Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw forum!  (gelezen 105714 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #150 Gepost op: 2008/11/13, 19:57:17 »
Helaas bleek activeren op geen enkele manier te werken. Ik krijg de melding dat ik al geactiveerd zou zijn...???

Ik heb een nieuwe naam gemaakt. jammer want nu moet ik echt gaan zoeken wat ik al in dit forum heb gedaan en denkt iedereen dat ik nieuw ben... ???

Citaat
voeg mij dan toe aan je jabber contactlist (dennis@jabber.ubuntu-nl.org) en ik help je verder.

probeer het even. wie weet! :)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2008/11/13, 19:59:19 »
Klik op inloggen > wachtwoord vergeten > vul de nodige gegevens in en er al een email naar jouw verzonden worden.

« Reactie #152 Gepost op: 2008/11/13, 20:09:36 »
Gebrek aan contrast kan ik me in vinden, maar wat heeft de voorkeur: lichtere achtergrond of donkerdere tekst. De tekst heeft nu (ongeveer) dezelfde kleur als op www en wiki, maar die hebben een witte achtergrond. Concrete voorstellen (kleurcodes in html) zijn ook welkom!

« Reactie #153 Gepost op: 2008/11/13, 20:10:19 »
ej, je hebt de activatielink aangeklikt en niet de 'vergeten wachtwoord' link :)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #154 Gepost op: 2008/11/13, 20:15:26 »
Gebrek aan contrast kan ik me in vinden, maar wat heeft de voorkeur: lichtere achtergrond of donkerdere tekst. De tekst heeft nu (ongeveer) dezelfde kleur als op www en wiki, maar die hebben een witte achtergrond. Concrete voorstellen (kleurcodes in html) zijn ook welkom!

Dan zou ik eerder kiezen voor donkerdere tekst(die bruine links). De achtergrond vind ik al best licht van kleur.

« Reactie #155 Gepost op: 2008/11/13, 20:23:47 »
Mooi forum. Wel even wennen. Enkele commentaren, die misschien al zijn gegeven maar ik had geen zin om 11 blz commentaar te lezen!

1. Het forum gaat uit van Ubuntu Nederland? Is met hier de S van NederlandS niet vergeten. Er zijn toch ook veel Belgen die meewerken? Of horen wij Wildersgewijs al tot jullie populatie?
2. Wat ik handig vond aan het vorige forum is dat ik met 1 druk op de knop de laatste berichten kon zien. Iets wat ik heel vaak deed. Nu weet ik het niet te vinden. Ik zie wel de nog onbeantwoorde berichten en de antwoorden op mijn berichten. Ik zou graag alle nieuwe berichten kunnen zien ongeacht de categorie. Iets wat ik niet zie staan?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2008/11/13, 20:27:24 »
ik zou kiezen voor een wat donkerder lettertype. en in het bijzonder de quote achtergrondkleur wat dimmen.
en de quotetekst ietsje donkerder/ietsje groter misschien?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2008/11/13, 20:31:32 »
Mooi forum. Wel even wennen. Enkele commentaren, die misschien al zijn gegeven maar ik had geen zin om 11 blz commentaar te lezen!

1. Het forum gaat uit van Ubuntu Nederland? Is met hier de S van NederlandS niet vergeten. Er zijn toch ook veel Belgen die meewerken? Of horen wij Wildersgewijs al tot jullie populatie?
2. Wat ik handig vond aan het vorige forum is dat ik met 1 druk op de knop de laatste berichten kon zien. Iets wat ik heel vaak deed. Nu weet ik het niet te vinden. Ik zie wel de nog onbeantwoorde berichten en de antwoorden op mijn berichten. Ik zou graag alle nieuwe berichten kunnen zien ongeacht de categorie. Iets wat ik niet zie staan?

1: Daar loopt een ander topic over. Die je overigens al gevonden hebt.
2: Dit bedoel je dus niet: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=unread ?

« Reactie #158 Gepost op: 2008/11/13, 21:34:20 »
Ok, dat had ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht hier alleen de berichten te krijgen die men nog niet had bekeken, dus die nog geen enkel lid had kunnen bekijken.....verkeerd van mij....sorry

« Reactie #159 Gepost op: 2008/11/13, 22:01:29 »
Ik heb, heel voorzichtig, eens rondgekeken op "mijn profiel" en een paar lichte wijzigingen aangebracht.
Uit nieuwsgierigheid heb ik ook mijn eigen statistieken eens bekeken.  Gelukkig heb ik toch meer berichten in "Software en Configuratie" dan in "Offtopic" (ondanks de Stamkroeg :P)
De informatie over gestarte topics e.d. zal wel ongeveer kloppen, maar jammer genoeg is dezelfde info over de polls niet meegekomen :(  Ik heb al een aantal polls gestart, maar die staan (nog ?) niet geteld, en bij "stemmen uitgebracht" is alleen maar de stem voor de Wallpaperwedstrijd geteld...
'k Weet niet of deze informatie nog kan worden teruggevonden en toegevoegd ?  Niet dat het zo superbelangrijk is, hoor.
Kan overigens de datum van aansluiting terug getoond worden onder de naam van de leden ?

Wat ik echter helemaal niet begrijp zijn de statistieken over "meest populaire board mbt activiteit".
Daar staat bij mij "Vertalingen" bovenaan, hoewel ik dar slechts 17 berichten heb gepost.  Hoe wordt voor deze rangorde dan "activiteit" gedefiniëerd ?  En hoe wordt die dan gemeten ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Eider

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 2008/11/13, 22:07:46 »
Nog een klein dingetje dat toch wel erg amateuristisch overkomt ;)

Bij mijn profiel staat:
Aantal stemmen uitgebracht:     1 stemmen

Kun je zelf ook een andere skin selecteren voor het forum dat wat compacter is?

