Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Televisie onder Ubuntu  (gelezen 10477 keer)

Televisie onder Ubuntu
« Gepost op: 2008/02/29, 12:42:21 »
L.S.

Na wat gezwoeg is het gelukt om mijn TV-kaart aan de praat te krijgen met TVtime Telvision Viewer. Vervolgens ben ik begonnen met 'gebruikers en groepen' een nieuwe user aan te maken, zodat mijn kinderen via een aparte login TV kunnen kijken. Nu geeft TVtime Telvision Viewer tegen een blauwe achtergrond echter een aantal foutmeldingen:
Geen Video bron
Permission denied
Cannot open capture device/dev/video0

In het menu van het programma kan ik ook niet de 'voorkeursaudiostand'  instellen.

Ik dacht natuurlijk aan de beperkte rechten die ik aan deze user had verbonden. Maar ook als ik alle rechten toeken, dan nog blijven dezelfde foutmeldingen verschijnen.

Iemand een idee???

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Tom4

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 16:53:50 »
Kan je nergens in de instelling je videodriver veranderen ?

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/29, 18:01:44 »
Ik persoonlijk vindt TVtime niet zo'n fijn programma. Ik gebruik zelf KDETV, gewoon onder Ubuntu dus je hoeft geen KDE te installeren. Maar ja smaken verschillen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/29, 18:17:35 »
Het zou inderdaad met permissions te maken kunnen hebben. Je kan eens zien welke privileges jij allemaal hebt (System - Admin - Users and groups) en op de User Privileges tab zien welke privieges jij hebt. Geef al die privileges eens aan de andere gebruiker: als het daarna lukt, weet je dat het een permissieprobleem is.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/01, 15:30:37 »
Beste Gijsbert, Vanadium en Batelje,

Al jullie adviezen uitgeprobeerd, maar niets helpt:

KDETV geïnstalleerd via Synaptic, maar die komt niet in het menu terecht, dus kon ik ook niet opstarten/uittesten

Als ik alle rechten toeken, dan nog komt het programma met dezelfde foutmeldingen;

Nergens is iets in te stellen voor de videodriver; ik kan ook de videosource in menu programma niet wijzigen (kom niet in het onderliggende menu).

Uiteindelijk heb ik TVtime gedeinstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd, zelfde effect. Ook bij installatie van Zapping TV Viewer krijg ik een vergelijkbare foutmelding. Het probleem zit dus dieper en moet toch iets te maken hebben met rechten. We zoeken voort. Als iemand nog ideeën heeft...

tot zover bedankt, gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/01, 18:47:07 »
plotinus voor KDETV moet je een starter aanmaken. Systeem-->Voorkeuren-->Hoofdmenu-->Audio en Video -->Nieuw item-->Naam KDETV opdracht kdetv, hier kleine letters invullen anders start kdetv niet op.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/08, 15:27:07 »
Gijsbert, ik heb stilletjes meegedaan. Als ik de starter aanmaak en kdetv (kleine letters) invul bij Naam, dan moet ik ook iets invullen bij Opdrachtregel. Achter Opdrachtregel staat een knop Bladeren. Wat wordt hier van mij verwacht?
Herman Degenhart.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/08, 16:07:53 »
Naam maakt niet uit daar kan je ook KDETV invoeren of KDE TV, dat is alleen de naam die je eraan geeft, dus wat je bij naam invult zal je ook terugvinden tussen je menu ;)
Maar juist bij opdrachtregel moet je kdetv  invullen (in kleine letters waarschijnlijk)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/08, 19:03:29 »
Slorg en Gijsbert, sorry, ik ben ook zo blind als een paard. Gijsbert gaf het goed aan. Mijn starter doet het nu, maar hoe krijg ik TV op m'n scherm. Een computer gebruiken als een televisie, daar was ik al een tijdje naar op zoek.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/08, 21:31:48 »
Herman hoe bedoel je:maar hoe krijg ik TV op m'n schermwordt je tv-kaart herkent in kdetv? Als je kdetv opstart krijg  je nog wat vragen over PAL of andere, PAL kiezen, dan een vraag over welk deel van de wereld zit ik neem aan west-europa, dan moet je nog channels aanmaken dat kan je door de wizard laten doen en later zelf nog kanalen toevoegen of beter afstellen de wizard is soms wat grof. De exacte frequenties kan je van de kabelexploitant krijgen of heb je al.
Is dit ongeveer wat je bedoelde? Als je nog vragen hebt schrijf je maar.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/08, 22:12:31 »
Als ik onder Toepassingen/Audio en Video KDETV aanklik, dan verschijnt er een venster op mijn scherm. Dat venster heet: E2-kdetv. Daaronder zit een bedieningsbalk met afrolmenu's die luisteren naar namen als: Kanalen, View, Audio, Video, Teletekst, Settings en Help. Dit dus om de boel in te stellen, naar ik aanneem. Hoe doe ik dat om TV te kunnen kijken? Ik zit inderdaad in Nederland.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/08, 22:54:32 »
Heeft HermanDegenhart een tv kaart in zijn pc zitten ??

Oftewel: welk merk tv kaart heb je in een pci slot gestopt.

