Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!  (gelezen 3604 keer)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Omdat Ron helaas zijn termijn als gemeenschapsraadslid niet kan afmaken, zijn er binnenkort weer verkiezingen voor de gemeenschapsraad van Ubuntu NL. Het gaat om één verkiesbare plek. Om u kandidaat te kunnen stellen en te stemmen, hebt u stemrecht nodig. Bent u actief in de Ubuntu NL-gemeenschap maar hebt u dat nog niet? Vraag dan snel stemrecht aan!

Wat is de gemeenschapsraad?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad

Tot wanneer kan ik stemrecht aanvragen?
Stemrecht aanvragen moet voor de volgende vergadering van de (huidige) gemeenschapsraad, die op 11 oktober om 20:00 uur Nederlandse tijd is.

Hoe vraag ik stemrecht aan?
Door een mailtje te sturen aan de (huidige) gemeenschapsraad (gemeenschapsraad <at> lists <dot> ubuntu-nl <dot> org, mailtjes komen in een openbaar archief terecht). Voeg een beschrijving toe van hoe u heeft bijgedragen (hoeft niet lang te zijn). Een korte beschrijving kan ook bijv. een link naar een forumprofiel zijn waarmee u hulp heeft geboden, om een voorbeeld te geven. Daarnaast hebben we een link naar een Launchpadprofiel nodig. Als u dat nog niet heeft, kunt u dat gratis aanmaken door hier te klikken en de stappen te volgen.

Ik heb al stemrecht, moet ik nu ook een mailtje sturen?
Nee. Als u al lid bent van het Launchpad-team van stemgerechtigden, hoeft u niets te doen.

Wanneer kan ik me kandidaat stellen en/of stemmen?
Kandidaat stellen kan zodra de stemgerechtigden 'vast' staan, stemmen kan dan twee weken later.

Vragen? Stel ze in dit topic of stuur een mailtje naar het bovenstaande mailadres.

EDIT: info toegevoegd over kandidaat stellen + stemmen.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/12, 19:12:11 door commandoline »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/12, 19:10:23 »
Citaat
Om u kandidaat te kunnen stellen en te stemmen, hebt u stemrecht nodig. Bent u actief in de Ubuntu NL-gemeenschap maar hebt u dat nog niet? Vraag dan snel stemrecht aan!

Ik zie alleen maar hoe stemrecht te verkrijgen maar niet hoe je je zelf kandidaat kan stellen.
Misschien dit ook even vertellen?
Goede vraag. Kandidaat stellen begint pas na de volgende vergadering, dus nadat de stemgerechtigden bekend zijn. Stemmen begint twee weken later.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/12, 21:33:23 »
Excuses voor de overlast ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/13, 09:01:45 »
@Ron: Geen probleem, je kon hier helemaal niets aan doen. Nogmaals bedankt voor het werk dat je de afgelopen tijd gedaan hebt. :)

Offline MKe

  • Lid
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/17, 22:09:38 »
Wanneer komje eigenlijk in aanmerking voor stemrecht?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/18, 10:04:56 »
@MKe: De oorspronkelijke definitie in het organisatievoorstel is als volgt, bij mijn weten is die niet veranderd in de tussentijd:

Stemrecht wordt gegeven aan personen die een constructieve bijdrage hebben geleverd aan Ubuntu Nederland voor een langere periode. De voorwaarden voor het verkrijgen van stemrecht zijn dat:

  • de kandidaat heeft constructief bijgedragen aan de gemeenschap rondom Ubuntu Nederland;
  • de kandidaat heeft laten zien over een langere periode bij te kunnen dragen naar gelang zijn of haar draagkracht;
  • de kandidaat heeft laten zien in gedrag de gedachte achter de Code of Conduct uit te dragen, al dan niet bewust.

Een Launchpad-account is vereist voor technische redenen.

Bron: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Stemrecht

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Verkiezingen gemeenschapsraad oktober 2014: vraag stemrecht aan!
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/04, 16:09:29 »
Veel van de wiki is inderdaad verouderd, ik heb de afgelopen twee verkiezingen 'geregeld' en probeer simpelweg naar de punten te linken die wel kloppen.

Verdere info zal ik z.s.m. posten in http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86391.0 .