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2008/11/13, 22:22:39 »
2. Wat ik handig vond aan het vorige forum is dat ik met 1 druk op de knop de laatste berichten kon zien.
Ik zie wel de nog onbeantwoorde berichten en de antwoorden op mijn berichten. Ik zou graag alle nieuwe berichten kunnen zien ongeacht de categorie.

Bovenaan zie je toch staan:
Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.

Is NIET hetzelfde.

Via de link op het 'oude' forum kreeg je een lijst van alle berichten die er de afgelopen 24 uur waren gepost. Of je die nou al gelezen had of niet. Las je de berichten die je interesseerden en ververste je daarna het venster, dan bleven alle berichten in beeld en kwamen de berichten erbij die er gepost waren terwijl jij zat te lezen.
Ging je vanuit het venster met die lijst berichten naar bijvoorbeeld je profiel, de forum index of naar welke forumpagina dan ook, en klikte je vervolgens op de forum index weer op die link naar de lijst berichten van het afgelopen etmaal, dan stonden daar nog steeds alle geposte berichten, gelezen EN ongelezen, van het afgelopen etmaal.

Als je via de link op het 'nieuwe' forum om de ongelezen berichten te zien sinds de laatste keer dat je was ingelogd, alles leest wat je interesseert en daarna het venster ververst, verdwijnt alles wat je al gelezen hebt. Wil je nog eens een al gelezen topic openen om een bericht te posten of nog even te kijken wat er precies gepost werd, dan moet je via de forum index die bepaalde topic opzoeken.

Dat is een heel groot verschil met de oude situatie.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2008/11/13, 22:23:23 »
Is de optie "opgelost" verdwenen?
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #163 Gepost op: 2008/11/13, 22:27:46 »
De weggevallen s is gewoon een domme fout mijnerzijds. We zijn zeker de belgen niet vergeten!

« Reactie #164 Gepost op: 2008/11/13, 22:29:27 »
Prosper: de oude polls konden inderdaad niet overgezet worden
petervs: ja, dit was custom code in punbb. Wie zin heeft om een mod voor smf te schrijven die hetzelfde doet is welkom, de oude data kan nog teruggehaald worden daarvoor.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2008/11/13, 22:34:15 »
Ik vind het niks!
Het contrast tussen de standaard ubuntu-bruine letter en de achtergrond is veel te laag.

En orca helpt ook niet veel http://ikhaya.ubuntuusers.de/2008/11/07/test:-der-linux-screenreader-orca/

Maar ik blijf blij dat dit forum er is!

mvg

pablo k

Wat bedoel je nou? Ik zag dat reekje ook al moeite had met het lezen van dit forum ivm de kleurstelling.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Niet dat ik daar last van heb maar mijn moeder bijvoorbeeld wel.
Iets meer contrast is misschien handig?
Wat vind je bv. van de kleurstelling van www.ubuntuusers.de Is dat beter leesbaar?
Ja dat is ook zo , als je ouder word bent tsja daar doe je niks aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2008/11/13, 22:52:10 »
Prosper: de oude polls konden inderdaad niet overgezet worden
petervs: ja, dit was custom code in punbb. Wie zin heeft om een mod voor smf te schrijven die hetzelfde doet is welkom, de oude data kan nog teruggehaald worden daarvoor.

Misschien is dat iets: http://mods.simplemachines.org/index.php?mod=7

« Reactie #167 Gepost op: 2008/11/13, 22:53:35 »
Waarop word eigenlijk de volgorde van de online geregistreerde gebruikers gebaseerd? Want alfabetisch staan ze niet echt ;).

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2008/11/13, 22:56:14 »
Waarop word eigenlijk de volgorde van de online geregistreerde gebruikers gebaseerd? Want alfabetisch staan ze niet echt ;).

Op activiteit. Als jij telkens F5 drukt zal jij telkens als eerste genoemd worden.

« Reactie #169 Gepost op: 2008/11/13, 23:00:08 »

Op activiteit. Als jij telkens F5 drukt zal jij telkens als eerste genoemd worden.

Ok, got it. Nu ziet ook meteen iedereen dat ik niks anders te doen heb dan hier overal te zitten klikken.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2008/11/13, 23:00:32 »

Zelfs dat hoeft niet eens. ;) Iedereen ziet zichzelf altijd als eerste van de online gebruikers staan.

« Reactie #171 Gepost op: 2008/11/13, 23:03:09 »
Denk ik toch niet Mikkel. Er staan vaker anderen voor mij in die lijst.

« Reactie #172 Gepost op: 2008/11/13, 23:08:28 »
dvdmeer, bedankt, die ga ik eens testen

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2008/11/13, 23:19:15 »
Denk ik toch niet Mikkel. Er staan vaker anderen voor mij in die lijst.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ga je naar de Startpagina, dan ben jij op dat moment de laatste die aktief geweest is. Blijf je op de Startpagina staan en je ververst het venster niet, dan kan er nooit de naam van een ander lid voor die van jou komen te staan. Ververs je het venster wel........ dan ben jij weer het laatst aktieve lid en staat jouw naam dus vooraan.

« Reactie #174 Gepost op: 2008/11/13, 23:21:27 »
Kleuren van de links, achtergrond van de quotes en fontsize van de quotes zijn aangepat. Beter zo?