Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gimp handleiding  (gelezen 1995 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Gimp handleiding
« Gepost op: 2014/12/18, 10:16:52 »
Gimp, het opensource fotobewerkingsprogramma (standaard in Linux Mint),kan voor een beginnende fotobewerker best wel lastig zijn.
In eerste instantie lees ik vrijwel nooit eerst een handleiding, dit heeft te maken met m'n beroep en het is volgens mij een typische manneneigenschap, eerst proberen en als je er echt niet uitkomt, gaan we vragen en zoeken..
Een hele leuke handleiding voor Gimp:
http://www.digit-art-mariel.nl/cursus-gimp/gimples-op-youtube/


Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/18, 10:27:42 »
Bedankt voor de link  femke98...
Het doel van m'n topic's over Gimp is het promoten van Gimp en om het zelf onder de knie te krijgen..   ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/18, 17:45:34 »
@Femke98
Citaat
DutchGIMPers.nl
Registratie succesvol
Bedankt voor het registreren. Je ontvangt een e-mail met een link om je account te activeren. Als je na verloop van tijd geen e-mail hebt ontvangen, check dan je spamfolder.

ik heb nog geen e-mail met een link ontvangen, even geduld dus..
Krijg ik nu automatisch  de artikelen van Just ?
En nog bedankt voor de tip, zal ik nu stoppen met het plaatsen van Gimp vragen op http://forum.ubuntu-nl.org/ ?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/18, 17:58:17 »
Oeps  :|, ik ga het corrigeren Bedankt voor je hulp!!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/18, 18:01:37 »
Citaat
Bedankt voor uw registratie, Rikrik. Een e-mailbericht met informatie over de activering van het account is verzonden naar ********@******* Klik hier om terug te keren naar de vorige pagina.

U ontvangt een e-mailbericht in de map Ontvangen berichten. Het is BELANGRIJK dat u klikt op de koppeling in die e-mail voordat u berichten op deze fora kunt plaatsen. Tot die tijd wordt aangegeven dat u geen toestemming hebt om berichten te plaatsen.
Het is gelukt !  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/18, 18:49:07 »
Ik had even in het archief van de nieuwsbrieven gekeken, de auteur Femke gevonden, leuk ! Maar de auteur Just helaas niet. Wel weer de bekende naam Jan Stedehouwer 

Offline jabuca

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/18, 19:24:34 »
Leuke tip RikRik, die filmpjes op YouTube.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gimp handleiding
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/18, 23:29:42 »
Ik had even in het archief van de nieuwsbrieven gekeken, de auteur Femke gevonden, leuk ! Maar de auteur Just helaas niet. Wel weer de bekende naam Jan Stedehouwer

Tja, dat is sneu. Ik gebruik daar de nickname Erik98, RikRik! Iedereen heeft daar een nickname en door al dat gedoe over privacy (heel terecht overigens) dacht ik dat dan ook maar te doen. Ik heb er ergens al weer dik spijt van.

Maar ga nou lekker door met vragen en praten over GIMP hier! Ik vind het geweldig wat je doet!! De artikelen van mij op Helpmij zijn vooral bedoeld voor mensen die op gang willen komen met GIMP. Het is puur de basis, stap voor stap, met veel schermafbeeldingen. De verdieping komt later wel.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/19, 09:06:50 »
Hé Just,  soulmate is een mooie nickname voor jou, althans,  voor mij  :D   

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gimp handleiding
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/19, 12:18:08 »
Hé Just,  soulmate is een mooie nickname voor jou, althans,  voor mij  :D

Hahaha! Dank je wel.

Vanmorgen was er een bericht in het nieuws over een conflict tussen Unilever en Hampton Creek over hun  Just Mayo.  Hier in de stad zit een notaris die supergroot een Just embleem op de gevel heeft geplaatst. In het Stadshart zit een kledingzaak met de naam Just Brands.

Zestig jaar lang was de uitroep "Juuust" gegarandeerd voor mij bedoeld. Op een goede dag zaten we lekker Zweedse balletjes te smikkelen bij IKEA, toen er om de haverklap "Juuustin!! Hou daar mee op!!" dwars door het restaurant werd gegild. Mijn rust was voorbij. Ik werd er toen kriegel van, maar de tijd heelt alle wonden en ik ben er aan gewoon geraakt (en die balletjes neem ik niet meer). De voornaam Justin is in zwang gekomen. Reclameboodschappen met "Just" zijn vrij normaal.

Ik geloof dat ik het maar gewoon bij mijn echte naam houd. Blijkbaar heeft dat een meerwaarde, maar ergens was de rust van de afgelopen 60 jaar toch wel aangenaam :D .

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gimp handleiding
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/19, 14:41:20 »
Ik geloof dat ik het maar gewoon bij mijn echte naam houd.
Ik heb ook geen nickname, het werd Rikrik omdat er al een Rik geregistreerd stond op forum.ubuntu.
Hé Just, maak je niet druk, een forum kan een enorme energievreter worden, of het kan je slapeloze nachten geven.
We gaan rustig door en het prachtige programma Gimp is de moeite waard , het is voor mij een herontdekking  ;)