Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!  (gelezen 13671 keer)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Er zijn weer verkiezingen voor de gemeenschapsraad van Ubuntu NL, dit keer om Ron te vervangen, voor één positie dus. Bent u stemgerechtigd [1] en lijkt u het wel wat om lid te zijn van de gemeenschapsraad? Stel u dan kandidaat!

Wat is de gemeenschapsraad?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad

Tot wanneer kan ik me kandidaat stellen?
U kunt zich kandidaat stellen tot op 27 oktober 18 november om 20:00 uur Nederlandse tijd. (Nieuwe datum is voor de 2e periode.)

Hoe stel ik me kandidaat?
Door uw kandidatuur te plaatsen op deze wikipagina: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad/VerkiezingenOktober2014Kandidaten
Indien u hier hulp bij nodig hebt, kunt u terecht op de mailing list van de huidige gemeenschapsraad. Stuur simpelweg een mailtje aan gemeenschapsraad <at> lists <dot> ubuntu-nl <dot> org (mailtjes komen in een openbaar archief terecht).

Vragen? Stel ze in dit topic of stuur een mailtje naar het bovenstaande mailadres.

[1]: Stemrecht aanvragen gaat vrij makkelijk als u dat nog niet heeft: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86013.0 . De periode van stemrecht aanvragen voor deze verkiezingen is echter afgelopen, dus nu aangevraagd stemrecht telt vanaf de volgende verkiezingen (volgend jaar).
« Laatst bewerkt op: 2014/11/11, 12:29:49 door commandoline »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/04, 14:18:15 »
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad/VerkiezingenOktober2014Kandidaten
Jammer. Ik vind het vervelend om dit te zeggen, maar het zijn nu eenmaal openbare verkiezingen. En bij verkiezingen moet je kunnen zeggen wat je van de kandidaten vindt....

Moderator edit: Je kunt iemand prijzen voor wat hij/zij kan, maar iemand kleineren hoort hier niet bij.
Er is tenslotte ook een forum regel, dat we niet op de persoon spelen.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/04, 16:21:50 door Ron »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/04, 16:20:42 »
Even los van de twee onderstaande berichten: op de sluitingsdatum (27 oktober om 20:00 uur) was de pagina leeg. Ik ben blij dat er alsnog een kandidaatstelling binnengekomen is, maar ik weet zo niet direct wat we daarmee doen. Als we de verkiezingen doorzetten, denk ik dat er i.i.g. nog een tweede kandidaatstellingsronde moet komen. Details moet ik opzoeken in het organisatiedocument, en ik wil dit ook niet langs Gijs doen, dus meer info hierover na de eerstvolgende raadsvergadering. Dit omdat het een unieke situatie is, die niet eerder is voorgekomen naar mijn weten.

@Pjotr: Femke98 is stemgerechtigd en mag zich dus kandidaat stellen als de verkiezingen doorgaan. Geschiktheid wordt in principe bepaald tijdens de periode dat stemgerechtigdheid geregeld  wordt. Dat gezegd hebbende, iedereen is vrij om een mening te geven binnen de forumrichtlijnen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/04, 16:25:41 »
Even een algemene vraag: Hoeveel tijd ben je gemiddeld hieraan kwijt? Dwz, naast de maandelijkse vergadering, wat wordt er nog meer van je verwacht in de praktijk?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/04, 16:30:35 »
Even los van de twee onderstaande berichten: op de sluitingsdatum (27 oktober om 20:00 uur) was de pagina leeg. Ik ben blij dat er alsnog een kandidaatstelling binnengekomen is, maar ik weet zo niet direct wat we daarmee doen. Als we de verkiezingen doorzetten, denk ik dat er i.i.g. nog een tweede kandidaatstellingsronde moet komen. Details moet ik opzoeken in het organisatiedocument, en ik wil dit ook niet langs Gijs doen, dus meer info hierover na de eerstvolgende raadsvergadering. Dit omdat het een unieke situatie is, die niet eerder is voorgekomen naar mijn weten.

@Pjotr: Femke98 is stemgerechtigd en mag zich dus kandidaat stellen als de verkiezingen doorgaan. Geschiktheid wordt in principe bepaald tijdens de periode dat stemgerechtigdheid geregeld  wordt. Dat gezegd hebbende, iedereen is vrij om een mening te geven binnen de forumrichtlijnen.

