Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lubuntu scrollbar rechts gedraagt zich anders in sommige programma's  (gelezen 319 keer)

Offline Ventje

  • Lid
ik heb lubuntu 14.04  geinstalleerd. Ik heb gemerkt dat de scrollbar rechts van een window zich niet in elk programma identiek gedraagt.
gedrag 1: bijvoorbeeld in  leafpad: Als ik onder het actieve stukje van de scrollbar klik, schuift de tekst iets minder dan 1 scherm naar beneden (zoals pagedown-toets)
gedrag 2: bijv in gnumeric, synaptic : als ik in het midden van de scrollbar klik, verschuift  het venster naar het midden van de scrollbar, als ik helemaal onderaan op de scrollbar klik, springt het venster naar helemaal onderaan. (dus voor grote documenten of lijsten, verspringt het meestal meer dan 1 scherm).

Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt (dus met standaard thema en openbox settings) en daar merk ik dit dubbele gedrag ook .
Ik heb ook een xubuntu 12.04, en daar heb ik steeds gedrag1, ook bij bv gnumeric.

Dit is natuurlijk geen onoverkomelijk probleem, maar weet er iemand hoe dit komt? En hoe ik dit eventueel zou kunnen wijzigen naar steeds gedrag1 ?

alvast bedankt.