Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rikomagic MK802II opnemen in netwerk  (gelezen 2161 keer)

Rikomagic MK802II opnemen in netwerk
« Gepost op: 2014/09/16, 10:04:21 »
Ik heb recent een Rikomagic MK802II gekocht, een soort USB-stick om mijn TV 'smart' te maken: via een HDMI-poort wordt het aangesloten op de TV en vervolgens start Android op waarmee contact gemaakt wordt met het internet via onze router. Waar ik me nu over verbaas is dat ik hem niet zie in Nautilus, zou toch moeten denk ik. Voor mij is dit zeer wenselijk om data heen en weer te kunnen sturen zoals muziek en films die op mijn PC staat.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Rikomagic MK802II opnemen in netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/16, 22:53:58 »
Waar ik me nu over verbaas is dat ik hem niet zie in Nautilus, zou toch moeten denk ik.
Verbaast? Een Android telefoon zie je standaard toch ook niet in Nautilus (Het netwerk doorbladeren). Je ziet mogelijk servers (computers met een netwerkservice).
Voor mij is dit zeer wenselijk om data heen en weer te kunnen sturen zoals muziek en films die op mijn PC staat.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
Kan je andersom vanaf het android apparaat bestanden op je PC openen? Misschien moet je daarvoor “Mappen delen” (samba) installeren (Rechtermuisknop op een map → Eigenschappen → tabblad Lokale netwerkschijf → Deze map delen → enz.). Zo gebruik ik mijn xbmc's (OpenElec op Raspberry Pi's).
« Laatst bewerkt op: 2014/09/16, 22:55:53 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie