Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: logo collage met meerdere weblinks  (gelezen 719 keer)

Offline DurQ

  • Lid
logo collage met meerdere weblinks
« Gepost op: 2014/10/31, 17:28:28 »
Ik ben voor het werk bezig om wat invulling te geven aan een nieuwe website. Dit gebeurd in Drupal CMS.

Nou wil ik een basic page maken met daarop een overzicht van logo's van merken/producten. Elk logo moet een link krijgen naar een corresponderende website.

Nou is de tekst-editor in Drupal toch redelijk basic, dus daar kom ik niet echt verder mee. Het leek mij zelf een idee om een collage aan logo;s te maken in bijvoorbeeld scribus. Dit lukt mij aardig. En een hyperlink toevoegen aan afbeeldingen lukt ook wel. Maar wat niet lukt is om deze collage op te slaan in een bestand (afbeelding) die ik zo kan uploaden naar mijn CMS waarbij ook de weblinks werken.

Misschien doe ik alles nu wel te ingewikkeld hoor. Ik ben dan ook redelijk een leek op dit gebied.

Hopelijk heeft iemand tips hoe ik te werk zou kunnen gaan (zonder dat het al te ingewikkeld wordt).

Offline Anco

  • Lid
Re: logo collage met meerdere weblinks
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/31, 18:03:50 »
In een afbeelding zelf kun je niet links stoppen. Je kan eens kijken bij gimp -> filters -> afbeeldingenkaart, dan kan je de stukjes in afbeelding selecteren en instellen welke link moeten worden en krijg je de html code.

Of voor elk logo/product een los plaatje gebruiken en deze in link zetten. 
Linux user #485563

Offline EZ-man

  • Lid
Re: logo collage met meerdere weblinks
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/31, 19:23:08 »
Hi DurQ,

Ben je bekend met de algemene werkwijze van een CMS (zoals Drupal) ?  Het stramien van de pagina's en de afzonderlijke elementen daarop zijn strikt vormgegeven door de ontwerper en geven jou als front-end gebruiker minder vrijheid in vergelijking tot een "ouderwetse" html website.

Ik neem aan dat je een pagina maakt als front-end gebruiker van de website. En wat je waarschijnlijk wil is een overzicht pagina die wordt doorgelinkd naar de afz. logo's. Dus met als stramien:
  plaatje_1+ tekst_1
  plaatje_2+ tekst_2
  plaatje_3+ tekst_3

Die overzichtspagina met logo's vergt waarschijnlijk een uitbreiding het oorspronkelijke Drupal-ontwerp van jou bedrijf. De afzonderlijke logo's + tekst komen in de buurt van een reeks nieuwsartikelen. Misschien kan je het op een dergelijke manier aanpakken: een toevoegen van een nieuw stramien, bedoeld voor de logo's.


Offline DurQ

  • Lid
Re: logo collage met meerdere weblinks
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/31, 20:41:26 »
In een afbeelding zelf kun je niet links stoppen. Je kan eens kijken bij gimp -> filters -> afbeeldingenkaart, dan kan je de stukjes in afbeelding selecteren en instellen welke link moeten worden en krijg je de html code.



Dit ziet er interessant uit. Ga ik maandag even proberen!

Offline DurQ

  • Lid
Re: logo collage met meerdere weblinks
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/31, 20:43:04 »
Hi DurQ,

Ben je bekend met de algemene werkwijze van een CMS (zoals Drupal) ?  Het stramien van de pagina's en de afzonderlijke elementen daarop zijn strikt vormgegeven door de ontwerper en geven jou als front-end gebruiker minder vrijheid in vergelijking tot een "ouderwetse" html website.

Ik neem aan dat je een pagina maakt als front-end gebruiker van de website. En wat je waarschijnlijk wil is een overzicht pagina die wordt doorgelinkd naar de afz. logo's. Dus met als stramien:
  plaatje_1+ tekst_1
  plaatje_2+ tekst_2
  plaatje_3+ tekst_3

Die overzichtspagina met logo's vergt waarschijnlijk een uitbreiding het oorspronkelijke Drupal-ontwerp van jou bedrijf. De afzonderlijke logo's + tekst komen in de buurt van een reeks nieuwsartikelen. Misschien kan je het op een dergelijke manier aanpakken: een toevoegen van een nieuw stramien, bedoeld voor de logo's.

ik snap wat je boedoelt, maar is toch niet helemaal wat ik voor ogen heb.

Offline DurQ

  • Lid
Re: logo collage met meerdere weblinks
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/04, 17:22:04 »
Dit probleem is opgelost. Blijkbaar heb ik uitgebreide opties om e.e.a. met tabellen te realiseren binnen de editor van Drupal  =D