Ergens in dit topic zag ik mijn naam voorbij komen.

Gevraagd werd naar mijn ervaringen, knelpunten en ideeën. Ik ben de draad een beetje kwijt omdat er verschillende topics lopen over de toekomst van Ubuntu-NL.
Het afgelopen jaar (ben nog niet zolang bij deze club betrokken..) heb ik een aantal zaken voor Ubuntu, maar ook voor mezelf, opgepakt.
In vogelvlucht:
Ubuntu lezing geregeld bij Pegasus, RP in Amsterdam met demo-computers, Olster jaarmarkt, workshop belastingdienst, RP Apeldoorn en RP Groningen..
(en daarnaast wat reclame en sponsorzaken)
Kortom redelijk wat praktijkervaring en redelijk wat ideeën hoe het verder zou moeten.
Daarbij stuit ik steeds op 2 zaken: professionele uitstraling en geld.
Binnen de eigen club kan het best wat minder professioneel en hoeft het allemaal niet zo formeel.. als het maar gezellig is! Het is dan ook niet zo belangrijk wanneer je met een oude, misschien al wat geel geworden PC, de mogelijkheden van Ubuntu laat zien.
Wil je echt de boer op en thuisgebruikers, organisaties en instanties over laten stappen, dan moet dat, in allerlei opzichten, goed verzorgt overkomen. En ik weet niet of daar een taak ligt voor Ubunu-NL in de huidige vorm.
Misschien moet ik vanaf hier wel melden dat ik me wat minder met Ubuntu-NL ga bezig houden (in "organisatorische" zin dan) en me meer op de zakelijke kant moet gaan richten. Dan kan ik ook gewoon mijn eigen plan trekken.
Mocht er een demo-team worden gevormd, dan wil ik daar best aan meewerken als het om "spullen" gaat. En natuurlijk stel ik ook weer spullen (en misschien donaties) beschikbaar voor de Release Party' s.