Is, zoals de stand van zaken nu is, de organisatiestructuur in gevaar? Als dat zo is, wil ik toch graag een oproep doen aan alle leden om dat goed onder ogen te zien.
De opbouw van onze organisatie met stichting is een heel lange weg geweest, en dient een belangrijk doel. Het zit solide in elkaar. Iedere kandidaatstelling is dus welkom.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/04, 16:31:55 »
Even een algemene vraag: Hoeveel tijd ben je gemiddeld hieraan kwijt? Dwz, naast de maandelijkse vergadering, wat wordt er nog meer van je verwacht in de praktijk?

heel weinig tijd. De sfeer is gemoedelijk. Het is meer het onderhoud van de organisatiestructuur. En die staat als een huis.

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/04, 20:00:18 »
Ik vind het jammer dat er niet veel aandacht besteed is aan deze verkiezingen. Een topic over stemgerechtigdheid en daarna 1 topic dat je je kandidaat kan stellen is naar mijn mening te weinig.

En verspreiding op de Ubuntu-NL Sociale Media...

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/05, 11:13:08 »
Ik heb wel geprobeerd om het linkje wat verder te verspreiden (gevraagd of het onder 'nieuws' geplaatst kon worden op het forum via irc, + in het hoofdirc-kanaal gepost), maar ik ben er daarna niet meer achterna gegaan toen daar weinig mee gebeurde. Communicatie had idd beter gekund dus.

Is, zoals de stand van zaken nu is, de organisatiestructuur in gevaar? Als dat zo is, wil ik toch graag een oproep doen aan alle leden om dat goed onder ogen te zien.
De opbouw van onze organisatie met stichting is een heel lange weg geweest, en dient een belangrijk doel. Het zit solide in elkaar. Iedere kandidaatstelling is dus welkom.
Als er niet genoeg mensen zijn die zich kandidaat stellen, zou de organisatie i.d.d. in gevaar komen. Maar aangezien er zo te zien wel een wil is, ondanks dat de pagina leeg was bij de deadline, moet de weg ook nog wel te regelen zijn. Er is alleen niets over afgesproken eerder voor zover ik kan nagaan dus vandaar dat ik het eerst even wil bespreken met Gijs, ik kan niet alleen hier beslissingen over maken. Ik hoop persoonlijk wel dat we alsnog een tweede kandidaatstellingsronde kunnen starten, nu er wat meer aandacht voor de verkiezingen is.

@Timo: Het is i.d.d. hoodzakelijk de vergadering. Daarnaast vaak nog wel een mailtje om achter het één of ander aan te gaan ofzo, de actiepunten kortom. Maar het is niet enorm veel werk.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/05, 11:18:51 »
Voor de goede orde:
Deze opa is nog niet weg, het is alleen bijna onmogelijk om met mij een afspraak te maken, omdat het motortje soms niet zo goed tikt als het zou moeten, en dat kan per uur of minuut verschillen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/05, 14:09:11 »
Het zal aan mij liggen, maar er is 1 open plek en er is 1 kandidaat, probleem lijkt me aardig opgelost.
Discussies of de kandidaat wel of niet geschikt is horen niet hier gevoerd te worden lijkt mij.
Met mijn ampele ervaring op het Linux terrein was kandidaatstelling van mijn kant geen optie, alhoewel ik er wel over nagedacht heb, maar mocht het echt een probleem worden, kan ik er best nog een keertje over denken :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/05, 14:16:15 »
Met mijn ampele ervaring op het Linux terrein was kandidaatstelling van mijn kant geen optie
Bestuurlijke ervaring en motivatie zijn belangrijk, kennis van Linux is niet (erg) belangrijk :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/05, 16:47:08 »
Ik heb mij ook kandidaat gesteld. Het zou ontzettend jammer zijn als de raad niet verder kan door te weinig mensen...

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/05, 20:18:09 »
Das mooi dat we nu al 2 kandidaten hebben! :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/06, 15:08:57 »
Mooi!  :)

Wanneer kunnen we eigenlijk gaan stemmen?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/11, 12:35:16 »
Ok, gisteren is de gemeenschapsraadsvergadering geweest. Het plan is nu:

  • De kandidaatstellingsperiode is verlengd tot 18 november 20:00, om iedereen nog een eerlijke kans te geven zich alsnog kandidaat te stellen.
  • De week daarop (+-) kan er gestemd worden (daarover zal nog een apart topic geopend worden etc.).

