Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?  (gelezen 6232 keer)

Offline PKing

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/12/17, 21:22:11 »
Het was ook maar een voorbeeld, en de fotos stonden ergens ongesorteerd bij mijn eega op haar computer, die knipt wat af op onze oude canon powershot G3.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/12/17, 21:22:33 »
Ik mag van een 'klant' een link naar een fotoalbum plaatsen, gemaakt met Jalbum, op eigen domein.
http://www.sylviavanopstall.nl/vrij%20werk%202013/album/index.html
De gebruikte versie is wel met een licentie.
Dat ziet er goed uit. Met een licentie, dus betaald begrijp ik? Inclu domeinnaam en zo?

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/12/17, 21:24:36 »
Blijk je met Gthumb ook een simpel album te kunnen maken, mijn klant gaf me ook toestemming:-)

http://www.vierkoningen.nl/

Lekkere link plaats je hier...


Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/12/17, 21:29:16 »
Het was ook maar een voorbeeld
Maar ook zonder foto's is die site-opzet niet mooi.

Een foto-site maken is niet zo heel lastig. Als ik tussen de komende feestdagen door zin heb, zal ik eens wat voorbeelden laten zien. Ja da's wel een aardig idee, ik ben bezig een site op te zetten met stukjes over GIMP (*), daar past een 'Toon je foto's'-topic natuurlijk wel goed bij. Laten we zeggen - Binnenkort in dit/mijn theater!

(*) allesgimpofbijna.wordpress.com

Offline EZ-man

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/12/17, 21:36:24 »
betreft opstart Amaya. Aanvulling op mijn eerdere post:   installeren via synaptic, zoals ik eerder meldde is niet correct. 
Linux Mint 17 (na installatie via synaptic en ook via *.deb bestand op website amaya. Opstart lukt niet ).

De tip van Vistaus werkt :   opstarten via terminal door in geven van: amaya    ( op een Linux Mint 17, cinnamon, 64 bits).
De eerste keer kwamen er foutmeldingen:
frans@Aspire-5320 ~ $ amaya
(amaya_bin:5736): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,
(amaya_bin:5736): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘murrine’,
 .......   
etc.

De tweede keer werd als laatste regel in de riedel aan foutmeldingen toegevoegd :
..... 
21:12:23: Deleted stale lock file '/home/frans/.amaya_bin-frans'

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/12/17, 21:46:38 »
Hmm, kun je eens ingeven:

ldd /usr/bin/amaya

en dan de volledige output hier plaatsen?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/12/17, 21:55:18 »
Hmm, kun je eens ingeven:
frans@Aspire-5320 ~ $ ldd /frans/bin/amaya
ldd: /frans/bin/amaya: Bestand of map bestaat niet

Interessant.

Twee opmerkingen :
- Opstarten via terminal: Mooie diagnostische techniek, kende ik nog niet.
- Als ik een map bin aanmaak, welke rechten moet die dan hebben ?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #32 Gepost op: 2014/12/17, 21:59:16 »
frans@Aspire-5320 ~ $ ldd /frans/bin/amaya
ldd: /frans/bin/amaya: Bestand of map bestaat niet
Het moet ook ldd /usr/bin/amaya zijn !
Dat geeft bij mij geen dynamisch uitvoerbaar bestand en Amaya werkt hier dagelijks erg goed .......
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 22:01:17 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #33 Gepost op: 2014/12/17, 22:05:21 »
@ron: ja, dat klopt, de melding die jij opschrijft kreeg ik ook, maar dacht dat ik iets niet goed deed. ;-)
dus toen ging ik prutsen.

Offline PKing

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #34 Gepost op: 2014/12/17, 22:08:52 »

Lekkere link plaats je hier...

Nou deze site is vanaf 1 december "schoon" verklaard door meneer google.
Hij was ook "vuil"verklaard door diezelfde instantie.
Het rare was dat deze site op dat moment gewoon leeg was, als in er staat niets op.
Dus weet ik niet wat er verder aan de hand is, mochten meer mensen er last van hebben stuur ik wel weer een mailtje naar meneer google en maak hem weer leeg.
Maar er is niemand die mij dus kan vertellen wat er dan wel niet voor slechts opstond.
Basicly heeft een google botje een omgevallen bitje gevonden, en geeft mij de schuld :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Frederik

  • Gast
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #35 Gepost op: 2014/12/17, 22:13:47 »
Dat ziet er goed uit. Met een licentie, dus betaald begrijp ik? Inclu domeinnaam en zo?

Ik ben er ook erg tevreden mee, vooral de enorme  hoeveelheid beschikbare layouts zijn prijzenswaardig. Een domeinnaam is niet inbegrepen.

Frederik

  • Gast
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #36 Gepost op: 2014/12/17, 22:14:41 »
Lekkere link plaats je hier...

Met die link is helemaal niks mis  :evil:

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #37 Gepost op: 2014/12/17, 22:50:12 »
Lekkere link plaats je hier...

Met die link is helemaal niks mis  :evil:

Kan wel zo zijn, maar als mijn browser die melding geeft bij een site die ik niet ken, dan ga ik daar geen uitzondering voor toevoegen want dat vertrouw ik gewoon niet.

