Ok, maar dan moet er wel bijstaan dat het een amerikaans bedrijf is en de goederen van daaruit worden verzonden.
Maar dat staat er toch ook in de beschrijving op die pagina? Er staat "is gevestigd in de VS" en "
levert aan Nederland".
Tuurlijk, er staat er met grote letters op dat er nog Btw en invoertaksen moet betaald worden.
Ik heb al zo vaak dingen besteld in Amerika (vaak bij Amazon USA) en ik heb nog nooit "douane-verassingen" gehad, maar misschien heb ik totnutoe gewoon geluk gehad.
Telecomproducenten als Nokia en Jolla rekenen ook kosten voor het oplossen van hardwareproblemen onder garantie. Trouwens, als je een hardwareprobleem hebt, stuur je het niet naar System76 USA maar 9/10 keer naar System76 UK want ze hebben in de UK ook een vestiging van waaruit ze reparaties doen. En de verzendkosten zijn meestal niet op jou kosten, je krijgt gewoon een sticker van ze voor UPS die je afdrukt en op de doos plakt en dan komt UPS het bij je ophalen nadat je een afspraak hebt gemaakt. Zo doen veel bedrijven dat, ook Nokia en ook sommige Nederlandse bedrijven doen dat zo.
Vaak krijg je dit soort informatie pas te horen nadat je een reparatieverzoek indient. Ook bij veel Europese bedrijven is dat het geval (heb ervaring!).
Misschien moet je je eerst even verdiepen en/of vragen hoe het zit met garantie en terugsturen i.p.v. letterlijk naar wat woordjes op de website te kijken en dan een vernietigend oordeel in een topic te vellen zonder dat je weet hoe het in de praktijk in de steel zit...
Het lijkt me dat iemand van hier dit erop gezet heeft.
Het is een PARTNER van Ubuntu-NL. Daarom staat het ook onder de afdeling PARTNERS. Ik snap niet dat palm dat niet doorheeft?
Als ING een partner in Israël heeft, dan zetten ze die partner ook gewoon op hun website zonder al te veel woorden. Niks mis mee.