Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij hotmail: "je internetbrowser upgraden" ???  (gelezen 18884 keer)

bij hotmail: "je internetbrowser upgraden" ???
« Gepost op: 2008/09/27, 09:07:37 »
LS,

Na de update van FF naar 3.02 krijg ik elke keer als ik inlog op hotmail het verzoek om mijn internetbrowser te upgraden ! gel*l natuurlijk want ik gebruik al de laatste versie van FF....Wat moet ik doen om niet telkens deze melding meer te krijgen ? zeer hinderlijke b*lshit van mshaft.....
Wie heeft tip?? googlen en zoeken hier gaf me ook het antwoord niet...:-(
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 09:15:28 »
Heg die melding ook gehad.  Ik kom eigenlijk nooit op hotmail want ik gebruik m'n hotmail-adres enkel voor amsn, maar gisteren was ik m'n wachtwoord vergeten, dus moest ik wel. Misschien heeft het gewoon iets te maken met het feit dat die site eigenlijk IE verwacht...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/27, 09:24:23 »
ik krijg die melding ook,
kan er ook niets over vinden

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/27, 09:36:47 »
Dit is zo sinds FF eergisteren heeft upgedate naar versie 3.0.2. Momenteel is er de versie 3.0.3, maar deze is geen haar beter. Maar eigenlijk mag ik FireFox niks verwijten, het is zeer goed mogelijk dat MS zich niet aan de "regeltjes" houdt. :P

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/27, 13:47:08 »
Ik denk dat MS met die mededeling simpelweg bedoelt dat je de 'verkeerde' browser gebruikt. En onder 'verkeerde' verstaan ze dan alle browsers met een andere naam dan Internet Explorer. ;)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/28, 10:44:42 »
typ "about:config" in de adresbalk en dan op enter
zoek naar: "general.useragent.vendor"  maak deze leeg
(recht muisknop==> Aanpassen)
en Hotmail werkt weer.
GrJ.

Offline Dorst

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/28, 14:51:37 »
Citaat van: joop905
en Hotmail werkt weer.
GrJ.
Bedankt! Ik begon me hier al behoorlijk aan te irriteren.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/28, 15:12:50 »
verhip !! je hebt gelijk, ik had je oplossing nog niet gezien! het werkt inderdaad. Gewoon weer een flauwe truuc van Mschoft???...
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

el_andalus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/28, 16:52:19 »
Goede tip!

Thx!

Hotmail gaat er inderdaad van uit dat Internet Explorer dé browser is.

Net zoals Google ervan uitgaat dat privacy een holle frase is...

:)

Offline jespdj

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/28, 16:52:26 »
Ik heb dit ook met Hotmail. Ik gebruik liever Gmail. dat werkt veel beter, heeft geen irritante Flash-reclameboodschappen bovenaan het scherm en zeurt niet dat ik persé een besturingssysteem of browser van Microsoft moet gebruiken.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

Offline agravain

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/28, 17:18:47 »
Ook bij mij werkt het. Wel vaag trouwens dat blijkbaar niet alleen je browser maar ook je OS van invloed is om eea goed te laten werken bij Hotmail. Hier kreeg ik wel de melding, maar het grootste probleem was dat ik geen mails kon beantwoorden. Na de bovengenoemde verandering werkt het wel weer naar behoren.
AMD Llano A8-3870K, Samsung 830 SSD 128Gb, Samsung S166 160GB HDD, 4x4096Mb ram, Xubuntu 12.04
Dell D600, Xubuntu 12.04

« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/29, 00:33:45 »
en Hotmail werkt weer.
GrJ.
Van harte bedankt voor deze tip! :cool:

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/29, 01:12:48 »
Je kan beter die waarde weer terug zetten naar de standaardwaarde. Even met je rechtermuisknop klikken en kiezen voor "reset" (geen idee of dat in de Nederlandse versie anders heet).
Hierna installeer je deze add-on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59
Nu kan je in het menu een andere "user agent" instellen, bijv. Opera of Internet Explorer op Windows Vista.
Zo denken andere sites dat je met Internet Explorer surft ;)

Hotmail werkt dan weer prima. Niet vergeten om na het mailen de instelling weer op normaal te zetten, anders kun je problemen krijgen met andere sites. (vanwege verschillende opmaken die browser-afhankelijk zijn, dan krijg je soms de verkeerde).

Offline agravain

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/29, 19:03:46 »
En nu werkt het weer niet. Misschien dat ik wat verkeerd doe met de user agents. Maar ik ga er van uit dat de standaard meegeleverde user agents zouden moeten werken bij hotmail.
AMD Llano A8-3870K, Samsung 830 SSD 128Gb, Samsung S166 160GB HDD, 4x4096Mb ram, Xubuntu 12.04
Dell D600, Xubuntu 12.04

« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/29, 23:16:51 »
Dit klopt. Blijkbaar moet je deze aanpassing ergens opslaan, want ik heb het opnieuw moeten aanpassen om de "normale" hotmail te verkrijgen.

Offline WillemII

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/30, 10:54:38 »
Citaat van: jespdj
Ik heb dit ook met Hotmail. Ik gebruik liever Gmail. dat werkt veel beter, heeft geen irritante Flash-reclameboodschappen bovenaan het scherm en zeurt niet dat ik persé een besturingssysteem of browser van Microsoft moet gebruiken.
Kun je met Gmail ook chatten? Ook als verder iedereen hotmail gebruikt?

