijn anders. Wat voor ene schadelijk is kan de ander totaal geen last van hebben. Alleen daarom al is het lastig om sluitend bewijs te krijgen. Maar ik ben benieuwd hoe we er over 20 jaar over denken. Eerst werd röntgen straling ook vrolijk gebruikt omdat de schadelijke effecten niet bekend waren.
Linux user #485563

Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/30, 13:02:04 »
Dit zijn idd eindeloze discussies......

Bewezen is dat elektromagnetische stralingen die worden gemaakt door zenders en verspreid worden door antenne's slecht zijn voor menselijke cellen.
Dit heeft nix te maken met ying & yang of met de Schumann resonatie.

Als test moet je eens je hand in de magnetron stoppen en na 5 minuten kijken hoe de stoom onder je nagels vandaan komt.
Je kan ook eens voor de neus van een vliegtuig gaan staan en vragen of ze de radar aan willen zetten.
Of gewoon onder een hoogspannings mast gaan wonen, effect duurt iets langer maar is er wel.
Tot slot met snel effect een radio zendmast inklimmen en proberen je brood op te eten naast een antenne......

Gewoonlijk worden die uitgezet bij onderhoud omdat de monteurs het niet overleven.

Maagoe, je had het over wifi ?

Download eens een wifi analyzer app en ga eens rondlopen met je telefoon ?
Er is geen ontkomen meer aan.

Ik hoop trouwens niet dat je een mobi hebt want die straling is iets slechter voor je dan Wifi.

Ennu ik wou dat ik afviel van wifi?
Ik ben er juist zwaarder van geworden  :o
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/02, 19:46:56 »
zo is ook aangetoond dat de temperatuur in je hersenen met 0.1 graden stijgen als je aan het bellen bent met een dect-telefoon of mobiele telefoon...
echter er is nooit bewijs gevonden dat die 0.1 graden ook daadwerkelijk schadelijk is voor je hersenen... (en daar zijn echt al een behoorlijk aantal onderzoeken naar gedaan)

conclusie: t spul is gewoon veilig, er zijn Europese richtlijnen omtrent straling en die zijn behoorlijk streng (in china mag een wifi-router 3x zo veel straling produceren, geeft wel beter bereik  =D =D )

aspertaam is ook zo'n verhaal, daar zijn al 100 onderzoeken naar gedaan en de meeste komt gewoon uit dat t veilig is (ik neem t niet omdat ik de nasmaak niet lekker vind)

Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/02, 20:34:54 »
@niekn: Aspartaam is op zeer, zeer lange termijn schadelijk. Maar dan praten we over jarenlang, dagelijkse aspartaam-inname.

Beter bereik van WiFi krijg je heus niet alleen door meer straling. Heeft ook te maken met het gebruikte kanaal. Net zoals bij telefonie dat bepaalde kanalen in de MHz beter bereik in gebouwen geven dan anderen.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/02, 21:20:20 »
@niekn: Aspartaam is op zeer, zeer lange termijn schadelijk. Maar dan praten we over jarenlang, dagelijkse aspartaam-inname.

Zout en kaneel zijn ook schadelijk als je in één keer een hele lepel inneemt. Water is ook dodelijk als je op één dag 20 liter drinkt.
Eigenlijk is alles dodelijk als je er maar lang genoeg veel van inneemt =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #14 Gepost op: 2014/09/02, 21:33:18 »
Een hoop gekkigheid in dat artikel.   :laugh:

Ach ja. Toch kan het geen kwaad om de electromagnetische straling in huis wat te beperken. In redelijkheid. Zonder dat je er praktische hinder van ondervindt. Dat kan zo:
https://sites.google.com/site/computertip/stralingbeperken


Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #15 Gepost op: 2014/09/03, 13:58:08 »
Het zo mooi zijn als de providers, zoals Ziggo, al die open WiFi Hotspots eens zouden uitzetten. Zou een hoop straling schelen. Als je bij mij in de buurt eens kijkt  hoeveel er beschikbaar zijn. Ook zouden de routers dan op een lager vermogen uit kunnen zetten, omdat er minder storing is van al die Hotspots.

Misschien een taak voor de overheid dit te regelen.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #16 Gepost op: 2014/09/03, 20:21:21 »
Het zo mooi zijn als de providers, zoals Ziggo, al die open WiFi Hotspots eens zouden uitzetten. Zou een hoop straling schelen. Als je bij mij in de buurt eens kijkt  hoeveel er beschikbaar zijn. Ook zouden de routers dan op een lager vermogen uit kunnen zetten, omdat er minder storing is van al die Hotspots.

Misschien een taak voor de overheid dit te regelen.

En de open hotspots in restaurants, fastfood-ketens, supermarkten, bakkers, e.d.

Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #17 Gepost op: 2014/09/09, 22:55:47 »
Acha ja, leuk allemaal. Maar vroeg of laat gaan we toch allemaal een keertje dood.
Ik heb natuurlijk de 40 nog wel te worden, maar als me dat niet lukt door de wifi or whatever. Ach ik heb plezier in mijn leven gehad haha.

Ik denk dat we eerder door een wereld oorlog 3 worden gedood (en die kans acht ik al klein) dan dat we dood gaan een wifi signaal.
Daarbij, mijn opa rookte sigaren bij het leven, is 87 geworden.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Wifi oftewel WLAN
« Reactie #18 Gepost op: 2014/09/12, 08:23:29 »
Daarbij, mijn opa rookte sigaren bij het leven, is 87 geworden.

als hij niet rookte had hij waarschijnlijk de 100 kunnen halen, maar ik begrijp wat je bedoelt  =D