Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap  (gelezen 30139 keer)

Elke 10e van de maand is er een Gemeenschapsraad vergadering via het IRC kanaal  #ubuntu-nl-meeting
Deze bestaat uit twee delen: Het Raadsdeel en het Publieke deel.

Raadsdeel vergadering

    Tijdens het raadsdeel van de vergadering spreken alleen gemeenschapsraadsleden. Andere leden spreken alleen indien uitgenodigd of als het 
    belangrijk is.
    Alleen raadsleden stemmen bij besluiten.

Publiek deel vergadering

    Alle gemeenschapsleden mogen spreken.
    Iedereen mag punten op het publieke deel van de agenda plaatsen.
    Ingebrachte agendapunten worden alleen besproken indien minstens één raadslid daar achter staat.
    Bij beslissingen stemmen alleen de raadsleden, behalve als andere leden daarbij worden uitgenodigd.

Weet je niet hoe je punten aan de agenda moet toevoegen, stuur dan een email naar de lijst van de gemeenschapsraad met je punten voor de agenda.

lijst adres: gemeenschapsraad@lists.ubuntu-nl.org

De laatste tijd is er weinig participatie van uit de Gemeenschap. Is hier een reden voor? Wij horen graag je mening hierover in dit topic en nog liever breng eens een punt in. :)  Onder de knop Agenda, bovenaan in het forum topic, kan je de komende vergaderingen zien.

Met vriendelijke groet,

Gijs(bert) namens de Gemeenschapsraad
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/06, 13:09:44 »
De laatste tijd is er weinig participatie van uit de Gemeenschap. Is hier een reden voor? Wij horen graag je mening hierover in dit topic en nog liever breng eens een punt in. :)
Ik ben blij met de mogelijkheid om de vergadering bij te wonen of zelf een puntje in te brengen, dat heb ik ook al eens gedaan. Alleen bij de komende vergadering, om een voorbeeld te noemen, heb ik die behoefte niet echt. Het enige agendapuntje is even de voortgangspagina checken. Dat moet even gebeuren, en het is goed dat het gebeurt, maar ik vind het niet interessant genoeg om er de complete vergadering voor te volgen. Meestal lees ik wel even de logs of er nog bijzonderheden aan de orde geweest zijn. Het is niet erg als de agenda wat leger is (zoals nu) wat mij betreft, dat kan gewoon duiden op dat het allemaal goed loopt. De meeste dingen worden immers toch door de teams afgehandeld.

Wat misschien beter kan is ervoor zorgen dat echt iedereen weet dat de mogelijkheid bestaat om de vergadering van de gemeenschapsraad bij te wonen. Dit forumtopic werkt daar natuurlijk alweer aan mee, maar niet iedereen kijkt op de mailing lists en het /ubuntu-nl -gedeelte van het forum. Vraag het IRC-team bijv. om het in het channel topic van #ubuntu-nl te vermelden, of vraag het forumteam om een nieuws-melding te plaatsen zoals momenteel gebeurt voor het serveronderhoud, om twee voorbeelden te noemen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/06, 17:40:03 »
http://www.ubuntu-nl.org/agenda
Ook te bereiken via www.ubuntu-nl.org, de hoofdpagina.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/10, 00:02:52 »
@Commandoline, ik zal bij het IRC team een verzoek indienen. 
Dat het "besloten" gedeelte niet voor iedereen interessant is, kan ik begrijpen. Bij het Openbare deel echter kan iedereen een punt inbrengen, daarmee kan ieder lid zijn "ei" kwijt over het reilen en zeilen bij Ubuntu nl en meestal direct een antwoord van de gemeenschapsraad krijgen.

Nog even een reminder: Elke 10e van de maand een Raadsvergadering op IRC in het kanaal #ubuntu-nl-meeting

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/29, 13:41:15 »
Ik heb geen inzicht in de Gemeenschapsraad, maar de Ubuntu-NL Agenda zegt dat de laatste vergadering op 11-7 jongstleden was: http://ubuntu-nl.org/agenda

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/29, 13:50:47 »
Er is nog steeds iedere 10e van de maand een vergadering op IRC.
Soms wordt het een dag verschoven, omdat er iemand op dat moment niet kan.
De vergadering van augustus is zelfs compleet vervallen, omdat er te veel op vakantie zijn.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/05, 11:42:57 »
De notulen (IRC kopie) staat op de wiki, waar weet ik even niet, ik ben niet thuis.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/06, 00:49:42 »
Normaal gesproken staan de notulen op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings ,de vergadering zelf op irc kan je eventueel terug vinden in een log van het irc programma wat je gebruikt. Helaas door tijd gebrek zijn de notulen nog niet gemaakt. Voor specifieke vragen over de vergadering kan je een mailtje sturen naar de gemeenschapsraad  gemeenschapsraad@lists.ubuntu-nl.org
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/06, 12:27:49 »
@femke98: Je hoeft ook niet te weten hoe IRC werkt want zelfs een leek kan nog IRC gebruiken dankzij onze webchat-pagina ;)
http://ubuntu-nl.org/ondersteuning/live-chat

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/06, 15:18:38 »
Tja, tijdsgebrek door de vakantie wellicht.
Er kunnen nog zoveel meer redenen zijn.