Offline PKing

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #38 Gepost op: 2014/12/17, 23:51:48 »
lol dat heb ik dan weer bij organisaties die ik niet ken en die mijn site waar toen niets opstond afkeuren...hebben we toch wat gemeen :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #39 Gepost op: 2014/12/18, 09:43:13 »
Dat is nu de ellende van het linken naar andere dingen.
Zelf heb ik dat gehad, toen ik een stuk ban een pagina wilde overnemen van een andere website, die het op zijn beurt ook weer ergens anders vandaan haalde (het ging om een tekening).
2x doorlinken mocht niet en er kwam een waarschuwing.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #40 Gepost op: 2014/12/18, 09:50:02 »
Kan wel zo zijn, maar als mijn browser die melding geeft bij een site die ik niet ken, dan ga ik daar geen uitzondering voor toevoegen want dat vertrouw ik gewoon niet.

Kan wel zo zijn, maar zo'n obscure Russisch browsertje Yandex  in een bèta fase vertrouw ik gewoon niet.

Offline PKing

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #41 Gepost op: 2014/12/18, 10:07:47 »
Zoals gezegd Google had hem weer schoon verklaard, maar het zal wel ergens op internet nog als fout in een cache hangen of zoiets.
Toevallig heb ik een webhost die ik persoonlijk ken, en hij had ook geen idee waarom die melding kwam.

Maar voorlopig moet je er wel weer wat voor doen om het weg te krijgen :police:

Maar we dwalen af.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #42 Gepost op: 2014/12/18, 12:54:46 »
Kan wel zo zijn, maar als mijn browser die melding geeft bij een site die ik niet ken, dan ga ik daar geen uitzondering voor toevoegen want dat vertrouw ik gewoon niet.

Kan wel zo zijn, maar zo'n obscure Russisch browsertje Yandex  in een bèta fase vertrouw ik gewoon niet.

Kan wel zo zijn, maar ik vertrouw Yandex wel, er is niks obscuurs aan. Yandex draait onder de motorkap gewoon Chromium. For the record: in Chromium gaf die website me dezelfde waarschuwing. Of ga je me nu ook zeggen dat je Chromium ook niet vertrouwt?

Edit: Yandex gebruikt Sophos om verdachte sites aan te merken. Sophos bestaat al sinds 1997 en is een Brits bedrijf met eveneens een kantoor hier in Nederland, een Europese dienst dus.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 13:13:37 door Vistaus »

Offline PKing

  • Lid
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #43 Gepost op: 2014/12/18, 13:04:19 »
For te record Google zegt dat mijn site schoon is, het bewuste album staat er nu 3 dagen op daarvoor stond er niets op, ik gebruik het alleen als domein voor de mail, en als prive opslag als ik iets wil laten zien.
Bij mij laten IE explorer, FF, Chromium geen rare dingen zien, maar laten we er aub over ophouden, ik denk dat ik voortaan wel kan linken via dropbox?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #44 Gepost op: 2014/12/18, 15:09:19 »
Tja, ik ga ook Wordpress.com aan als gratis. Die gebruik je zelf ook. Maar hoe werkt die dan, que inkomstenmodel?  ;) ;) ;)
Via advertenties, staat vooraf duidelijk aangegeven.

En zo is het me gratis hè.......
No such thing as a free lunch, vooral niet in het land met de onbegrensde mogelijkheden.




Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #45 Gepost op: 2014/12/18, 15:32:35 »
Misschien ten overvloede, maar een betaalde website, met eigen domeinnaam kost niet meer dan €17,00 voor een opslag van 300MB en 7GB dataverkeer per maand.
Voor €10,00 extra heb je 3GB opslag en 50GB dataverkeer.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #46 Gepost op: 2014/12/19, 22:55:09 »
Femke, dat is niet duur. Zijn de sites op dat domein ook redelijk bereikbaar dus niet megatraag? Ron, de prijzen die je geeft vind ik vrij hoog, zeker voor een opslag van 300MB, dat staat gelijk aan vrijwel niets.

Aan de andere kant, Femke, 1,5GB voor een fotosite is echt heel veel hoor. Je kunt een goede en voldoende grote foto op een site tonen die niet meer dan 100KB in beslag neemt. Dat betekent dat je in een ruimte van 1,5GB 15.000 foto's kunt plaatsen, als ik me niet een kommaatje vergis. En zoveel foto's wil niemand zien natuurlijk!

Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #47 Gepost op: 2014/12/21, 22:01:30 »
Ik zelf heb ook een foto site, maar die loopt echt de spuigaten uit. Ik zit over de 3 GB. ruimte, en toch heb ik zel allemaal gecropt en terug gebracht naar een kleine kb. Plus ze worden ook nog eens door smush-it gecomprimeerd, dus ik snap dat niet.

Dan heb je meer dan 30.000 foto's neergezet? Denk ik niet, toch? Je cropt naar hoeveel pixels? 800x600 is voor webgebruik doorgaans voldoende, compressie niet te sterk doen, ik ga voor webgebruik liever niet onder de 70 of zo (jpg heb ik het over).

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: hoe kan ik zelf een (gratis) website maken?
« Reactie #48 Gepost op: 2014/12/26, 17:59:59 »
Versio staat erom bekend aan overselling te doen (teveel gebruikers op beperkte resources). Ik heb nog met ze samengewerkt toen ik zelf begon met hosting, dus weet goed hoe ze hun zaken doen. Niet netjes. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat ze erg goedkoop zijn, en voor statische of zeer eenvoudige dynamische websites (met weinig gebruikers zoals Femke aanhaalt) is het daarom een wel te overwegen keuze.

Verder: Als iemand van Ubuntu-NL hosting nodig heeft mag hij/zij dat altijd even via PM aan me vragen met een omschrijving, want ik heb altijd wel wat (gratis) ruimte op overschot op enkele VPS'en (dus zeker geen overselling) en als ik daar iemand een plezier mee kan doen, graag. Domein moet je dan zelf voor zorgen (bv. via Versio).
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)