Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: handtekening in Evolution wijzigen  (gelezen 2679 keer)

karinb.

• Gast
handtekening in Evolution wijzigen
« Gepost op: 2009/01/16, 22:36:11 »
Hoe kan je een bestaande handtekening wijzigen in Evolution?

Offline ivo

• Lid
Re: handtekening in Evolution wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/16, 22:44:56 »
Je moet onder je account settings een bestandje benoemen.
Dat bestandje is gewoon een tekstbestandje dat je zelf kunt aanmaken met vi, of gedit.
Dus, maak eerst dat bestandje, noem het "signature", sla het op in je home directory en vertel in je account settings dat je handtekening moet wijzen naar /home/karinb/signature.

Helder?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

karinb.

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/16, 23:00:28 »
Dat bestandje is gewoon een tekstbestandje dat je zelf kunt aanmaken met vi, of gedit.
Dus, maak eerst dat bestandje, noem het "signature", sla het op in je home directory en vertel in je account settings dat je handtekening moet wijzen naar /home/karinb/signature.

Helder?

Nee, voor mij is dit abracadabra. Ik ben net nieuw hier en weet niet zoveel van computers. Kan je me misschien stap voor stap vertellen wat ik moet doen?

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/16, 23:07:33 »
Nee, want ik gebruik evolution niet meer, maar Thunderbird. Het staat ook niet meer op mijn systeem.

Het kan niet moeilijk zijn. Edit, preferences, ofzo, email-accounts....
Gewoon ff wat klikken en dan moet het makkelijk te vinden zijn.

Misschien dat iemand anders die wel evolution aan boord heeft je even wegwijs kan maken?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

karinb.

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/16, 23:16:21 »
Ik kom een heel eind. Maar als ik eenmaal in accountbeheer zit (tabblad identiteit), heb je alleen de keuze om een nieuwe handtekening toe te voegen. Als ik op een bestaande handtekening links, rechts of dubbelklik, gebeurt er verder niks. Ik kan er natuurlijk een nieuwe handtekening bij maken, maar als ik dat vaker doe, wordt het wel heel onoverzichtelijk. Iemand een andere oplossing?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/16, 23:24:50 »

Helder?

Da's allemaal veel te veel terminalwerk en volstrekt onnodig. In Evolution zelf is dit makkelijk in te stellen, ik geloof onder de accountinstellingen.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/16, 23:26:32 »
Ik heb het dan toch maar even voor je geinstalleerd.
Gewoon "add new signature" klikken. Die opent tegenwoordig zelfs een editor voor je.
Makkelijker kan het niet!

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

karinb.

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/16, 23:56:57 »
Bedankt voor het meedenken, en voor de hulp!

Ik heb het dan toch maar even voor je geinstalleerd.
Gewoon "add new signature" klikken. Die opent tegenwoordig zelfs een editor voor je.
Makkelijker kan het niet!

Hiermee kan ik een nieuwe handtekening maken. Maar niet een oude wijzigen :( . Ik heb geprobeerd om een nieuwe te maken en die onder de oude naam op te slaan, in de hoop dat hij zou vragen of de oude vervangen moet worden. Maar dat vraagt hij niet; ik moet hem onder een andere naam opslaan. Dat betekent een handtekening erbij...

Dat klinkt misschien nogal miereneukerig, maar ik heb al meerdere handtekeningen voor twee gebruikers en verschillende gelegenheden. Als die nu allemaal verdubbeld worden, wordt het wel erg veel!

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36691.msg356090.html#msg356090
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,31797.msg304406.html#msg304406
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,8844.msg89730.html#msg89730

Ik had zelf ook eerst met de zoekfunctie gezocht, maar niks gevonden waar ik iets mee kon. Deze links geven geen antwoord op mijn vraag...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/17, 00:00:05 »
U kunt toch bij verborgen bestanden - evolution - openen het bestandje zoeken -signature of zo iets en dat verwijderen.
Dan is die oude handtekening weg. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

karinb.

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/17, 00:16:20 »
U kunt toch bij verborgen bestanden - evolution - openen het bestandje zoeken -signature of zo iets en dat verwijderen.
Dan is die oude handtekening weg. :)

Bedankt! Dat was de oplossing die ik nodig had.

Offline dfwee

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/15, 13:55:29 »
Bewerken - Voorkeuren - Berichten opstellen (linker menubalk) - tabblad ondertekening  . Selecteer de handtekening die je wil editten. Kies dan Bewerken. Zijn er geen handtekeningen kies dan "Toevoegen"

« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/15, 19:05:57 »
en als je een nieuwe wilt maken op basis van een bestaande, gewoon de bestaande openen (bewerken), alles selecteren, kopiƫren, nieuwe handtekening maken en dan plakken. Vervolgens aanpassen.