Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video zoals youtube op groot scherm niet ok  (gelezen 5640 keer)

stefaanc

• Gast
video zoals youtube op groot scherm niet ok
« Gepost op: 2008/11/21, 09:00:25 »
Heb gisteren na 6 dagen pogingen eindelijk een werkende versie (8.04.1) van ubuntu op mijn pc gekregen. Oef.
Het testen is nu begonnen.
Eén ding waar ik alvast meer over te weten wil komen is het presteren op het gebied van video, youtube, google.video,... Die prestatie lijken wel behoorlijk ondermaats. Zeker als je overschakelt naar fullscreen mode. Dan hapert het beeld voortdurend, wat het kijken onhaalbaar maakt.
Ik kijk dus in FireFox, en ik geloof dat ik een flash driver speciaal voor linux heb gekozen, toen men dat in één van die automatische updates vroeg.
Kan er iemand tips geven in dit verband. Video kijken is één van mijn hoofdbezigheden. Dat moet in orde komen, anders kan ik niet verder met Ubuntu.

Offline siegi

• Lid
Re: video zoals youtube op groot scherm niet ok
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/21, 09:03:59 »
Welke grafische kaart heb je? En zijn er hardware drivers beschikbaar via systeem > beheer > hardware drivers?

stefaanc

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/21, 09:41:46 »
Mijn grafische kaart is volgens XP, zou moeten zijn: VIA/S3G UniChrome Pro IGP

systeem > beheer > hardware
"No proprietary drivers are in use on this system"

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/21, 10:59:33 »
ik had dat ok, met mijn nvidia geforce 8nogwat, en prima drivers... nu ik in 8.10 zit loopt het als een zonnetje!
tip: zet in compiz de loep aan. dan kun je, ipv te maximaliseren, inzoomen op het filmpje. prima alternatief, vond ik zelf!

stefaanc

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/21, 12:09:17 »
8.10 is voor mij geen alternatief, ik heb 5 dagen geprobeerd om die geïnstalleerd te krijgen zonder succes.
Een loep in "compiz"... wat is compiz?
Ik heb het beeld via control++ groter gemaakt, maar het blijft haperen.

Een ander akkefietje intussen ontdekt: de Sleep en Wake Up toetsen werken niet. Wel kan ik in de Sleep toestand geraken (beter dan in windows, waar de ventilator wel nog blijft draaien) via die uit-knop rechts bovenaan, maar die geeft wel een foutmelding. Om de pc weer "wakker" te maken, moet ik de power knop van de pc gebruiken. Aanvaardbaar, maar via de toetsen zo beter zijn.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/21, 13:04:25 »
Dat Youtube en Google video zo traag zijn, dat ligt aan Flash. Daar is weinig aan te doen, behalve wachten totdat Adobe de ondersteuning in Linux verbetert.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/21, 14:31:55 »
snap dat niet. Heb zelf een pjuter nog uit de vorige eeuw, niet de allersnelste verbinding(adsl) maar kan gewoon filmpjes kijken of het moet een keer te druk op de lijn zijn.
flash is met de laatste versie ook best wel in orde IMO

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/21, 18:30:42 »
Flash is gewoon traag, zeker als je het in full screen zet.
Dat heeft verder geen bal met je internetsnelheid te maken.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/21, 21:01:04 »
Bij mij is alles normale snelheid op Youtube. Fullscreen filmpjes op Youtube werkt bij mij alleen in Opera, je moet daarna alleen een paar keer op Esc drukken voor volledig scherm verdwijnt ipv 1 keer.

Offline mono

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/21, 21:04:31 »
flash 10 werkte voor mij wel goed.

in firefox kan je via "about:plugins" (intypen in de adres balk) zien welke plugins je hebt geinstalleerd.

Offline rja

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/22, 09:01:37 »
Heb  je toevallig de grafische effecten aan staan ?

Dat heb ik met m´n ati kaart ook weleens gehad, dat die youtube filmpjes niet meer vloeiend waren.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/22, 09:34:11 »
S3 wordt slecht ondersteund.
Je hebt geen drivers geinstalleerd, dus geen 3d hardware ondersteuning.
Compiz is om grafisch(is zwaarder) leuk te maken en is standaard geinstalleerd.

Dus je moet zoeken op S3 en hoe anderen de videokaart driver hebben geinstalleerd, en of de jouwe nu al goed is.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/22, 10:32:28 »
Ik heb ook de Flashplayer 10 er in zitten en hij werkt in Youtube super en ik kan  nu ook mij compiz  aan laten staan  wat ik onder Ubuntu 8.04 niet kon.

Gr Hans,

stefaanc

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/22, 17:50:40 »
Ik moet sowieso voor 't ogenblik nog wat geduld uitoefenen. 't Blijkt binnen windows met MSIE ok gene vetten te zijn. Misschien ligt het bij YT zelf? Een tijdelijk probleem?