Groentjes,
Willem

Offline WillemII

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/30, 11:01:36 »
en Hotmail werkt weer.
GrJ.
Sjiek, wat een lastpakken bij MS. Bedankt

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #17 Gepost op: 2008/09/30, 11:57:21 »
Ik heb dit ook met Hotmail. Ik gebruik liever Gmail. dat werkt veel beter, heeft geen irritante Flash-reclameboodschappen bovenaan het scherm ...
Bovenaan het scherm? Over de tekst heen (= jouw berichten dus) heb ik al gezien! Je moet eerst wachten, voordat je weg kan klikken, tot die tijd is de site onbruikbaar!?!?? En dan maar afvragen waarom hotmail/live/etc. maar niet doordringt in het professionele segment....

... en zeurt niet dat ik persé een besturingssysteem of browser van Microsoft moet gebruiken.
Eerlijk gezegd heb ik deze melding nog niet gezien (gebruik het zelf niet, maar mijn dochter van 9 wel), vreemd eigenlijk, zal er eens op gaan letten.

En dat je je browser moet upgraden is je reinste onzin. Zet er een lijst op met ondersteunde browsers/OS'en, dan weet iedereen waar je aan toe bent. O.a. de Postbank doet dat zo; prima oplossing al zie ik liever dat er geen enkele restrictie is, maar goed, het is beter dan niets en het is in ieder geval duidelijk.

Dat het geheel te bedotten is met het aanpassen van de user-agent spreekt boekdelen. Zelf stuur ik in dergelijke gevallen altijd een mailtje naar de webmaster met tekst en uitleg en meestal wordt er iets mee gedaan, want vaak weet de webmaster niet dat dergelijke restricties/controles zijn ingebouwd. Maar ik schat zo maar in dat een dergelijk mailtje naar MS niet op prijs wordt gesteld c.q. niet het gewenste effect sorteert....

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/30, 16:49:47 »
Citaat van: WillemII

Groentjes,
Willem
Je kunt op www.passport.net onder het kopje Use an e-mail address you already have een .net passport ("MSN account") aanmaken met een bestaand e-mailadres (dus ook met een @gmail.com adres).

Offline agravain

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/30, 16:57:10 »
Citaat van: markba
En dat je je browser moet upgraden is je reinste onzin.
Zeker als je al de laatste versie van Firefox draait: 3.0.3.

En met de user agents is het me nog steeds niet gelukt. Ik heb de default settings bekeken, vervolgens de useragent er op gezet. Gekeken wat er veranderde, dit vervolgens door de default instellingen vervangen behalve general.useragent.vendor, deze heb ik leeg gemaakt. Deze nieuw gecreeerde useragent geprobeerd, en niet werken. Ik snap het niet: via useragent --> default instellingen met lege general.useragent.vendor werkt het niet en via het handmatig legen van general.useragent.vendor werkt het wel Misschien worden er buiten de invoervelden van de useragent nog een aantal andere dingen aangepast.
Dell D600, Xubuntu 12.04

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/30, 18:09:11 »
Tip: Gmail veroorzaakt geen problemen, heeft alleen tekstgebaseerde advertenties, POP3-ondersteuning en maar liefst 7 GB opslagruimte....

Offline WillemII

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/30, 19:45:53 »
Citaat van: lordnoid

Groentjes,
Willem
Je kunt op www.passport.net onder het kopje Use an e-mail address you already have een .net passport ("MSN account") aanmaken met een bestaand e-mailadres (dus ook met een @gmail.com adres).
En dan kun je dus ook met een gmail adres met hotmailmensen chatten?

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #22 Gepost op: 2008/09/30, 20:16:14 »
Citaat van: Mikkel
Ik denk dat MS met die mededeling simpelweg bedoelt dat je de 'verkeerde' browser gebruikt. En onder 'verkeerde' verstaan ze dan alle browsers met een andere naam dan Internet Explorer. ;)
Yup, in windows gebruik ik doorgaans Opera en dan zeuren veel sites op dezelfde manier. In Ubuntu gebruik ik FF en heb ik zoiets ook wel eens meegemaakt (maar minder omdat FF ook een redelijk "geaccepteerde" browser is).

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/01, 00:05:18 »
Citaat van: lordnoid

Groentjes,
Willem
En dan kun je dus ook met een gmail adres met hotmailmensen chatten?
Ja dat kan gewoon, doe het al jaren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/01, 10:37:10 »
Citaat van: markba
Eerlijk gezegd heb ik deze melding nog niet gezien (gebruik het zelf niet, maar mijn dochter van 9 wel), vreemd eigenlijk, zal er eens op gaan letten.
Waarschijnlijk is dit de reden waarom ik deze melding niet heb gehad: de uitrol van de nieuwe hotmail heeft mij nog niet bereikt, deze wordt namelijk druppelsgewijs uitgevoerd; blijkbaar zit ik op een andere server dan diegenen die het probleem al wel hebben ondervonden. Zie:

Citaat van: webwereld
"Uitrol nieuwe Hotmail leidt tot frustraties"

De gefaseerde uitrol gaat niet per land of taal, maar zal zich als een olievlek verspreiden over de duizenden servers wereldwijd waarop Windows Live Hotmail draait. Het kan dus zijn dat sommige Nederlandse accounts reeds over zijn gegaan, de rest volgt in de komende twee weken, .....

http://webwereld.nl/articles/52949/uitrol-nieuwe-hotmail-leidt-tot-frustraties.html
Uiteindelijk zal ik dus ook aan de bak moeten :(