Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Midi bestanden afspelen via digitale piano, waar moet ik beginnen ?  (gelezen 1105 keer)

Offline Retep071

  • Lid
Ik heb al veel berichten op het forum en op internet gelezen, maar ik begrijp er nog niet zoveel van......
Ik heb een digitale piano waarop ik midi bestanden wil afspelen, ook wil ik graag mijn pianospel opslaan als een midi bestanden
De piano heeft helaas niet zo'n goed klavecimbel geluid, ik begrijp dat het mogelijk is om betere geluiden te downloaden zodat ik via de computer een beter geluid krijg.

Omdat ik een beginner ben weet ik nog niet de juiste termen.

Waar begin ik ? Ik heb al veel geprobeerd maar omdat ik werkelijk geen idee heb wat ik nu precies doe krijg ik het niet werkend.
Welke software heb ik nodig om midi bestanden te kunnen afspelen en opnemen ?
Is er een beginners website hierover ?

Ik heb een laptop met Ubuntu 12.04
Een digitale piano Korg SP-100 met midi-in en midi-out
Een swisssonic Midi-USB interface.

Ik wil het verder wel zelf uitzoeken, maar ik weet dus niet waar ik moet beginnen.

met een hartelijke groet,
Peter


Offline Retep071

  • Lid
Re: Midi bestanden afspelen via digitale piano, waar moet ik beginnen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/24, 00:03:41 »
Niemand advies ?

Ik heb ondertussen een demoversie van Pianoteq werkend gekregen (met QJackCTL). Hiermee kan ik een midi bestand afspelen met een goed piano geluid. Dit is een commercieel pakket.

Ik heb wel een soundfont van een vleugel gedownload, maar hier kan ik verder niet zoveel mee op dit moment.  Qsynth blijft voor mij nog een groot raadsel.
De eerste stap is denk ik de piano via midi aansluiten.



« Laatst bewerkt op: 2014/08/24, 00:15:43 door Retep071 »