Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe UBUNTU deinstalleren  (gelezen 13596 keer)

gijszwart

• Gast
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Gepost op: 2007/03/09, 21:09:33 »
Hallo,

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik ubuntu kan deinstalleren op mijn systeem? Wil namelijk terug naar windows. Als ik windows probeer te installeren via het booten via CDROM schijf, dan krijg ik het volgende: " kan windows partitie niet herkennen".
Dit terwijl hij wel gewoon gezien wordt net voordat ik wil installeren!

Nogmaals dank jullie wel, zou het op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen!!!!!1

Groetjes Gijs!

Offline eendje

• Lid
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/09, 21:12:16 »
Staat er alleen Ubuntu op de computer of ook nog andere dingen die je wilt bewaren.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline siegi

• Lid
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/09, 22:05:00 »
Wat is juist de reden dat je ubuntu wil verwijderen?
In je vorige post las ik dat je .exe files onder ubuntu wou draaien.  
Mischien was het handig geweest voor dat je begon met ubuntu volgende tekst te lezen.
https://wiki.ubuntu.com/NlLinuxIsGeenWindows

schoappied

• Gast
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/09, 22:17:34 »
Is de beste manier om met Ubuntu te starten, niet een dualboot met Windows. Kun je nog steeds doen wat je moet doen en ondertussen leren werken met Ubuntu.... Als dan iets fout gaat kun je via Windows en het Ubuntu Forum weer de zaak op de rails krijgen en voorkom je bijv gestress voor deadlines bij studie en werk...
Mij is dit goed bevallen iig...

Hoe enthousiast Ubuntu-gebruikers ook zijn, in het begin koste het erg veel tijd en niet alles tov windows is beter, vind ik.
Ik ben overigens erg blij met mn Dappertje =)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/09, 22:19:25 »
Ach, Siegi, ik heb er geen probleem mee, als mensen Linux weer willen verwijderen. Ze hebben het in ieder geval willen proberen, en dat is al heel wat. Deed iedereen dat maar eens.

Sterker nog: als we iemand helpen met verwijderen, zal de drempel voor hem een stuk lager zijn, om het later weer eens te proberen met Linux! En dat komt wel, Linux wordt steeds gebruiksvriendelijker, en vooral: Linux is verslavend....  :-)

Precies zo is het met mij gegaan. Met bonzend hart installeerde ik in de herfst van 2005 voor het eerst Linux (Ubuntu 5.10 geloof ik) op mijn harde schijf. Na een paar dagen klooien had ik er grondig genoeg van, en heb ik de zaak er weer af gedonderd, met hulp van anderen. Terug naar het vertrouwde Windows, met een zucht van verlichting.

Driekwart jaar later dacht ik: ach, laat ik maar eens zo'n Dapper CD'tje aanvragen, is toch gratis, kan geen kwaad. Ik kreeg het en dacht: ach, nog maar eens proberen, verwijderen is toch makkelijk.... Maar ik was verkocht. En ik bleef. En ik heb sindsdien niet meer omgekeken.

Zo zal het vast met meer mensen gaan!

Groet, Pjotr.

Offline siegi

• Lid
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/09, 22:32:27 »
@pjotr123 ik vraag me meestal gewoon af wat er nog niet goed genoeg is in ubuntu.
Ik zou dus gewoon graag weten waarom hij terug naar windows wil.
En misschien kunnen wij daar ook iets toe bijdragen met wiki te schrijven etc.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/09, 23:56:36 »
Citaat van: siegi
@pjotr123 ik vraag me meestal gewoon af wat er nog niet goed genoeg is in ubuntu.
Ik zou dus gewoon graag weten waarom hij terug naar windows wil.
En misschien kunnen wij daar ook iets toe bijdragen met wiki te schrijven etc.
OK. Nou, bij mij was het in 2005 gewoon dit: er kwam teveel onbekends op me af, in te korte tijd. Dat gaf me een onaangenaam gevoel.

Ook vond ik het helemaal niet leuk, dat ik de weg niet wist in Linux, voor het doen van simpele dingen. Terwijl ik een zeer ervaren Windowsgebruiker was: die kende ik echt van haver tot gort. Ik was ook de gerespecteerde computervraagbaak voor mijn hele familie en vriendenkring. En toen ineens was ik een zielige beginneling.... :-(

Linux was gewoon slecht voor mijn ego, vrees ik....!

DPC

• Gast
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/10, 01:38:49 »
Hehehe, ik ken het gevoel Pjotr, bij mij is de vraagbaak gesloten voor vrienden en familie (tenzij ze overstappen op Ubuntu natuurlijk, mijn CD´s liggen klaar)
Maar ooit ben ik met DOS begonnen, en met veel piepen en kraken een heel eind gekomen (in die tijd was ik ook al een eenling, met mijn computertje) en nu, met veel lezen en kennis opdoen, zal ik de Linux noot ook wel kraken. Het gaat steeds beter, helemaal ´stand alone´ met een beetje hulp van VMWare. Maar ik ben gelukkiger dan ooit :-)

DPC

• Gast
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/10, 01:46:41 »
Het enige dat ik echt mis is dreamweaver. BlueFish, NVU en Quanta plus doen veel leuks, en ik gebruik ze alledrie, maar ik zou het liefst al die functionaliteit in een zien (dreamweaver)
Dreamweaver is imho het enige pakket waarover goed is nagedacht (moest ook wel onder druk van Golive)

Offline SWAT

• Administrator
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/10, 02:15:51 »

DPC

• Gast
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/10, 02:51:58 »
Ik weet het Swat, het zijn dan alleen de details die het werken met DW8 minder prettig maken.
Het draait hier overigens goed onder Wine. Maar toch..... een echte vervanger heb ik nog niet gevonden

Offline wutnubu

• Lid
Hoe UBUNTU deinstalleren
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/10, 06:42:17 »
Citaat van: gijszwart
Hallo,

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik ubuntu kan deinstalleren op mijn systeem? Wil namelijk terug naar windows. Als ik windows probeer te installeren via het booten via CDROM schijf, dan krijg ik het volgende: " kan windows partitie niet herkennen".
Dit terwijl hij wel gewoon gezien wordt net voordat ik wil installeren!

Nogmaals dank jullie wel, zou het op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen!!!!!1

Groetjes Gijs!
Maar ondertussen......., een goede conducteur helpt mensen ook weer goed uit te stappen, zo komen klanten terug in de trein.

Gijs,

Je Windows CD heeft een herstel optie, de MasterBootRecord terugzetten, kijk daar eens naar.

Laat ff weten of het lukt.

Succes