Bijv. heb je deze ?? Hauppauge WinTV-PVR-350  http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=3974&artno=jk%23P23

of deze?
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=3973&artno=jkpia2
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/08, 23:34:47 »
Nu je het me zo recht op de man af vraagt, moet ik enigszins schutterig erkennen dat ik waarschijnlijk geen TV-kaart in mijn laptopje heb ziten. Ik heb een Ahtec Signal X812L Notebook, gekocht bij Mingos, toen in Arnhem, inmiddels te Heerenveen. Voor computer spullen ga ik naar PCSnel aan de Parnassusweg te Amsterdam. Die kunnen hem er ook inzetten. Welke van de twee kaarten is de beste?

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/09, 02:13:55 »
mja dat dacht ik al hihihihi

naja meest gebruikt in Linux is de Hauppauge.
ook bj Mythtv en Linux MCE word dit merk goed ondersteund
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/09, 02:34:58 »
Die Hauppauge, wordt dat gewoon in de winkel verkocht? Bij elke computerboer?

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/09, 02:43:18 »
Ja hoor, als het een goeie is wel.

Maar las dat het hier een laptop betrof dus moet je wel daarvoor kijken en dan eindig je (denk Ik) meestal in een USB uitvoering.

Of het moet een grote laptop zijn waar een pci kaart in past ???
BTW heb ik zelf nog nooit gezien :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/09, 02:45:35 »
Ik heb 1 GB werkgeheugen. Is dat genoeg?

Offline Ben37

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/09, 11:23:31 »
Ben al enkele dagen bezig om TV op mijn pc te krijgen en volg jullie discusie  in de hoop dat er  oplossing komt.
Ik heb een PVR 250 met ivtv. Volgens mij wordt die wel herkent.
In VLC ben ik nu zo ver dat ik een slecht lopend zwart wit beeld heb. in de terminal stel ik een kanaalfreq. in. Dat is een stand die ik met zoeken meer ben tegen gekomen.

Hellinga heeft voor de vlc iets gedaan maar ik kan het niet meer terug vinden
Met myth tv ben ik nog niet begonnen om dat er zoveel negatieve reacties zijn.
Het moet toch mogelijk zijn om, met de huidigestand, TV op je scherm te krijgen ? !

Ben

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/09, 12:38:35 »
Ben37, heb je KDETV al geprobeerd? Of lukt dat niet? Ik heb de diverse programma's geprobeerd en voor mij kwam KDETV als makkelijkste uit de bus.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ben37

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/09, 13:20:58 »
Citaat van: Gijsbert
Ben37, heb je KDETV al geprobeerd? Of lukt dat niet? Ik heb de diverse programma's geprobeerd en voor mij kwam KDETV als makkelijkste uit de bus.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Gijsbert
Ik ben nu toch aan de gang gegaan met mythTV.
Lukt dat niet dan ga ik met KDETV
Ik meld wel terug op dit topic
Ben

Offline Ben37

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/09, 16:25:26 »
Gijsbert

Ik heb nu een flink aantal exercities achter de rug.
MythTV is geen fluitje van een cent. Ik strand daar bij de inlog group
 Probeer het nog een keeer.

KDETV
Deze ziet mijn kaart niet
Dit gevonden op een LInux forum:
Apps als kdetv, tvtime en xawtv kunnen niet overweg met je hauppauge kaart omdat die mpeg2 output produceert.  Je bent idd aangewezen op mplayer of iets als mythtv, maar dat kan voor een beginner vrij lastig zijn.
Nog suggesties? (Het is gelukkig een natte zondag)
Ben

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/09, 22:31:09 »
Vandaag is mij gebleken dat ik beter geen TV-kaart kan installeren maar een USB-stick met dezelfde functie.
Weet iemand daar iets van?
Als alles goed zit, kan het televisie-signaal dan van het Internet gehaald worden of is een werkende kabelaansluiting nodig?
In dat laatste geval kan je beter een goeie TV kopen.

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/10, 11:05:37 »
Ik heb een Medion radio / TV-kaart type MD9592, uitgevoerd met een Philips combituner. Is het mogelijk om deze onder Linux met b.v. KDETV aan de praat te krijgen. Ik heb geprobeerd hem via Wine met de originele software te installeren doch dat lukt tot op heden niet, dan mist hij een file.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline Ben37

  • Lid
Televisie onder Ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/10, 12:02:35 »
Citaat van: HermanDegenhart
Vandaag is mij gebleken dat ik beter geen TV-kaart kan installeren maar een USB-stick met dezelfde functie.
Weet iemand daar iets van?
Als alles goed zit, kan het televisie-signaal dan van het Internet gehaald worden of is een werkende kabelaansluiting nodig?
In dat laatste geval kan je beter een goeie TV kopen.
Je hebt gelijk een tv kopen is een voudiger maar het is de uitdaging.
Met XP was het een fluitje van een cent, dan moet het toch ook met de huidige linux distro's gaan.
Ben

Televisie onder Ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/10, 13:01:06 »
Ben37, ik zou het verder niet weten wat voor een programma wel met een hauppauge kaart werkt. Het lijkt er op dat MythTV alleen er voor in aanmerking komt.
Het enige wat ik nog kan bedenken is Freevo. Site met info en download
http://freevo.sourceforge.net/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.