Verder ben ik blij dat er nu al tenminste 2 kandidaten zijn. :)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/16, 14:03:08 »
Is er verder nog wat besproken?  ;)
Zeker. De re-verification van Ubuntu NL (de bal ligt nu bij de internationale LoCo Council), algemene staat van zaken, Oerheks maakte bekend dat hij voor Ubuntu membership wil gaan, en beantwoording van brieven.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/16, 18:38:24 door commandoline »


Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #17 Gepost op: 2014/11/21, 11:54:12 »
Vanuit mijn kant is het je vergeven, femke98 ;) Hoe dan ook: wie er ook moge winnen, ik weet zeker dat het een aanwinst gaat zijn :)

Maar w.b.t. de stemming: mijn stem heb je in ieder geval, @femke98 ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/11/21, 13:18:38 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #18 Gepost op: 2014/11/21, 12:29:57 »
De uitslag wordt (ik kijk in mijn glazen bol) Timo en ondanks dat ik dus in mijn mail aangaf dit naar mijn mening niet goed voor de raad is, zal ik dit uiteraard wel aanvaarden.
Simpel, want dat hoort zo.
Dat was op zijn zachtst gezegd onbehoorlijk. Je bent zelf kandidaat, en het is onfatsoenlijk om zo te proberen je *enige* concurrent uit te schakelen.

Je hebt in dat mailbericht nota bene zelfs gesuggereerd, om de verkiezing ongeldig te verklaren als Timo wint. Dat werpt wel een zeer vreemd licht op je mededeling hier, dat je het "uiteraard wel zal aanvaarden" als Timo wint....

Ondertussen hoop ik, dat Timo er nog een beetje zin in heeft. Heel vervelend allemaal, vooral voor hem persoonlijk. Maar ook zou het jammer zijn voor Ubuntu-NL, als hij zich zou terugtrekken: het is een goeie positief ingestelde kerel met veel capaciteiten, waar ik alle vertrouwen in heb.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/21, 12:40:17 door Pjotr »

Offline PKing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #19 Gepost op: 2014/11/21, 13:45:08 »
Een volgende keer moet ik me maar kandidaat stellen, niemand kent me echt goed, dat maakt het zo te zien een stuk eenvoudiger en vriendelijker :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #20 Gepost op: 2014/11/21, 13:50:28 »
Een volgende keer moet ik me maar kandidaat stellen, niemand kent me echt goed, dat maakt het zo te zien een stuk eenvoudiger en vriendelijker :-*

Of het stoot mensen af juist omdat ze je niet kennen ;) Mensen stemmen ook op Rutte als lijsttrekker omdat ze hem kennen, en niet op nummer 14 op de lijst, ene Jan uit een boerendorpje die net zulke goede intenties heeft ;)

Offline PKing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #21 Gepost op: 2014/11/21, 13:53:13 »
Lol maar hier zou ik nummer 3 geweest zijn:)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #22 Gepost op: 2014/11/21, 13:58:27 »
Lol maar hier zou ik nummer 3 geweest zijn:)

Dat wel, maar je blijft dan toch nummer 3 zonder 'gezicht' dus het kan nog steeds afstotend werken ;) :P Zie het meer als met die Linux-discussie die we momenteel voeren: "wat de boer niet kent, ..." ;)

Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #23 Gepost op: 2014/11/21, 13:59:45 »
Dat iemand MOD ( Moderator) is, mag niet meespelen, nog iemands leeftijd.
Omdat niemand zich verkiesbaar stelt is een slechte reden om jezelf naar voren te schuiven, zeker met een sneer naar een andere kandidaat.

Offline PKing

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: Stel u kandidaat!
« Reactie #24 Gepost op: 2014/11/21, 15:14:21 »
Ik ken geen van beide kandidaten en een sneer heb je van mij nog niet gezien hier, anders was ik nu wel geband.
Hetgene wat ik langs zag komen klonk gewoon niet erg vriendelijk vond ik thats all folks :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04