Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: random verticale strepen op scherm  (gelezen 1601 keer)

avepee

• Gast
random verticale strepen op scherm
« Gepost op: 2008/10/11, 17:03:58 »
Gutsy Gibbon werkte bij mij perfect, maar heb uiteindelijk een fresh install gedaan van Hardy Heron.
Een artikel op het internet gaf instructies om de desktop te verfraaien dmv AWN en custom themes. Heb AWN en themes geïnstalleerd en beide gnome-panels verwijderd. Toen zijn volgens mij de problemen begonnen want ik kreeg plots willekeurige vertikale strepen op het scherm. De strepen zijn 1 pixel breed, sommige zijn 1 letter hoog, andere zo lang als een window hoog is en ze verschijnen echt willekeurig. Sommige streepjes lijken op een flikkerende cursor. Vreselijk irritant. Ik snap het niet - by Gutsy werkte alles direct.
Moet ik drivers installeren ? Compiz settings veranderen ? Heb een ATI Radeon 9250.
Bedankt .

P.S. Heb AWN verwijderd en de gnome-panels teruggekregen, maar de strepen zijn gebleven. :(

Intel P4 - 2.8 GHz
512 Mb RAM
ATI Radeon 9250
Hardy Heron (fresh install met shipit CD)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/11, 17:08:50 »
AWN heeft compiz-fusion nodig om goed te werken, en ik vraag me af of die opensource radeon drivers voor de 9250 dat wel zo goed kunnen.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 12:54:30 »
Die witte streepjes betekenen waarschijnlijk dat je een aantal python modules mist.  Je kunt uitvogelen welke dat zijn door avant-window-navigator in te geven in een terminal venster. Awn zal dan aangeven wat er mis gaat.
En zonder Gnome panelen werken is nog steeds niet helemaal goed mogelijk want je hebt je system tray nog nodig en daar is nog steeds geen goeie applet voor geschreven.

avepee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 16:07:54 »
Bedankt, het is intussen opgelost - al weet ik niet hoe.
Heb EnvyNG gerund, maar bij automatische install kreeg ik dat mijn configuratie niet compatibel is met de driver. Toen de handmatige install maar gedaan - big mistake. Scherm settings helemaal weg, maar toen kon ik tenminste de juiste generische settings kiezen. Daarna EnvyNG verwijderd, default theme ingesteld, en ik moest ook nog de juiste locale kiezen.
Nu loopt mijn Ubuntu box weer zoals ik van Gutsy gewend was (ZONDER ongewenste strepen dus !), alleen heb ik de indruk dat ie wat trager is dan Gutsy. Nou goed, heb ergens gezien dat je alles wat sneller kunt maken door processen te beheren.
Mijn volgende grafische kaart wordt in elk geval wel Nvidia ... en dan zal ik me weer wagen aan het tweaken van m'n desktop.

Bedankt aan iedereen van de ubuntu community die "ubuntu" in de praktijk brengen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/12, 17:58:59 »
AWN geeft nogal eens problemen. Zeker in combinatie met de driedimensionale visuele effecten. Schakel die laatste eens uit:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 2)