Interactief > Andere distributies
Java probleem
femke98:
Ik heb de nieuwste Java 6.31
dat kan ik zien in Firefox bij de add-ons.
Ik heb het geïnstalleerd volgens het script van een van onze leden, zie ook Pjotr's zijn website.
Maar.........nu wil ik mijn website ftp starten en opeens moet ik Java installeren! Ik denk hu? Ik start eigenlijk nooit die ftp, maar omdat ik iets wil toevoegen, moet ik dat wel.
Helaas gaat dat dus niet. Web-ftp kan niet gestart worden, mijn veld in FF blijft leeg.
Eerder, een week of 2 geleden kon dit nog wel, dus er is iets gebeurd waardoor het nu niet meer kan. Maar geen idee wat!
Dus ik naar de site van Pjotr om die website te zoeken waar je kan zien of je de juiste heb (eindcontrole) en die loopt dus helemaal vast.
Ik kan in Firefox helemaal niets meer en ik zie dit:
Java-versie controleren - Mozilla Firefox reageert niet.
U kunt ervoor kiezen even te wachten totdat het doorgaat of de toepassing dwingen om helemaal af te sluiten.
Ik sluit dus af en daarna gebeurd precies hetzelfde, moet dus een nieuwe sessie opstarten in FF.
Wie weet wat?
Oh ja, ik gebruik Mint 12.
erik1984:
Een oplossing weet ik niet direct maar wel twee vraagjes/ideeen:
.1 Kun je niet 'gewoon' via FTP verbinding maken met je site? (bijv ftp.jouwsite.iets op poort 21) FTP ondersteuning zit ingebakken in Ubuntu en volgens mij ook in de gangbare grafische bestandsbeheerders (iig in Dolphin en Nautilus).
.2 Was het uberhaupt nodig om met Sun/Oracle Java te werken, voldeed OpenJDK niet?
femke98:
Vraag 1: nooit uitgeprobeerd. Want normaal hoef ik niet echt bij de files te komen. Maar nu wilde ik dat wel, anders had ik nooit het probleem ontdekt.
Vraag 2: ik heb altijd de Sun/Oracle Java. Eigenlijk altijd al gedaan, en eigenlijk altijd handmatig geïnstalleerd. Nu dus met dat script van een van onze leden. (zie daardoor http://sites.google.com/site/computertip/java#TOC-De-pakketbron-van-duinsoft.nl
Ik hoop eigenlijk op een antwoord van Pjotr, ik vind hem dé man wat Java aangaat. Wie weet weet hij hoe het komt. Hoewel ik natuurlijk ieders tip ter harte zal nemen. Hoe meer mensen hoe beter uiteraard!
grizzler:
Net even gekeken, maar met Firefox 11.0 op LMDE krijg ik de Java-controle zonder problemen uitgevoerd. Ik heb ook geen andere meldingen gehad over problemen met het script. Ik vermoed dus dat er iets is misgegaan bij de installatie van het scriptpakket (ik neem aan dat je de pakketversie hebt gebruikt?). Kan je eens in een terminal de opdracht
--- Code: ---sudo update-sun-jre -v install
--- Einde van code ---
uitvoeren en kijken of dat foutmeldingen oplevert?
femke98:
Hm......op de werkpc zit nog de oude Java 6.28 geloof ik. Daar werkt de Java van mijn hosting wel direct. Dus of het is dat de Hosting misschien niet overweg kan met de nieuwe versie of er is iets mis gegaan met de installatie van het script. Maar zoals eerder gezegd zie ik keurig in FF staan dat ik 6.31 heb.
Ga ik naar de eindcontrole pagina dan slaat FF ook vast en moet ik geforceerd afsluiten. Dus ligt het niet aan de hosting.
Als dit meerder mensen overkomt, dan zit er misschien toch iets niet goed in het script. Je zegt dat je verder geen meldingen gehad hebt, maar ja.............mensen die een web-FTP opstarten zijn er misschien niet zo veel van, op dit forum dan hè. (hm, ook geen smilie die ik er achter kan zetten, ik zit nu in verander dit bericht)
Ik ga hem maar verwijderen en dan handmatig de boel installeren. Jammer wel.
In de terminal je commando geeft dit aan:
--- Code: ---angela@angela ~ $ sudo update-sun-jre -v install
[sudo] password for angela:
Start update-sun-jre 1.1.3 2012-04-21 12:12:15+02:00
Geselecteerde actie: install
Systeemarchitectuur: 64 bit
Zonodig /var/cache/update-sun-jre aanmaken . . .
Afhankelijkheden controleren . . .
- binfmt-support is geïnstalleerd
- libc6 is geïnstalleerd
- libasound2 is geïnstalleerd
- libx11-6 is geïnstalleerd
- libxext6 is geïnstalleerd
- libxi6 is geïnstalleerd
- libxtst6 is geïnstalleerd
- locales is geïnstalleerd
- unixodbc is geïnstalleerd
- wget is geïnstalleerd
Opties voor wget: -nd -v --progress=dot:binary
Infopagina downloaden van http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp . . .
--2012-04-21 12:12:17-- http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp
Herleiden van www.java.com... 137.254.16.66
Verbinding maken met www.java.com|137.254.16.66|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: niet-opgegeven [text/html]
Wordt opgeslagen als: ‘/tmp/update-sun-jre/infopage’
0K . 45,0K=0,3s
2012-04-21 12:12:17 (45,0 KB/s) - '‘/tmp/update-sun-jre/infopage’' opgeslagen [14904]
Uitgelezen versienummer: 6u31
Nieuwe installatiedirectory: /opt/java/64/jre1.6.0_31
Volledige herinstallatie niet nodig
Tools controleren . . .
- ControlPanel
- java
- java_vm
- javaws
- jcontrol
- keytool
- pack200
- policytool
- rmid
- rmiregistry
- unpack200
- orbd
- servertool
- tnameserv
- jexec
Binair formaat voor jar registreren (update-sun-jre) . . .
Plugin controleren . . .
- firefox
- iceape
- iceweasel
- mozilla
- midbrowser
- xulrunner
- xulrunner-addons
Class data sharing activeren (fouten negeren) . . .
Error: could not open `/opt/java/64/jre1.6.0_31/lib/amd64/jvm.cfg'
Opgehaald pakket verwijderen uit /tmp . . .
Menu's bijwerken . . .
Desktopdatabase bijwerken . . .
Mimedatabase bijwerken . . .
Unknown media type in type 'all/all'
Unknown media type in type 'all/allfiles'
Unknown media type in type 'uri/mms'
Unknown media type in type 'uri/mmst'
Unknown media type in type 'uri/mmsu'
Unknown media type in type 'uri/pnm'
Unknown media type in type 'uri/rtspt'
Unknown media type in type 'uri/rtspu'
Unknown media type in type 'interface/x-winamp-skin'