Ach, Siegi, ik heb er geen probleem mee, als mensen Linux weer willen verwijderen. Ze hebben het in ieder geval willen proberen, en dat is al heel wat. Deed iedereen dat maar eens.
Sterker nog: als we iemand helpen met verwijderen, zal de drempel voor hem een stuk lager zijn, om het later weer eens te proberen met Linux! En dat komt wel, Linux wordt steeds gebruiksvriendelijker, en vooral: Linux is verslavend.... :-)
Precies zo is het met mij gegaan. Met bonzend hart installeerde ik in de herfst van 2005 voor het eerst Linux (Ubuntu 5.10 geloof ik) op mijn harde schijf. Na een paar dagen klooien had ik er grondig genoeg van, en heb ik de zaak er weer af gedonderd, met hulp van anderen. Terug naar het vertrouwde Windows, met een zucht van verlichting.
Driekwart jaar later dacht ik: ach, laat ik maar eens zo'n Dapper CD'tje aanvragen, is toch gratis, kan geen kwaad. Ik kreeg het en dacht: ach, nog maar eens proberen, verwijderen is toch makkelijk.... Maar ik was verkocht. En ik bleef. En ik heb sindsdien niet meer omgekeken.
Zo zal het vast met meer mensen gaan!
Groet, Pjotr.