Nog geen tijd gehad om het te testen, maar ik zal straks de verise even installeren, dan kan ik het misschien morgen of overmorgen testen met de beamer op school.
Ik kan die ook nog eens een keer mee naar huis brengen, want in de desktop steekt nu ook een dubbel kaartje in: een AGP NVIDIA FX5500. Voorlopig nog gewoon met "een" opensource driver, want ik heb drie uren tijd verloren om ze draaiende te krijgen op Windows XP

Er zit een VGA, DVI en een S-Video uitgang op. De SIS-kaart op het moederbord wordt, tenminste onder XP, nog altijd "herkend", want ergens kwam ik daar op een soort instellingenscherm voor uitbreiding van je eerste scherm...
Maar die PC dient onder XP vooral voor de spelletjes van de kinderen en dat is ook de reden van het kaartje: Ketnetkick 2, zo staat in de handleiding die je pas kunt lezen als je het doosje openhebt, heeft minstens 128 MB eigen videogeheugen nodig.... Had wel het geluk om dit 256 MB-kaartje te vinden voor 43 euro, nieuw uiteraard.
Dat zal dus iets van langere adem worden om daarop te kunnen gaan testen...

De P3 met de Matrox-kaart heb ik nog altijd niet in het gareel gekregen. Zal daar toch een ander kaartje voor moeten bestellen.