Er kunnen ook nog zoveel andere redenen zijn.
Ik lees dat het onderwerp was dat men meer mensen wilt werven omdat het team zo klein is. Maar ja, dat is het al jaren natuurlijk.
Plus, je hebt nu eenmaal vriendjespolitiek........
Bepaalde teams zijn ook te klein om een goed draaiende Ubuntu-nl ook in de toekomst te kunnen waarborgen.
En vriendjespolitiek? Dat heb ik meer gehoord op het forum. Als je een goed onderbouwd verhaal aan de gemeenschapsraad schrijft kunnen wij daar ook iets mee. Met vage verhalen of opmerkingen kunnen we niet veel.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/06, 17:16:18 »
Doe maar het postvak van de Gemeenschapsraad, ik heb meerdere postvakken, voor alle reclame troep die je gratis krijgt, de iet wat serieuze mail+reclame troep, de serieuzere mail van bedrijven en mijn privé mail.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/06, 20:19:49 »
Het hangt ervanaf of te klein nadelig is of niet. Bijv. ons Webteam is erg klein, maar Johan en ik zijn vrij actief bezig met de website en Ubuntu-NL op sociale media. Is dus geen nadeel. Het Administrator-team bijv. is een ander verhaal...

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/06, 20:31:29 »
Citaat
maar Johan en ik zijn vrij actief bezig met de website en Ubuntu-NL op sociale media. Is dus geen nadeel. Het Administrator-team bijv. is een ander verhaal...

Dat laatste is helemaal geen ander verhaal, hoor! Dat is al jaren zo en dat wil men zo houden, heb ik het idee.



Nuja, het is niet echt een ander verhaal inderdaad maar ik wilde het even netjes houden ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #13 Gepost op: 2014/08/06, 20:51:34 »
Beste Femke,

Ik begrijp dat de beslissing om niet de persoonsgegevens van honderden leden zomaar online te zetten je nog steeds dwars zit.
Maar dit is niet enkel mijn beslissing geweest: ik moet handelen binnen de kaders van de wet, algemene fatsoensnormen over hoe je omgaat met gegevens van anderen en technische mogelijkheden.

Verder is dit uitgebreid overlegd met de andere 2 administrators en zij denken er net zo over als ik. Het team uitbreiden met een 4e, 5e of nog meer admins gaat niets veranderen aan de wetten en regels in dit land.


Verder begin ik dit gedram behoorlijk zat te worden. Wat jij wil kan niet, mag niet en gaat ook niet gebeuren. Ik haal nog liever ter bescherming alle online gegevens permanent weg dan dat ik een misdrijf bega. Ga je hier verder op door dan krijg je een ban, heel simpel. Beschouw dit als je laatste waarschuwing want je gedrag verpest een hoop voor veel mensen hier.

Hierover heb ik je privé ook al geïnformeerd, maar die boodschap lijkt niet helemaal door te dringen. Daarom bij deze nogmaals de boodschap op een plek die je zeker leest en die anderen ook kunnen zien.

Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/26, 14:40:07 »
Waar kun je ook alweer punten op de agenda zetten?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/27, 11:48:30 »
In principe komt op http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-nl/ de meeting tevoorschijn, waarna je punten kunt toevoegen. Ik zie dat dat nu nog niet gedaan is, ik zal Marten even een mailtje sturen.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/27, 13:27:38 »
Ik zal de meeting idd even erop zetten daar, wat altijd werkt als alternatief is het punt naar de mailinglijst van de gemeenschapsraad sturen. Op die manier kan er via de lijst ook alvast van te voren over gesproken worden. Dat heeft als voordeel dat het punt tijdens de vergadering minder tijd neemt waardoor de vergadering niet te lang wordt en we het punt ook niet halverwege af hoeven te breken daarom.

@Timo bedankt voor de heads-up.

UPDATE: zie http://loco.ubuntu.com/meetings/ubuntu-nl/928/detail/

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #17 Gepost op: 2017/09/18, 19:21:29 »
De gemeenschapsraad heeft een lang, heeeel lang zomer reces achter de rug. De periode daarvoor werd de raad niet gevoed vanuit Ubuntu-nl. Dat is aan de ene kant gunstig, want er is een stabiele situatie blijkbaar. Toch is er bij gebrek aan een "agenda" geen voortgang, sterker nog; helemaal niets. De vorige raad kwam hetzelfde tegen.
We hebben in het begin een akkefietje afgehandeld, en tonH heeft aan de bel getrokken over de presentatie van Ubuntu-nl, en een eventuele fusie met een andere partij. Dat initiatief is doodgebloed. (Nauwelijks respons) Zie draadje hier.
Wat mij betreft blijft de raad sluimerend aanwezig. Zo kan ze ad-hoc optreden, indien nodig. Heeft de raad geen visie, zeker wel.
1 Staat positief tegenover de (deel)fusie dat is voorgesteld door tonH.
2 Wil dat ubuntu-nl officieel loco blijft, maar is wel afhankelijk van de gemeenschap zelf. Een goed forum, irc en documentatie is waarschijnlijk niet voldoende.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #18 Gepost op: 2017/09/18, 19:24:40 »
tonH heeft aan de bel getrokken over de presentatie van Ubuntu-nl, en een eventuele fusie met een andere partij. Dat initiatief is doodgebloed. (Nauwelijks respons) Zie draadje hier.
Welk draadje?


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gemeenschapraad vergaderingen, participatie van uit de Gemeenschap
« Reactie #20 Gepost op: 2017/09/18, 21:21:40 »
2 Wil dat ubuntu-nl officieel loco blijft, maar is wel afhankelijk van de gemeenschap zelf. Een goed forum, irc en documentatie is waarschijnlijk niet voldoende.
Er moet een team op Launchpad zijn, en die is er  :)
Wat mij betreft blijft Ubuntu-nl officieel loco, daar is geen actieve gemeenschapsraad voor nodig (en ook geen stichting). Wel een actief loco-contactpersoon.
Klik links bovenin op Documentatie