Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox knalt er steeds uit.  (gelezen 11452 keer)

Firefox knalt er steeds uit.
« Gepost op: 2008/11/05, 03:54:12 »
Het gebeurt steeds vaker dat Firefox er plotseling uitknalt. Ik start de browser dan opnieuw, waarna Firefox vraagt of e oude toestand hersteld moet worden. Als ik dan ja klik, verschijnt Firefox opnieuw, om er een uurtje of zo later weer uit te knallen. Ik heb nog steeds 8.04 Hardy. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Offline frank7

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 05:49:48 »
hier staan wat dingen die een crash zouden kunnen veroorzaken,

http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_Issues

Het hoeft dus niet aan Ubuntu 8.04 te liggen maar het kan ook zijn dat er bij Firefox is niet goed zit.

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 09:11:08 »
Citaat van: HermanDegenhart
Het gebeurt steeds vaker dat Firefox er plotseling uitknalt. Ik start de browser dan opnieuw, waarna Firefox vraagt of e oude toestand hersteld moet worden. Als ik dan ja klik, verschijnt Firefox opnieuw, om er een uurtje of zo later weer uit te knallen. Ik heb nog steeds 8.04 Hardy. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Als je firefox via de terminal start, dan krijg je in dat terminalvenster de foutmeldingen te zien op het moment van crashen. Als je die foutmeldingen post, dan zal het voor de lezers hier een stuk duidelijker worden.

Terminal start je via Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminal

Vervolgens typ je op de terminal "firefox" en firefox zal starten en alle errors op het terminalscherm printen.

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 23:24:51 »
Beste Richard, heb na een crash Firefox herstart via Terminal. Volgens Terminal crashte Firefox wegens een segmentatiefout.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 17:52:18 »
Weet niemand hoe een segmentatiefout in Firefox is op te lossen?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 18:27:38 »
Heb je soms een pakket geïnstalleerd om het geluid van Flash werkend te krijgen?

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/06, 21:05:54 »
Nee, welk pakket bedoel je, dan kan ik het nakijken.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/07, 01:18:08 »
Geïnspireerd door andere postings elders op dit blog, waar dit probleem ook behandeld wordt, heb ik alles van Evoluon verwijderd. Ik gebruik toch Thunderbird, dus nodig heb ik het sowieso niet. Het heeft het probleem niet opgelost. Wel mis ik nu de onder- en bovenbalk, zodat ik niet in het systeem kan. Firefox en Thunderbird kan ik starten omdat ik daarvoor twee knoppen op mijn computer heb, anders had ik ook dit bericht niet kunnen schrijven.
Twee vragen: Kan het kwaad om alles van Evoluon te verwijderen, krijg ik daar ergens anders geen last van?
Hoe krijg ik die boven- en onderbalk weer terug?
Voordat ik het verkeerde advies krijg; de muis tegen de boven- of onderrand houden en rechtsklikken helpt niet.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/07, 03:12:31 »
Ik heb het Hardy-systeem (8.04) op CD. Kan het systeem hersteld worden vanaf die CD?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/07, 08:23:19 »
Je hebt waarschijnlijk ook ubuntu-desktop verwijderd. Daardoor heb je geen gnome-panel en heleboel software meer.
Kan je in recovery modus opstarten en sudo apt-get install ubuntu-desktop doen (als je in root bent)?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/07, 09:57:48 »
Geïnspireerd door andere postings elders op dit blog, waar dit probleem ook behandeld wordt, heb ik alles van Evoluon verwijderd. Ik gebruik toch Thunderbird, dus nodig heb ik het sowieso niet. Het heeft het probleem niet opgelost. Wel mis ik nu de onder- en bovenbalk, zodat ik niet in het systeem kan. Firefox en Thunderbird kan ik starten omdat ik daarvoor twee knoppen op mijn computer heb, anders had ik ook dit bericht niet kunnen schrijven.
Twee vragen: Kan het kwaad om alles van Evoluon te verwijderen, krijg ik daar ergens anders geen last van?
Hoe krijg ik die boven- en onderbalk weer terug?
Voordat ik het verkeerde advies krijg; de muis tegen de boven- of onderrand houden en rechtsklikken helpt niet.
Ik heb ook alles van evolution verwijderd door problemen met de updates. Dat is dus geen probleem maar het pakket 'evolution-data-server-common' moet je laten staan omdat daar de ubuntu desktop inzit zoals doan aangaf.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/07, 13:47:31 »
Heb herstart in recovery modus en toen sudo apt-get install ubuntu-desktop ingegeven, maar er miste teveel om alles weer te kunnen installeren zoals het hoort. Ben bang dat ik toch weer vanaf CD-rom moet herinstalleren. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste doe? Dus eerst de schijf formatteren en dan installeren vanaf CD-rom. Daarna de kernel vervangen door versie 21 en Evoluon verwijderen behalve evoluon-data-server-common. Of is een reparatie vanaf CD-rom mogelijk?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/07, 13:48:52 »
Heb herstart in recovery modus en toen sudo apt-get install ubuntu-desktop ingegeven, maar er miste teveel om alles weer te kunnen installeren zoals het hoort. Ben bang dat ik toch weer vanaf CD-rom moet herinstalleren. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste doe? Dus eerst de schijf formatteren en dan installeren vanaf CD-rom. Daarna de kernel vervangen door versie 21 en Evoluon verwijderen behalve evoluon-data-server-common. Of is een reparatie vanaf CD-rom mogelijk?
Herinstalleren doe je het beste (en makkelijkste) zo:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/07, 17:33:05 »
Heer Pjotr, wat zou dit forum zijn zonder u. Ik ga straks aan de slag. Ik laat u het resultaat weten. Groet en bedankt.

« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/07, 17:39:49 »
Even ter info:

omdat Evolution diep in Ubuntu geïntegreerd is, wordt bij het verwijderen van Evolution ook je desktop verwijderd.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/07, 18:05:51 »
De vraag is dan ook: wat kan van Evolution verwijderd worden en wat moet blijven staan. Ik weet al dat het pakket evolution-data-server-common moet blijven staan om de reden die Cumulus en ook Heir4c genoemd hebben. Omdat ik Thunderbird gebruik is veel software van Evolution overbodig en geeft alleen maar kans op storingen.

« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/07, 18:09:30 »
Evolution wordt in Firefox niet gebruikt, dus de kans op storingen is minimaal ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/07, 20:18:56 »
De vraag is dan ook: wat kan van Evolution verwijderd worden en wat moet blijven staan. Ik weet al dat het pakket evolution-data-server-common moet blijven staan om de reden die Cumulus en ook Heir4c genoemd hebben. Omdat ik Thunderbird gebruik is veel software van Evolution overbodig en geeft alleen maar kans op storingen.
Evolution
 ,,          - plugins.
 ,,          -exchange-dbg.
 ,,          -exchange.
 ,,          -data server.
 ,,          -webcal.
Niet Evolution common.

Maaaaar dat lost niet Uw probleem met Firefox op.
Ik weet ook niet wat en hoeveel add-ons U er op heeft en welke plugins etc ?.
Kan hoogstens zeggen kijk is op mijn Sites qua instellingen Firefox add-ons etc.
Want bij mijn Hardy knalt er niks uit.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/08, 01:56:01 »
Ik ga van het weekend aan de slag en zal hier rapporteren.

« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/08, 02:09:23 »
Heer Wandarooze, ik neem aan dat uw rijtje software eruit kan, maar dat Evolution common moet blijven staan. U verschilt hierin van mening met de heren Cumulus en Heir4c, die vinden dat evolution-data-server-common moet blijven staan. Voordat de herinstallatie mislukt en ik blijf herinstaleren, kan evolution-data-server-common er nu wel of niet uit? Mocht het er toch uit kunnen, wat moet dan wel blijven staan, want het is me nu wel duidelijk dat onderdelen van Evolution nodig zijn voor de Gnome desktop.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/08, 10:23:45 »
Heer Wandarooze, ik neem aan dat uw rijtje software eruit kan, maar dat Evolution common moet blijven staan. U verschilt hierin van mening met de heren Cumulus en Heir4c, die vinden dat evolution-data-server-common moet blijven staan. Voordat de herinstallatie mislukt en ik blijf herinstalleren, kan evolution-data-server-common er nu wel of niet uit? Mocht het er toch uit kunnen, wat moet dan wel blijven staan, want het is me nu wel duidelijk dat onderdelen van Evolution nodig zijn voor de Gnome desktop.
Zeer gachte Noorder Buur.
Als U op zeker wilt spelen dan laat die Evolution-data-server-common er op staan.
Dus in princiep de beide commons staan laten.
Maar als ik in Uw plaats was liet ik Evolution gewoon staan.
Het vreet geen brood.
Of anders gezegd als U Evolution niet gebruikt, belast hij ook Uw systeem niet (cpu).
En hij heeft zeker geen invloed op Uw Firefox.
Hoogachtings vol Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

artvds2708

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/08, 12:12:53 »
Misschien toch maar eens Opera proberen ?!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/08, 12:46:42 »
Heer Wandarooze, ik neem aan dat uw rijtje software eruit kan, maar dat Evolution common moet blijven staan. U verschilt hierin van mening met de heren Cumulus en Heir4c, die vinden dat evolution-data-server-common moet blijven staan. Voordat de herinstallatie mislukt en ik blijf herinstaleren, kan evolution-data-server-common er nu wel of niet uit? Mocht het er toch uit kunnen, wat moet dan wel blijven staan, want het is me nu wel duidelijk dat onderdelen van Evolution nodig zijn voor de Gnome desktop.
Even het volgende ter info:

Als je evolution-data-server-common aanvinkt om te verwijderen dan verschijnt er een venster met daarin: 'Benodigde veranderingen markeren' Daaronder staat het volgende lijstje:
fast-user-switch-applet
gnome-applet
gnome-panel
libedataserverui1.2-8
ubuntu-desktop
Dit zijn dus de pakketten die zouden verwijderd worden als je markeerd en verwijderd. Dus..niet doen dacht ik zo.

Nu, als je de evolution-common zou verwijderen (wat bij mij het geval is) dan krijg je het volgende lijstje:
evolution
evolution-data-server
evolution-plugins
evolution-webcal
libegroupwise1.2-13

Even ter verantwoording:
Ik heb evolution verwijderd omdat ik bij updates steeds een foutmelding kreeg waar het pakketje: libegroupwise1.2-13 vermeld werd. Na opzoeking bij Debian werd deze aangegeven als onstabiel. (versie1.2-13) (Dit was in 8.0.4. Voor alle zekerheid en omdat ik evolution toch niet gebruik heb ik deze verwijderd in 8.10)

Nogmaals: Het bovenstaande enkel ter inlichting.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/17, 15:34:51 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/09, 04:48:04 »
Ik dank alle raadgevers voor hun wijze raad en goede zorg. Ik word straks geopereerd. Zodra ik daarvan bekomen ben ga ik met uw raad aan de slag. Ik hou u op de hoogte.

libegroupwise1.2-13
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/16, 02:46:01 »
Als ik libegroupwise1.2-13 verwijderen wil omdat he tonstabiel zou zijn, dan krijg ik het volgende lijstje gepresenteerd:

Ekiga
Evolution
Evolution-data-server
Evolution-exchange
Evolution-plugins

Kan ik het pakket libegroupwise1.2-13 nu wel of niet zonder schade verwijderen.
Toen ik de vorige keer alles van Evolution verwijderde, was ik ook mijn desktop kwijt. Dat wil ik niet nog eens meemaken.