Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn documentatie: alleen nog voor LTS-versies (zoals *buntu 14.04 en Mint 17)  (gelezen 7259 keer)

Citaat
Als je *zonder internetverbinding* installeert, dan heb je nog niet alle NL taalpakketten. Vandaar de instructie. Je kunt overigens beter geen Engelse onderdelen weghalen in Talen (ook al is Zimbabweaans Engels misschien niet direct nodig in je systeem), want dan kun je, vreemd genoeg, de NL vertaling beschadigen....
Daar heb je gelijk in.
Van dat andere (als die onzinnige Engels Zimbabwe en al die andere Engels talen) ondervind ik geen hinder. Ik heb ze dus wel weggehaald en de NL vertaling is nog steeds normaal en keurig zoals het hoort. Niets beschadigd dus.

Ik verwijder Zimbabwaans Engels e.d. altijd. Ik laat alleen Engels (USA) staan (dat is ook de hoofdtaal van mijn systeem, maar ook bij anderen met NL laat ik USA als enige staan) en ondervind geen hinder. Dit al ruim anderhalf jaar op verschillende installaties.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Merkwaardig.... Want ik heb zelf weleens in Linux Mint 16 alle Engelse varianten weggehaald behalve US en UK, en toen viel een deel van de Nederlandse vertaling ook ineens weg.

Kwam pas weer in orde toen ik Engels (inclusief alle onzinnige varianten) had teruggezet.... Sindsdien blijf ik er maar vanaf. Ik heb er ook geen hinder van, want die Engelse varianten omvatten hooguit enkele MB's schijfruimte. In totaal.  =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Mijn documentatie: alleen nog voor LTS-versies (zoals *buntu 14.04 en Mint 17)
« Reactie #52 Gepost op: 2014/10/23, 15:04:56 »
Ter herinnering, want vandaag verschijnt Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn:

Voortaan zal mijn documentatiewebstek met handleidingen en tips, alleen nog zijn gericht op LTS-versies. Zoals Ubuntu 14.04 en Linux Mint 17.

Toevoeging: de pagina's over Linux Mint 13 Xfce, wat ook een LTS-versie is, blijven gehandhaafd tot 2016. Want die blijven nog jarenlang van belang voor oude XP-computers.

Toekomstige kortlevende tussenversies, zoals Ubuntu 14.10 die in oktober 2014 zal verschijnen, zal ik hooguit nog voorzien van een direct-doen-lijstje (als ik er tijd voor heb). Maar verder niet. Pas bij de volgende LTS-versie, Ubuntu 16.04 (in april 2016 dus), zal ik mijn webstek weer van top tot teen gaan ombouwen.

De redenen daarvoor zijn drieledig:

1. LTS-versies van Ubuntu zijn sowieso de beste en de betrouwbaarste versies. Het belang van LTS-versies, wat altijd al groot was, is enige tijd geleden nog verhoogd door de komst van puntversies met kernelsprong. Er is eigenlijk geen dwingende reden meer om te kiezen voor een tussenversie, zelfs niet bij splinternieuwe apparatuur.... Daarbij komt nog, dat een tijdje terug de levensduur van tussenversies is beperkt tot negen maanden. Die zijn dus nog minder belangrijk geworden.

2. Linux Mint heeft er om die reden voor gekozen om met ingang van Mint 17, uitsluitend nog LTS-versies van Ubuntu (en de puntversies daarvan) te gebruiken als basis. Het wordt dus straks Mint 17.1, Mint 17.2, enz. Pas in 2016 komt Mint 18. Het belang van handleidingen voor gewone tussenversies, is voortaan dus beperkt tot alleen Ubuntu zelf. Dat maakt de tijd die ik zou steken in handleidingen voor tussenversies, nog minder doelmatig besteed....

3. Mijn webstek is een eenmansproject. Ik steek m'n beperkte tijd liever in handleidingen voor LTS-versies van Ubuntu en Mint. Bovendien kan ik nu nog meer tijd besteden aan verbetering en uitbreiding van m'n handleidingen voor *buntu 14.04 en Mint 17. Daar hebben meer mensen wat aan, denk ik....

Kortom: koerswijziging. Nu nog niet van belang, want de nieuwe LTS 14.04 is nog splinternieuw en Linux Mint 17 LTS verschijnt binnenkort. Maar ik kondig dit bewust vroegtijdig aan.

Dat was het. Nu ga ik weer verder met handleidingen maken voor *buntu 14.04 en Linux Mint 17; leuk werk, want het zijn prachtige LTS-versies waar ik zeer enthousiast over ben.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/10/23, 15:07:05 door Pjotr »

Offline DurQ

  • Lid
De complimentjes zijn nog niet gedaan ;) Helder geschreven, leuk geschreven, toegankelijk voor beginners maar ook een zeer nuttige referentie voor gevorderden  :) Ook ik loop als één van mijn eerste acties na een installatie het "direct na installatie" lijstje door.

Hier ook! Zeer handig waarvoor grote dank.


Ook ik gebruik na een nieuwe installatie,altijd de handige "te doen lijstjes" van Pjotr's-Site om het geheel fijn af te stellen. Altijd weer met succes! 
Gebruik alleen de Ubuntu-LTS-versies:  Vanaf 8.04;  10.04;  12.04;  en nu dus14.04  Deze laatste versie had ik nog niet zo vroeg gepland!
Ik ging altijd pas op het laatste moment over op een nieuwe versie. Raak altijd sterk gehecht aan een systeem.    =D

Omdat bij een update van 12.04 er iets misging,moest ik opnieuw installeren.

Maar aangezien Pjotr zijn site al had omgebouwd voor de 14.04 leek het mij verstandiger om die dan maar te doen.
Heb er geen spijt van. Het loopt als een zonnetje!    :)

Alle dank en waardering voor de heldere Site,en niet te vergeten de Ubuntu-gemeenschap.


Een tevreden UbuntUser.